Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Subaru Legacy má 5 hvězd

Jan Blaha
Diskuze (0)
Legacy se v páté generaci začalo vyrábět v roce 2009 samozřejmě s pohonem všech kol a tradičním motorem s protilehlými válci. Původním cílem bylo konkurovat v USA vozům Honda Accord a Toyota Camry. Dnes jsou v Evropě často stavěny proti BMW 3 či Audi A4.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Subaru Legacy 2,0 D s karoserií kombi o hmotnosti 1400 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocným rámem) sedačka Britax Romer Baby Safe proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky však představuje potenciální riziko poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce a ochrana v těchto oblastech byla hodnocena jen jako mezní.

crashtest subaru strednitrida euroncap crashtest subaru strednitrida euroncap

Naopak bezproblémová je ochrana při bočním nárazu, kde vůz získal maximum bodů. Při intenzivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena známkou slabá.

Jako mezní je hodnocena ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,371%8100%6,480%2,870%2979%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy starší figuríny nebyl nebezpečný. Při bočním nárazu zádržné systémy ochránily spolehlivě hlavy obou figurín. Airbag spolujezdce lze deaktivovat u dealerů Subaru a na jeho sedadle použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Samolepka upozorňující na nebezpečí přepravy dítěte v zádržném systému proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je trvanlivě připevněna na sluneční cloně, ale není k dispozici ve všech evropských jazycích.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční8,672%4100%2100%538%--
36 měsíční10,285%4100%2100%--
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Subaru Legacy poskytuje dobrou ochranu nohou chodců téměř ve všech oblastech. Také kapota dopadla dobře v místech, kde by s největší pravděpodobností dopadla hlava dítěte a dospělého. Největší slabinou je přední hrana kapoty, kde vůz nezískal za ochranu nohou ani jeden bod.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,163%00%5,897%2158%

Asistenční systémy

Stabilizační systém i připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce jsou součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Subaru Legacy podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získalo v celkovém hodnocení maximální počet 5 hvězd. Problémem je ale ochrana nohou při čelním nárazu a ochrana hrudníku při nárazu na kůl. Celkem příkladná je ochrana chodců s výjimkou oblasti přední hrany kapoty. Díky slabší ochraně dospělých i dětí by již v roce 2010 nemělo Subaru nárok na 5 hvězd.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2979%3673%2158%571%73%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Euro NCAP
Euro NCAP Subaru Legacy (2009)

Jan Blaha
Diskuze (0)