Elektrické Porsche Taycan Turbo S překonalo na trati Top Gearu i Bugatti Veyron
Vrcholná verze elektrického Porsche Taycan Turbo S na sebe naposledy strhla pozornost svými nepříliš oslnivými výsledky při měření dojezdu americkou agenturou EPA, tentokrát však Taycan Turbo S zazářil na okruhu Top Gearu.
Zatímco dojezd 308 kilometrů na jedno nabití, který Posche Taycan Tubo S přisoudila americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA, není příliš oslnivý výsledek, čas 1:17.6 na testovací trati Top Gearu už rozhodně stojí za smeknutí.
Porsche Taycan Turbo S se totiž s tímto časem dostává na úroveň Koenigseggu CCX, se kterým se tak dělí o jedenáctou příčku v tabulce top Gear Power laps. O desetinku rychlejší byl třeba Mercedes-Benz AMG, slavné Bugatti Veyron však skončilo s časem 01:18.4 o 5 příček dál.
Jízdu Porsche na slavném okruhu Top Gearu můžeme vidět na videu, které BBC zveřejnila na YouTube kanálu pořadu Top Gear v průběhu víkendu. Video je sice natočené pouze z kabiny, přesto nabízí hned několik zajímavostí. A tou první je například zvuk, který nezní vůbec špatně. Vlastně se nám docela líbí.
Druhou zajímavostí jsou pak drobné korekce řízení, které musí Stig provádět. Prvních několik zatáček vypadá celkem klidně, v zatáčce známé jako Hammerhead se však auto dostává do neotáčivého smyku. Zřejmě nejdramatičtější moment pak přichází v zatáčce Follow-Through, kde celé auto výrazně zneklidní.
Stig ale pokaždé dostává auto pod kontrolu a nepřestává tlačit na pilu. Krátce před cílem ještě Stig prověří podvozek na dvou známých výmolech a s lehkou přetáčivostí se prožene cílovou rovinkou. Pohled z interiéru je tak skutečně působivý, přesto jsme stále zvědaví, jak bude vypadat pohled zvenčí.
Vrcholná verze elektrického Porsche nabízí dvojici elektromotorů (na každé nápravě jeden), maximální točivý moment 1050 Nm a maximální výkon 460 kW (625 koní), který však může být díky overboostu zvýšen až na 560 kW (761 k). Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak Turbo S mělo zvládnout za 2.8 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.
V podlaze vozu je pak uložena baterie s označením Performance Battery Plus o Kapacitě 93,4 kWh, která by měla zajistit dojezd až 412 km na jedno nabití (dle WLTP). Zajímavostí je však i elektrický systém s napětím 800 V, který by měl vozu dovolit opakovanou vysokou zátěž, nebo podpora nabíjení rychlostí až 270 kWh.