Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Essen Motor Show: Škoda Fabia 4x4 „Dragon“

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Jednou z největších atrakcí právě probíhající motoristické výstavy Motor Show v Essenu je bezpochyby Škoda Fabia „Dragon“ 4x4, kterou lze spatřit na stánku německé tuningové firmy Milotec Auto-Extras z Wiesbadenu.

Jednou z největších atrakcí právě probíhající motoristické výstavy Motor Show v Essenu je bezpochyby Škoda Fabia „Dragon“ 4x4, kterou lze spatřit na stánku německé tuningové firmy Milotec Auto-Extras z Wiesbadenu.

Pod jeho kapotou je sice ukryt zážehový přeplňovaný čtyřválec Audi o objemu 1,8 litru, ale s výkonem 235 kW. Na tuto hodnotu jej vyladila specializovaná firma Oberscheider.

Točivý moment 420 Nm převádí na všechna kola šestistupňová mechanická převodovka s krátkým sportovním odstupňováním, na přání může být vybavena ještě sekvenčním řazením. Samočinně připojitelný pohon zadních kol obstarává lamelová spojka Haldex.

Podobně stavěný prototyp vyrobila před časem jako neveřejné konstrukční cvičení také mladoboleslavská automobilka. Relativně úzkou Fabii přitom postavili na podvozek 4x4 z Octavie, což si vyžádalo řadu zásadních úprav.

Ale zpět k essenskému prototypu. Z důvodu vysokého výkonu připravila pražská firma Euro Tuning variabilně nastavitelný podvozek s pružicími vzpěrami McPherson a adaptivními tlumiči pérování Bilstein PSS9. Stisknutím tlačítka na přístrojové desce se tak může světlá výška vozu hydraulicky měnit v rozmezí 50 mm. Ke zkrocení „draka“ slouží brzdový systém Brembo, vpředu s kotouči o průměru 320 mm a čtyřpístkovými brzdovými třmeny. Vzadu mají průměr 270 mm.

Z motoristického sportu si Milotec vypůjčil dvoudílnou hliníkovou nádrž (55 litrů) chráněnou obalem z kompozitních materiálů, stejně jako anatomická sedadla a volant Sparco. Hliníkové disky Borbet 18x8,5 s pneumatikami Hankook RS2 „Semi-Slick“ (215/35) si vyžádaly rozšíření blatníků. Atraktivitu automobilu zvyšují velký přední spoiler a mohutné zadní křídlo.

Celá řada doplňků použitých na Škodě Fabia 4x4 pochází z výrobního programu firmy Milotec Auto Extras. Patří mezi ně například: dvojité světlomety (Technika DE), zadní svítilny Hella, sada pedálů včetně opěrky nohy z nerezu, osvětlená hliníková rukojeť řadicí páky a různý dekor interiéru.

Kromě Škody Fabia 4x4 vystavuje Milotec v Essenu ještě Škodu Octavii RS první generace, ale s novou tváří a Škodu Octavii 4x4 Combi II. Všechny modely značky Škoda jsou obohaceny o bohatou škálu doplňků z programu firmy Milotec Auto-Extras.

Kompletní přestavba prototypu údajně stála 70000 Euro. Podle doplňující informace Milotecu je pod kabátem Fabie 4x4 hnací ústrojí z Octavie 4x4.

Ondřej Láník
Diskuze (29)
29. 11. 2005 10:07
KREACE
Když, brácho, dokážeš, valit 42 kW důstojně na holé Fabii... jsi za vodou... tomu věř. P.S. Kreace jsou nutné... proto, abys ocenil, co máš v garáži...