Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický pohon proniká i do armádních speciálů značky Otokar

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Moderní taktické bojové vozidlo Akrep II se stalo základem pro vývoj elektrického obrněného vozidla, na němž spolupracují společnosti Otokar a AxleTech.

Otokar je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a výrobou obrněných kolových i pásových vozidel. Vedle tohoto programu se tato firma v současnosti věnuje i vývoji a výrobě midibusů, autobusů pro městskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu, návěsů a nákladních vozidel pro civilní využití.

V oblasti armádních vozidel má Otokar v současnosti ve své nabídce trojici pásových vozidel od víceúčelového transportéru až po hlavní bojový tank a deset modelových řad kolových vozidel, z nichž k nejnovějším patří Akrep II.

AxleTech s hlavním sídlem v severoamerickém Troy patří mezi přední výrobce komponentů pro podvozky speciálních a těžkých vozidel určených pro nasazení mimo zpevněné vozovky. Zároveň se tato firma věnuje i vývoji a výrobě elektrických pohonných systému pro tato vozidla.

Otokar Akrep IIe, jehož základem je standardní provedení taktického bojového vozidla Akrep, je výsledkem spolupráce mezi společnostmi Otokar a AxleTech.

V současnosti se jedná o technologický demonstrátor s čistě elektrickým pohonným systémem, který mají podle dostupných informací tvořit čtyři elektromotory umístěné v kolech. Dojezd vozidla se má v závislosti na jízdních podmínkách pohybovat kolem 250 km a maximální rychlost může být až 110 km/h. Bližší informace k elektrickému pohonu k zveřejněny nebyly.

Otokar uvádí, že Akrep II je navržen a zkonstruován tak, aby mohl být osazen konvenčním pohonným ústrojím se vznětovým motorem, hybridním systémem nebo čistě elektrickým pohonem, ale bližší specifikace neuvádí.

Standardní Otokar Akrep II i čistě elektrický Akrep IIe představuje taktické bojové vozidlo s celkovou délkou 5500 mm, šířkou 2500 a výškou 1800 mm (bez zbraňového systému na střeše), jehož celková hmotnost je 13.500 kg. Pohyb v terénu má mimo jiné usnadňovat světlá výška 400 mm a nájezdové úhly 45 stupňů vpředu i vzadu.

Zdroj: Otokar Otomotiv

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme