Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Honda Insight – Lidový hybrid s pěti hvězdami

Jan Blaha
Diskuze (0)
První generace Insightu spatřila světlo světa v roce 1999. Nyní přichází druhá generace s futuristickým exteriérem i interiérem, s cílem být cenově dostupnějším hybridem a hlavně porazit v prodejních statistikách úspěšnějšího konkurenta Toyotu Prius.

V nárazových testech Euro NCAP získala Honda Insight druhé generace v celkovém hodnocení 5 hvězd. Problémem je ochrana hrudníku při nárazu na kůl a svoje rezervy má i ochrana dětí.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009 absolvoval model Honda Insight 1,3 SE s karosérií pětidveřový hatchback o hmotnosti 1240 kg a v provedení s pravostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocným rámem) sedačka Britax Römer Baby Safe proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Britax Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Míra ochrany poskytovaná dospělým cestujícím byla ohodnocena známkou dobrá ve všech oblastech kromě nohou, kde byla udělena známka dostatečná. Hodnoty veličin měřených figurínami indikují nízké zatížení kolen, stehenních kostí a pánve. Výrobce byl schopen navíc prokázat, že konstrukce přístrojové desky nabízí stejnou úroveň ochrany pro cestující různých velikostních skupin a v různých pozicích sezení.

crashtest honda euroncap nizsistredni hybrid crashtest honda euroncap nizsistredni hybrid

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostačující, avšak při agresivnějším nárazu na kůl byla už jen slabá. Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) byla dobrá.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%7,999%675%3,178%3390%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy starší z figurín nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře ochráněné uvnitř dětských zádržných systémů. Během zkoušek nebyly naměřeny žádné nadlimitní hodnoty sil a zrychlení. Airbag spolujezdce lze deaktivovat za účelem přepravy dítěte v zádržném systému instalovaném proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je nedostatečná. Nebezpečí plynoucí z používání dětské sedačky na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce jsou zcela jasně vysvětlena na varovném štítku trvanlivě připevněném ke sluneční cloně.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,487%4100%2100%538%--
36 měsíční9,176%4100%2100%--
Ochrana dětí-3674%

Ochrana chodců

Honda Insight získala mimořádně mnoho bodů za ochranu chodců (76% maxima). Přední hrana kapoty poskytuje maximální možnou ochranu nohou chodců a je hodnocena maximálním počtem bodů, stejně jako nárazník. Je však nutné podotknout, že testy provedené mimo běžné testovací zóny odhalily oblasti, které poskytují nedostatečnou ochranu. Euro NCAP proto v brzké době rozšíří své zkušební zóny, tak aby byly oblasti s nedostatečnou ochranou zahrnuty do celkového skóre. Kapota poskytla dobrou míru ochrany hlavy dítěte v zónách s největší pravděpodobností kontaktu. I hlava dospělého má zajištěnou poměrně slušnou ochranu ve 3 ze 6 zkoušených sektorů.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,464%6100%6100%2776%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační systém (ESC) je součástí standardní výbavy pro všechny země, kde jezdí vozy s levostranným řízením. V některých zemích s pravostranným řízením je nyní u základního modelu ESC k dispozici v rámci mimořádných výbav, nicméně výrobce do budoucna počítá s ESC jako standardem pro všechny země EU. Vůz má připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Honda Insight Hybrid podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získala v celkovém hodnocení maximální počet 5 hvězd. Příkladná je ochrana cestujících při čelním nárazu, kdy se podařilo získat 15,5 bodu, a to bez kolenního airbagu řidiče. Jediným problémem v této oblasti je ochrana hrudníku při nárazu na kůl, která byla hodnocena jako slabá. Vynikající je ochrana chodců, vůz získal 76% možných bodů. Rezervy má ochrana dětí, kvůli které by Honda Insight již v roce 2010 pětihvězdičkové hodnocení neobhájila.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3390%3674%2776%686%84%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Euro NCAP
Euro NCAP Honda Insight Hybrid(2009)

Jan Blaha
Diskuze (0)