Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholné Porsche Taycan Turbo S je prý největší žrout mezi elektromobily, tvrdí Američané

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA dnes zveřejnila výsledky hodnocení dojezdu vrcholného provedení elektrického Porsche Taycan Turbo S. A výsledky jsou tak tristní, že Taycanu zajistily hodnocení nejneefektivnějšího elektromobilu na americkém trhu.

Možná si ještě vzpomenete na poprask, který před časem vyvolalo zveřejnění výsledků amerického měření dojezdu u elektrického Porsche Taycan Turbo. U modelu s akumulátorem o kapacitě 93,4 kWh a výkonem 680 koní totiž zástupci EPA naměřili dojezd pouze 323 kilometrů, zatímco automobilka slibuje 450 km (dle metodiky měření WLTP).

Před pár dny si však zaměstnanci EPA, tedy americké agentury pro ochranu životního prostředí, vzali do parády i vrcholné provedení Taycan Turbo S, které nabízí výkon až 761 koní a akumulátor o shodné kapacitě 93,4 kWh. A jak se dalo při vyšším výkonu očekávat, výsledky jsou ještě horší.

Vrcholný model by měl totiž podle amerických měření nabídnout dojezd pouze 308 kilometrů, zatímco v Evropě automobilka slibuje 412 km (dle metodiky měření WLTP). Taycan Turbo S si tak z měření odvezl hodnocení 68 MPGe, což je zkratka označující dojezd v mílích při ekvivalentu na jeden galon benzínu, zatímco Taycan Turbo dostal hodnocení 69 MPGe.

Taycan Turbo S se tak oficiálně stává nejméně efektivním elektromobilem, jaký lze na americkém trhu koupit. Lepších výsledků dosáhla i elektrická SUV Audi E-Tron (74 MPGe) nebo Tesla Model X Performance (79 MPGe). Srovnatelná Tesla Model S pak dosáhla hodnocení 97 MPGe.

Sluší se však připomenout, že již po prvním testování dojezdu Porsche Taycan Turbo se objevily pochyby, zda jsou testy objektivní. Ještě před oficiálním testováním agenturou EPA totiž Porsche předalo model Taycan Turbo k testování nezávislou agenturou AMCI, která došla k reálnému dojezdu 443 kilometrů v kombinovaném režimu.

Sama automobilka pak ani tentokrát zámořské testy nekomentovala, již po uvedení výsledků modelu Taycan Turbo však přiznala, že tyto hodnoty budou uvedeny u všech Taycanů prodávaných na území USA. I tak si je ale Porsche jisté správností výsledků nezávislého hodnocení AMCI – což bude jistě platit i protentokrát.

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Doporučujeme

24. 1. 2020 10:46
Re: Tady je asi na místě,
V Paříži zakázali diesely, nicméně smog je tam zejména při inverzi stále opravdu hnusnej - vlastní zkušenost. Co zakázat dál až zakážou všechna auta se spalovacími motory, ve městech budou jezdit jen neekonomická a neekologická EV a smog bude přesto stále hnusnej ?
19. 1. 2020 09:06
Re: pravda bolí
Takze vetci Panamera je hezci? Pokud ne je to v poradku 😉
Avatar - Ondore
18. 1. 2020 08:14
Re: Oproti Tesle
Chceš povedať, že Tesla S Raven je oproti Porsche Taycan Turbo S dtto, ako 530i vs M5? Zaujímavé, máš aj niečo z reálneho sveta?
Avatar - Machýrek
18. 1. 2020 05:42
Re: Oproti Tesle
BMW M5 stojí 2x tolik, co BMW 530i.
BMW M5 žere 2x tolik, co BMW 530i.

A teď se tomu divte. Fuj M5.
17. 1. 2020 21:19
Re: Tady je asi na místě,
Do hlavy ti nevidím. Tak buď příště rovnou konkrétní a neni co řešit.