Euro NCAP 2009: Toyota Avensis – Ochránce dětí s pěti hvězdami
1531 kg těžký sedan s motorem 2,0 D-4D byl vybaven sedmi airbagy a předpínači a omezovači tahu na předních sedadlech.
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Kolenní airbag poskytoval kolenům a stehnům řidiče dobrou ochranu. Výrobce deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí. Toyota Avensis zaznamenala maximální hodnocení za ochranu při bočním nárazu, při nárazu na kůl bylo naměřeno nerealistické zatížení těla a vyšší zatížení žeber, které se odrazilo na nižším bodovém zisku. Ochrana krčních páteří cestujících při nárazu zezadu je dobrá (pro standardní sedadla s látkovými potahy).
Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15 | 94% | 16 | 100% | 12 | 75% | 3,3 | 83% | 32 | 90% |
Ochrana dětí
Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. 18 měsíční dítě bylo v sedačce umístěné po směru jízdy ochráněno hůře než to v sedačce umístěné proti směru jízdy, ale všechny na figurínách naměřené hodnoty byly v bezpečných mezích.
Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Řidič dostává jednoznačnou a dobře čitelnou informaci o aktuálním stavu aktivace airbagu. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou ve voze přítomna a odpovídají požadavkům Euro NCAP. Také proto má Avensis neobvykle vysoké hodnocení bezpečnosti dětí přepravovaných ve voze.
Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 10 | 83% | 4 | 100% | 2 | 100% | 16 | 89% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 8 | 62% | |||||||
Ochrana dětí | - | 42 | 86% |
Ochrana chodců
Nárazník Toyoty Avensis poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná, střet s hlavou dospělého je ale relativně málo bezpečný.
Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 12,6 | 53% | 0,5 | 8% | 6 | 100% | 19 | 53% |
crashtest toyota euroncap strednitrida
Asistenční systémy
Stabilizační systém je položkou standardní výbavy Avensisů na naprosté většině evropských trhů a tam kde tomu tak není, je v nabídce pro všechny motorizace a výbavy za příplatek. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro přední i zadní sedadla) je součástí standardní výbavy.
Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 3 | 100% | 6 | 86% |
Celkový výsledek: 5 hvězd
Očekávaný velmi dobrý výsledek v oblasti ochrany cestujících při čelním a bočním nárazu Avensis naplnil. Nezklamal ani v oblasti ochrany krční páteře. Navíc vykázal mimořádně dobrou ochranu dětí přepravovaných v dětských sedačkách.
Nejslabším místem bezpečnostního výkonu této Toyoty je podle Euro NCAP ochrana chodců. Metodika s tímto zatím obvyklým jevem počítá a pro pětihvězdičkový verdikt tak testovanému vozu stačí zisk 25 % maxima v této kategorii. Avensis získal 53 % maxima.
Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 32 | 90% | 42 | 86% | 19 | 53% | 6 | 86% | 81% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009) | |||||||||
2009 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
Pro **** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
Pro *** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
Pro ** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |
Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.
VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009 |
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel |