Elektrický Bollinger B1 si už prý rezervovalo 10.000 zájemců. Nafouknutá bublina?
Na elektromobilech mám ze všeho nejraději tu jednoduchost konstrukce. Laicky řečeno stačí mít jednoduchou platformu schopnou „pojmout“ elektromotory a akumulátory, nápravy a software, který to všechno řídí, a máte vlastně základ čehokoliv. Dodávky, off-roadu, kabrioletu, nebo i MPV.
Podobně zřejmě postupovala i americká firma Bollinger Motors, která v polovině letních prázdnin šokovala elektrickým terénním vozem B1. Je to puristický off-road jednoduchých tvarů, který si příliš nepotrpí na kudrlinky a nabízí čistou účelnost. Zkrátka takový Land Rover Defender na baterky.
A jak se zdá, o zájemce Bollinger nouzi mít nebude. Dokonce už jich prý je přes 10.000, tak to alespoň firma uvádí na své stránce a facebooku. Jenže není deset tisíc jako deset tisíc...
Jak už je v dnešní době pomalu zvykem, vůz si lze objednat online. Až do konce letošního roku je vše bez rezervačního poplatku, stačí se pouze zaregistrovat. Chleba se začne lámat až začátkem příštího roku. Tehdy už totiž bude potřeba zaplatit poplatek 1000 dolarů (asi 22.000 korun) a převést nezávaznou objednávku na závaznou.
Nijak nerozporuji možnost, že si všichni z předběžných zájemců vůz skutečně závazně objednají, v tuto chvíli je ale desetitisícový zájem spíše marketingovým tahem než skutečnou bernou mincí. Současní zájemci navíc zatím ani nevědí, kolik bude vůz nakonec stát, protože ceník ještě není k dispozici. Značka pouze hovoří o ceně podobné dobře vybavenému SUV, zatím ale stále údajně hledá výrobce, kteří by se postarali o produkci.
Jak jsme uvedli již na konci července, slouží k pohonu Bollingeru B1 dva elektromotory o souhrnném výkonu 270 kW a točivém momentu 640 N.m. Vůz o hmotnosti 1769 kilogramů má dynamiku sporťáku, z 0-96 km/h to zvládne za 4,5 sekundy a může uhánět rychlostí až 204 km/h. Se základním akumulátorem o kapacitě 60 kWh je schopen na jedno nabití ujet necelých dvě stě kilometrů, o 40 kWh silnější akumulátor zvládne dojezd až 322 kilometrů.