Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konverze auta na elektromobil? Britové připravili jednoduché řešení

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Toužíte po elektrické čtyřkolce, dodávce, sporťáku nebo historické klasice, ale na trhu vás zatím nic nezaujalo? Díky britské společnosti Swindon Powertrain by se mohla situace začít brzy měnit.

Britská společnost Swindon, která stojí i za stavbou elektrického Swind-e Classic Mini, připravila kompaktní „krabicový“ elektromotor, díky kterému by mělo být snadné předělat poměrně pestrou škálu automobilů na elektromobil. Podle společnosti je totiž jejích elektromotor vhodný pro použití v užitkových vozidlech, sporťácích i klasikách.

Příčně uložený motor je spojen s jednostupňovou převodovkou a jeho výkon by se měl rovnat zhruba 107 koním (měřeno na kolech). Na šířku měří motor 600 mm, na výšku 280 mm a jeho hmotnost by se měla pohybovat okolo 70 kilogramů. Pro lepší představu společnost Swindon dodává, že se motor snadno vejde pod kapotu klasického Mini, do čtyřkolky i pod úložný prostor menší užitkové dodávky.

Swindon Powertrain navíc dodává, že motor může být umístěn například i na nepoháněnou nápravu osobního automobilu, čímž by mělo jít snadno vytvořit vozidlo s hybridním pohonem. Podle výrobce by se navíc mělo jednat o elektromotor s nejvyšším poměrem výkonu a velikosti, jaký lze v současnosti na trhu sehnat.

Společnost Swindon Powertrain pak doufá, že její nový „krabicový“ elektromotor pomůže menším firmám k snazšímu přechodu na elektromobilitu. „Menší výrobci dosud neměli přístup ke kompaktním a vysoce výkonným pohonným jednotkám, které by mohli získávat v nižších až středních objemech, což vedlo k dodavatelskému vakuu,“ uvedl Raphael Caille, výkonný ředitel Swindon Powertrains.

Pokud zahrneme vývojové náklady, OEM specialisté nemohli elektrifikovat své vozy tak rychle, jak by si přáli. Náš k instalaci-připravený ‚krabicový‘ elektromotor urychlí přechod k elektromobilitě v sektorech, kterým se velcí výrobci zatím příliš nevěnují,“ dodává Caille.

Takzvané „krabicové“ motory jsou přitom dobře známé především v USA, kde řada společností dodává speciálně laděné V8 pro zástavbu do amerických klasik. Zákazník si tak objedná motor, případně i s dalším příslušenstvím, který pak jednoduše uloží pod kapotu. V případě elektromotorů bude integrace nejspíš poněkud náročnější, i tak se ale bude jednat o zajímavou příležitost, jak dostat na trh nové zajímavé vozy.

Zahájení výroby nových „krabicových“ elektromotorů plánuje společnost Swindon Powertrain na červen příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme