Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Porsche Taycan Turbo S překonalo na trati Top Gearu i Bugatti Veyron

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 2. 2020 • 10:06
48
22
Zobrazit náhledy (48)
Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan

Vrcholná verze elektrického Porsche Taycan Turbo S na sebe naposledy strhla pozornost svými nepříliš oslnivými výsledky při měření dojezdu americkou agenturou EPA, tentokrát však Taycan Turbo S zazářil na okruhu Top Gearu.

Zatímco dojezd 308 kilometrů na jedno nabití, který Posche Taycan Tubo S přisoudila americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA, není příliš oslnivý výsledek, čas 1:17.6 na testovací trati Top Gearu už rozhodně stojí za smeknutí.

Porsche Taycan Turbo S se totiž s tímto časem dostává na úroveň Koenigseggu CCX, se kterým se tak dělí o jedenáctou příčku v tabulce top Gear Power laps. O desetinku rychlejší byl třeba Mercedes-Benz AMG, slavné Bugatti Veyron však skončilo s časem 01:18.4 o 5 příček dál.

Jízdu Porsche na slavném okruhu Top Gearu můžeme vidět na videu, které BBC zveřejnila na YouTube kanálu pořadu Top Gear v průběhu víkendu. Video je sice natočené pouze z kabiny, přesto nabízí hned několik zajímavostí. A tou první je například zvuk, který nezní vůbec špatně. Vlastně se nám docela líbí.

Druhou zajímavostí jsou pak drobné korekce řízení, které musí Stig provádět. Prvních několik zatáček vypadá celkem klidně, v zatáčce známé jako Hammerhead se však auto dostává do neotáčivého smyku. Zřejmě nejdramatičtější moment pak přichází v zatáčce Follow-Through, kde celé auto výrazně zneklidní.

Stig ale pokaždé dostává auto pod kontrolu a nepřestává tlačit na pilu. Krátce před cílem ještě Stig prověří podvozek na dvou známých výmolech a s lehkou přetáčivostí se prožene cílovou rovinkou. Pohled z interiéru je tak skutečně působivý, přesto jsme stále zvědaví, jak bude vypadat pohled zvenčí.

Vrcholná verze elektrického Porsche nabízí dvojici elektromotorů (na každé nápravě jeden), maximální točivý moment 1050 Nm a maximální výkon 460 kW (625 koní), který však může být díky overboostu zvýšen až na 560 kW (761 k). Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak Turbo S mělo zvládnout za 2.8 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.

V podlaze vozu je pak uložena baterie s označením Performance Battery Plus o Kapacitě 93,4 kWh, která by měla zajistit dojezd až 412 km na jedno nabití (dle WLTP). Zajímavostí je však i elektrický systém s napětím 800 V, který by měl vozu dovolit opakovanou vysokou zátěž, nebo podpora nabíjení rychlostí až 270 kWh.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
12. 2. 2020 08:21
Re: No Veyron je asi 17 let starý auto
Většina lidí má auto za účelem dopravy osob a nákladu ;-)
11. 2. 2020 18:49
Re: No Veyron je asi 17 let starý auto
A není vlastně už vlastnictví auta takových parametrů honěním ega? ;-)
Avatar - _Karel_
11. 2. 2020 16:11
Re: No Veyron je asi 17 let starý auto
A tak ono to bylo něco ve stylu "Mára se úplně vystříkal nad Suprou" obaleno ještě dalšími pěti podobnými větami.
Já se z toho nečervenám a neomdlívám, ale je fakt, že občas má Fostek záchvat, zvlášť, když vidí "Toyota Supra".
Avatar - _Karel_
11. 2. 2020 16:00
Re: No Veyron je asi 17 let starý auto
Já v tom žádný poměřování pindíků nevidím. Veyron je supersport, není nic špatnýho změřit ho na okruhu pro porovnání. To bys za chvíli mohl říkat "na co u aut uvádět 0-100kmh, to je honění ega".
Avatar - fostek
11. 2. 2020 15:55
Re: No Veyron je asi 17 let starý auto
Ale mi se tady o tom bavíme. A bylo to nejoblíbenější částí Top Gearu, který byl nejoblíbenějším motoristickým pořadem světa.
Je to jako kdybys klikl na pornostránky a začal tam kafrat, že jsi asexuál. Když tě to nezajímá, nekoukej na to. Ale tenhle článek o tom byl a byl o tom už i podle nadpisu. A navíc vlastnit auto s výkonem 1000 koní co jede (normálně nejede) 400 může být právě a jen honěním ega. A taky nemusí. Každopádně blábolíš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku