Essen živě: Audi RS 6 Avant – nepřehlédnutelný dálniční expres
Pod kapotou Audi RS 6 Avant je uložen desetiválcový motor, vycházející z agregátu použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, takže nyní je schopen díky dvojici turbodmychadel nabídnout výkon 426 kW (580 k). Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 ot./min, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 ot./min. Systém přímého vstřikování benzinu do válců FSI pracuje s maximálním tlakem 120 bar, což mj. umožnilo zvolit u přeplňovaného motoru neobvykle vysoký kompresní poměr 10,5:1. Systém mazání se suchou skříní umožňuje zvládat konstantní přetížení až 1,2 g bez rizika nasátí vzduchu olejovým čerpadlem. S motorem spolupracuje upravená šestistupňová automatická převodovka Tiptronic.
Audi RS6 Avant má pohotovostní hmotnost těsně přes dvě tuny a je sériově vybaven systémem Dynamic Ride Control, což je vlastně soustava, která bez elektroniky diagonálně propojuje přední a zadní tlumiče a významně omezuje nežádoucí náklony karoserie. Navíc řidič může měnit charakteristiku tlumičů a má na výběr jeden ze tří režimů – komfort, dynamic a sport.
Automobil se pohybuje na 19palcových kolech a pneumatikách o rozměru 255/40 R19 nebo za příplatek na 20palcových kolech a pneumatikách 275/35 R20. V případě využití většího rozměru kol má zákazník možnost vyměnit ocelové kotouče brzd za karbon-keramický materiál o průměru 420 mm vpředu a 356 mm vzadu.
Audi s praktickou karoserií disponuje zavazadlovým prostorem, který může nabídnout prostor o objemu až 1660 litrů, bez potíží dosahuje maximální rychlosti 250 km/h a nebýt elektronického omezovače ukazovala by ručička rychloměru i zajímavější údaje. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 4,6 s a rychlostí 200 km/h se RS6 Avant pohybuje za 14,9 s.
Od svých poněkud obyčejnějších příbuzných se Audi RS 6 Avant odlišuje především významně vytaženými blatníky vpředu i vzadu, odkazujícími na původní Audi quattro. Mimochodem, přední blatníky a kapota jsou vyrobené z hliníku.
Interiér pochopitelně nezaostává za vnějškem. Posádku rozmazlují sportovní sedadla a sportovní atmosféru podtrhují materiály jako karbon, hliník, kůže nebo alcantara. Stejně jako RS4, také v Audi RS 6 najdete (pro případ návštěvy závodního okruhu) stopky.
Již 3 fotogalerie pořízerné našim fotografem přímo v Essenu najdete na sesterském webu Autofun.cz