Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Morris JE s vizáží klasika z padesátých let se představuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Morris J-type představuje ve Velké Británii jedno ze zdejších kultovních lehkých užitkových vozidel a zcela nový elektromobil Morris JE chce jeho styl vrátit na silnice.

Morris JE, za jehož vývojem stojí britská skupina investorů, která získala práva na obchodní značku Morris Commercial a vytvořila novou společnost, oživuje styl původního modelu J-type z let 1948 až 1961, ale nemá představovat jeho repliku.

Společnost Morris Commercial Ltd poprvé poodhalila připravovaný elektromobil v polovině října roku 2019 a zhruba o měsíc později se rozhodla pro kompletní představení jeho podoby, které doprovází i první specifikace.

Základem novinky je podle oficiálních materiálů společnosti Morris Commercial Ltd zcela nový modulární podvozek, který vyniká nízkou hmotností. Morris JE s karoserii z uhlíkových vláken má ve své kategorii lehkých užitkových vozidel s celkovou hmotností do 2,5 tuny a užitečnou hmotností až 1000 kg vynikat nejnižší hmotností.

Pohon má zajistit prozatím blíže nespecifikovaný elektrický systém s lithium-iontovými bateriemi. Morris JE s maximální rychlostí 145 km/h má disponovat dojezdem kolem 320 km na jedno nabití a dobíjení na 80 % kapacity má trvat zhruba 30 minut.

Morris JE ve dvoumístném dodávkovém provedení má nabízet nákladový prostor o objemu 5,5 metrů krychlových, který pojme dvě standardní europalety a umožní přepravu až 2,4 m dlouhých předmětů. Vedle dodávky pak hodlá Morris Commercial Ltd nabízet model JE i jako minibus a pick-up s otevřenou ložnou plochou.

Podle generálního ředitele a zároveň i jednoho ze zakladatelů nové společnosti, Dr. Qu Li, zabral vývojový proces nového užitkového elektromobilu dva roky a to včetně testování prototypu. Společnost Morris Commercial Ltd v současnosti uvádí, že plánuje zahájení prodeje modelu JE koncem roku 2021 s cenou kolem 60.000 britských liber (zhruba 1,8 milionu Kč).

Původní Morris J-type s řadovým čtyřválcem o objemu 1476 kubických centimetrů, jímž byl vybaven i osobní automobil Morris Oxford MO, byl v padesátých letech dvacátého století poměrně úspěšným lehkým užitkovým vozidel, jehož prodej probíhal ve 22 zemích celého světa. Ve Velké Británii je tento model dodnes velmi populární a to především jako zmrzlinářská dodávka.

Zdroj a foto: Morris Commercial Ltd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

15. 11. 2019 08:41
Re: Cena
Tohle ale není pickup, ale dodávka.
Avatar - Stejsn
14. 11. 2019 22:23
Re: Cena
No a? Kolik ti zabere kabina u normálního pickupu velikosti Felicie?
14. 11. 2019 20:33
Re: Cena
Tak to je hádam typická črta maličkých užitkáčov. Inak je to vcelku pekné a voči konfekcii aj nápadité. Len sa čudujem tým hrubým A-stĺpikom, veď sa za ne schová aj autobus. Hlavne v porovnaní s historickou predlohou to bije do očí.
Avatar - mariov8
14. 11. 2019 18:53
Re: Cena
A tak to je částečně daň za retro dizajn. Na tak malém půdorysu kdy v čumáčku byl kdysi motor... A úplně na rovinu, 2 palety, které se do autíčka i tak vejdou (třeba s nápoji) to ani neuveze. Takže na co větší auto... Jedna taková paleta vod, koly, limonád, piva ve skle, je totiž bez problémů k tuně. Kancelářské potřeby, nejčastěji papír, detto. Co se ještě vozí po městě... O.K. balíčky, paketový rozvoz, tak na ten by to šlo. Dnes už není vždy dopravce od kubíků vzduchu na které si koupí auto.
14. 11. 2019 16:08
Re: Cena
Ano, pěkné ale silně nepraktické. Z bočního profilu tak 40% délky celého UŽITKOVÉHO auta zabírá kabina pro 2 lidi.