Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Ford Mustang Mach-E zamíří do Evropy s několika výraznými změnami

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Ford nechce příchod elektrického SUV na evropské trhy podcenit, proto ho přizpůsobil potřebám a zvyklostem evropských zákazníků.

Automobilka Ford se pustila do elektrifikace ve velkém a do konce roku 2021 plánuje na evropském trhu nabídnout hned 18 elektrifikovaných modelů, celkem 14 by jich však mělo být v nabídce ještě letos. Tím vůbec nejočekávanějším elektrickým Fordem je však bez debat elektrické SUV Mustang Mach-E.

Ford představil své první masově vyráběné elektrické SUV již před pár měsíci, teprve nedávno však Mach-E dorazil i do Evropy, kde byl prezentován na akci „Ford ‚Go Electric‘“ v Londýně. A při této příležitosti jsme se dozvěděli, že si chce Ford pojistit úspěch u evropských zákazníků hned několika úpravami.

Mustang Mach-E pro evropské trhy by tak měl dostat speciálně upravený podvozek, upravené řízení, jinak naladěné ESC nebo upravené naladění pohonu všech kol. Díky tomu by měl vůz lépe fungovat na evropských silnicích a více vyhovovat evropskému stylu řízení.

Po stránce technických parametrů zaujme Mustang Mach-E s prodlouženým dojezdem a pohonem pouze zadních kol dojezdem až 600 kilometrů na jedno nabití (dle metodiky WLTP), což by podle Fordu mělo zákazníky zbavit obav z omezeného dojezdu elektromobilů.

A jak se zdá, na zákazníky to zřejmě funguje. Podle automobilky si totiž cca 85 % zákazníků objednalo právě tuto variantu s prodlouženým dojezdem. Pokud by ale až 600 km na jedno nabití nestačilo, má Ford ještě jedno eso v rukávu. Tím je podpora rychlonabíjení při výkonu až 150 kW, díky čemuž mohou řidiči získat u rychlonabíjecích stanic IONITY dojezd cca 93 km již za 10 minut.

Díky technologii FordPass Connect nabídne elektrický Mustang konektivitu a přístup k bezdrátovým aktualizacím, které budou nadále vylepšovat vlastnosti vozu. O zábavu, komunikaci a zprostředkování důležitých informací se postará nová generace systému Sync s 15,5palcovou obrazovkou, který je vybaven systémem strojového učení nebo systémem pro konverzační hlasové ovládání.

S Mustangem Mach-E přinášíme do elektrifikace vzrušení,“ uvedl Roelant de Waard, viceprezident pro Marketing, Prodeje & Služby ve Ford of Europe. „Tohle je Mustang pro novou generaci – a první zákazníci si ho mohou objednat, nakonfigurovat, přizpůsobit a dokonce zajistit doručení, vše online.

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

18. 2. 2020 02:01
Re: Mustang
Hochu, hochu, můžeš mě tady napadat jak chceš, ale ta drsná fakta prostě neokecáš - zatímco prodeje Seatu rok od roku stoupají (a poslední generace Leonu je rekordně prodejně úspěšná), prodeje Fordu v Evropě jsou na tom přesně naopak. Však ten můj výčet evropských fordovských neúspěchů či přímo propadáků za poslední roky je až strašidelně dlouhý!
P.S. Ukaž mi nějaký můj příspěvek, ve kterém bych zpochybňoval mimořádné jízdní vlastnosti evropských Fordů. Takové hodnocení bys částečně našel jen u současného Mondea, ovšem jedině jako relativní hodnocení, tedy v tom smyslu, že jeho ovladatelnost a agilita částečně utrpěla ve srovnání se skvostně jezdícím předchůdcem. Ale tuto moji osobní zkušensot se konec konců dočteš prakticky v každém testu tohoto auta...
P.S. 2 Opět jsi použil idiotské slovní spojení "odrbaný leon". A co je na něm prosím tě tak "odrbané"? Obyčejná zadní náprava s vlečenými rameny u slabších verzí, tedy přesně ta úsporná strategie, kterou nyní Ford používá u nejnovějšího Focusu? :-[] Mě tedy přijde daleko odrbanější právě tento Focus, když mu technici naordinovali jen tři válce i u objemu 1,5 l (zatímco nové 1.5 TSI velkoryse zůstalo u čtyř válců! :-) ) Další "odrbání" nabídky Focusu je absence verze s pohonem všech kol, zatímco např. u Leonu se čtyřkolka nabízí, atd.
P.S.3: Jaksi si zapomněl, že nejnovější zpráva o úpadku prodejů Fordu se týká kdysi neprůstřelně úspěšné Fiesty. Jak už jsem ale uvedl ve svém zdejším úvodním příspěvku, v jejím případě za úpadkem prodejů není v Evropě nefungující globalizační strategie One Ford, ale chybná kalkulace marketingu Fordu, že může zvýšit výnosnost této modelové řady kombinací jen částečné modernizace (místo nákladného vývoje zcela nové generace) a brutálního zvýšení cen. Jak už jsem řekl, většina zákazníků nejsou žádní blbci, takže to nesežrali a páni u Fordu se tak šeredně přepočítali. ;-)
Avatar - miromen
17. 2. 2020 13:06
Re: Mustang
Za trapaka jsi tu ty a to dlouhodobě. Vyborne auta což ford ve svem portfoliju ma, budeš pořad hloupě komentovat včetně neznalosti a opět omilani one ford. A na druhou stranu vyzdvyhneš auta, ktere jsou opravdu pro "naročneho" evropana. Jo ta "uvědoměla" evropa evidentně prahne po vybornych autech což jen dokazuje to, že opravdova auta jsou na ustupu a do popředi se derou krabice a nějaka kvalita jizdy je na ustupu. Takže fordu jedině palec nahoru, že ještě děla auta, ktere kvalitně jezdi a je radost za jejich volant usedat což je rozhodně bliž naročnějšimu šoferovi než to co předvadi nějaky odrbany a to doslova leon. Ovcovitost u koncernu ani nebudu znova rozebirat.
17. 2. 2020 11:47
Re: Mustang
Miromene, proč pořád tak urputně bojuješ o titul "diskusní trapák roku"? :-) Jakmile se někdo tady dovolí kritizovat Ford za jeho v posledních letech zcela evidentně zoufale neúspěšnou prodejní politiku v Evropě, vidíš rudě a kopeš nožičkama do všech stran. Tvoje reakce na můj dlouhý výčet fordovských modelů, které se v Evropě prodávali buď mizerně, nebo se přímo jednalo o prodejní propadák, je opravdu legrační. Přesně ve stylu legendární ruské argumentace "...a u vás zase bijete černochy!"
P.S. Nikdy jsem netvrdil, že auta koncernu VW na platformě MQB jsou vzorem jízdního komfortu. Na rozdíl od tebe proto jako velmi spokojený majitel Seatu Leon ST nemám problém přiznat, že komfort jízdy tohoto auta na českých mizerných silnicích opravdu není nic moc. Ale kromě této slabiny toto auto nabízí také obrovské množství předností (parádní design, nízkou hmotnost, skvělé využití obestavěného prostoru, jízdní stabilita, variabilita, široký výběr variant atd., atd.), čemuž odpovídá i jeho skvělá prodejní bilance přes 1 milion kusů. A podobně úspěšné, resp. ještě úspěšnější jsou další modely koncernu VW na této platformě. Je to prostě proto, že VW je schopen mnohem lépe uspokojovat potřeby evropských motoristů, než Ford, který se jim přechodem na globalizovanou strategii "One Ford" naopak na míle vzdaluje. V případě Fiesty je ovšem příčina jinde, viz můj předešlý příspěvek. Evropští zákazníci ovšem nejsou hloupí, takže prodeje nyní totálně předražené Fiesty v Evropě ve srovnání s s rokem 2010 jsou zhruba poloviční! (a na českém trhu je propad ještě větší). Jenom zaslepenec jako ty je ovšem schopen z toho obviňovat "nerozumné" evropské zákazníky, když vina plně padá na hlavu Fordu! :-)
16. 2. 2020 21:52
Re: nic moc
Obojí si je dost podobné a do terénu obvykle nemíří ani jedno. Tento Mustang je teda spíše crossover než SUV, ale ani SUV obvykle nejsou terénní auta. Ne, že by to některá z nich nezvládla, ale u obou skupin těchto vozů většina z nich do terénu nikdy nepáchne a velká část zákazníků to od nich ani nevyžaduje. Faktem je, že nízkou světlou výšku crossoverům a SUV obvykle vytýkají jen ti, kteří nikdy žádné SUV neměli a ani nechtějí. Ti, kteří s tím jezdí, obvykle žádný problém s nepříliš velkou světlou výškou některých z modelů nemají.
16. 2. 2020 18:13
Re: nic moc
Nepletieš si tak trochu SUV s crossoverom?