Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 7. 2018 • 00:12
59
54
Zobrazit náhledy (59)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Zatímco některé automobilky ještě elektrický vůz ve svém portfoliu ani nemají, jiné už je z některých trhů vyškrtávají. Příkladem tohoto trendu je i příběh elektromobilu Ford Focus.

Model Focus patří mezi populární hatchbacky a nepřekvapí, že právě z něj se Modrý ovál před lety rozhodl udělat auto s elektrickým pohonem. Jenže už od svého počátku se vozu prodejně nedařilo, což v loňském roce vyvrcholilo ukončením výroby v Evropě. Na celém kontinentu prodal Ford za rok 2016 pouhých 61 kusů, což je žalostně málo.

Elektrický Focus však neskončil zcela, ve Spojených státech jej lze i nadále koupit. Ovšem nečekejte, že by to tady s prodeji bylo výrazně lepší. Do června letošního roku objednalo v USA Focus na elektřinu 501 zákazníků. Že je to dost? Jen pro srovnání: Chevrolet prodal 1161 elektrických vozů Bolt… za jediný měsíc!

Jedním z důvodů, proč se modelu nedaří, může být dojezdová vzdálenost na jedno nabití. Pravdou je, že s nedávným faceliftem si Focus polepšil a slibuje dojezd 185 km (předtím to bylo 122 km). Na domácím trhu je dokonce levnější než úspěšný Nissan Leaf, avšak připomeňme, že ten slibuje papírových 243 km bez nutnosti dobíjení.

Vedení automobilky však problém Focusu vidí zcela jinde. Ředitel elektrifikovaného odvětví automobilky Ted Cannis si myslí, že auto plní požadavky dnešní doby. Kde je tedy chyba? „Na elektrickém Focusu není nic špatného, je udělán velmi dobře. Problém je, že jde o vůz, který není dostatečně vzrušující,“ domnívá se Cannis.

Pro letošní rok se Modrý ovál rozhodl oživit elektrický Focus novým zeleným odstínem, jenž má představovat jedinečnou modernost a spojení s přírodou. Ani to ale konkurentům vrásky na čele nedělá. Zatímco tento hatchback Fordu je v konečném součtu zklamáním, Cannis říká, že příští elektromobil z dílny zámořského výrobce už bude mnohem zajímavější.

Související články

Témata
12. 7. 2018 21:50
Re: Typický Ford
Čože sú? Skús to napísať ešte raz a tentokrát správne.
12. 7. 2018 21:49
Re: dojezd
Tak toto je typický prejav úplnej absencie mozgu.
Avatar - Ada je zase tady
12. 7. 2018 20:20
Re: Typický Ford
Všechny auta na baterky jsou zatím pro nepoužitelné. A VW up navíc chybí diesel.
Avatar - Ada je zase tady
12. 7. 2018 20:13
Re: dojezd
Ty inteligente: a jak asi budeme ve městě parkovat, když bude mít každý člen rodiny 3 auta? A kdo asi může platit každý rok desítky tisíc Dolínkovného? Ne, ne! Jedno auto a to čistý, úsporný a spolehlivý diesel je to, co potřebuje celá společnost.
12. 7. 2018 19:45
Re: Génius
Tak ta poslední věta fakt sedí ;-) Je to prostě vůl, když si myslí, že nová barva něco zmůže >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku