Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Rolls-Royce (pro změnu) opět na pořadu dne

Michal Fokt Michal Fokt 18. 5. 2014 • 14:01
48
Zobrazit náhledy (48)
Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX
Má vůbec Rolls-Royce jasnou představu o své budoucnosti? Zatím své postoje mění jako korouhvička na komíně.

Člověk má pocit, že spolu manažeři u Rolls-Royce buď vůbec nemluví, popřípadě že zapomínají, co ještě přednedávnem řekli. Nedávno se přetřásala problematika superluxusního SUV značky, na jehož adresu CEO automobilky Torsten Müller-Ötvös prohlásil několikrát něco ve smyslu "jen přes mou mrtvolu", popřípadě "ne pod mým vedením". Nevím, jestli se chystá z Rollsu odejít, nicméně teď to vypadá, že SUV se soškou Spirit of Ecstasy na přídi nakonec v blízké budoucnosti bude.

A stejné to bylo i s elektromobily. Rolls-Royce sice před třemi lety představil elektrického Phantoma 102EX, ale už o rok později přišla z úst milého Torstena zpráva, že o takové auto nemá klientela Rolls-Royce zájem a nic z toho tedy nebude.

Jenže ouha, po dalších dvou letech informuje šéf Bespoke Sales and Marketing Richard Collar magazín Auto Express, že "zákazníci milovali koncept 102EX" a že "elektrický pohon je pro Rolls velmi zajímavý pro jeho točivý moment a tichost". Současně ovšem přiznal, že má automobilka obavy z malého jízdního dosahu.

Nicméně akumulátory se teď dramaticky zlepšují a ačkoli se při 200km jízdním dosahu 100EX a 20hodinovému dobíjení nelze divit možnému rozpačitému postoji potenciálních zákazníků, se současnou technikou už by mohl být akční rádius možná i dvojnásobný a dobíjení poloviční.

Každopádně by si mělo vedení nejprestižnější značky světa asi dávat pozor na to, co říká, kdoví, jak to nakonec dopadne s diesely a plug-in hybridem...

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud