Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche modernizovalo elektrický Taycan, je rychlejší a chytřejší

Ondřej Mára
Diskuze (0)

První elektrické Porsche se nám sice představilo teprve před rokem, přesto již přijíždí s modernizací, která přináší několik zajímavých novinek.

Tisková zpráva k představení modernizovaného Porsche Taycan Turbo S hovoří o rychlejších sprintech a konvenčnějším nabíjení, kromě toho ovšem modernizovaný Taycan nabídne i novou výbavu, nové služby s předplatným a pár dalších užitečných vylepšení. Ale kde jinde s Porsche začít, než u té rychlosti?

Modernizované Porsche Taycan ve vrcholném provedení Turbo S  (s aktivovanou funkcí Launch Control) nově nabídne zrychlení z 0 na 200 km/h v čase 9,6 sekundy, což je zlepšení o 0,2 sekundy. Lepší akcelerace se projevila i při sprintu na ¼ milé, který Taycan nově zdolává v čase 10,7 sekundy (zlepšení o 0,1 sekundy).

Kromě toho nabídne omlazený Taycan i nový průhledový displej s barevným zobrazením, jehož zorné pole bylo rozděleno na tři části: hlavní, stavovou a část s dočasným obsahem (typu volání, hlasové povely, atd.). Řidiči si navíc může zvolit zobrazení navigace, ukazatele výkonu či individuální zobrazení údajů.

Adaptivní vzduchový podvozek dostal novou standardní funkci Smartlift, která umí automaticky přizvednout podvozek vozu v určitých opakujících se situacích. Například při přejíždění zpomalovacích prahů nebo najíždění do garáže. Funkce však může automaticky ovlivňovat výšku vozu například i na dálnici, kde tak zajistí optimální poměr mezi komfortem a efektivností.

Poslední technickou novinkou je volitelná palubní nabíječka schopná nabíjet při výkonu až 22 kW, což výrazně ukrátí čas ve srovnání se standardní palubní nabíječkou o výkonu 11 kW. Naopak u výkonných rychlonabíječek nabídne Porsche řidiči možnost omezit výkon nabíjení z maximálních 270 kW na 200 kW, což by mělo prospět životnosti baterie. Volba však bude vždy záležet na řidiči a jeho časových možnostech.

Novinkou jsou také inteligentní funkce nabíjení, které ochrání domácí rozvodnou síť před přetížením při dobíjení elektromobilu a umožní nabíjet Taycan z doma vygenerované (například solární) energie. Systém přitom nejprve nabije vůz ze zásuvky na zvolené minimum a až poté dobíjí z dostupných vlastních zdrojů.

S modernizací také přicházejí funkce na požádání, tedy možnost dočasně či trvale rozšířit technologickou výbavu vozu. Díky bezdrátovým aktualizacím a neustálému připojení je možné objednat například systém Porsche Intelligent Range Manager, do budoucna se pak v nabídce objeví i funkce jako Power Steering Plus, Active Lane Keep Assist nebo Porsche InnoDrive.

Majitelé vozu si přitom budou moci vybrat, zda si chtějí funkci koupit trvale, nebo si ji předplatit například jen na vybrané období (po měsíci). Při měsíčním předplatném se přitom zákazníci mohou těšit na tříměsíční testovací provoz, aby si vše vyzkoušeli.

Za třešničku na dortu pak můžeme označit standardně dodávané DAB rádio, dostupnost paketu Carbon Sport Design pro všechny verze Taycanu nebo rozšíření barevné palety exteriéru o sedm barev (Mahogany Metallic, Frozenberry Metallic, Cherry Metallic, Coffee Beige Metallic, Chalk, Neptune Blue and Ice Grey Metallic).

Modernizované Porsche Taycan, modelový rok 2021, by mělo být možné objednat od poloviny září a v Porsche Centers by se mělo objevit zhruba od poloviny října.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme