Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Toyota Avensis – Ochránce dětí s pěti hvězdami

Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis
5 Fotogalerie
Diskuze (3)
Nový Avensis patří k prvním vozům, které získaly od Euro NCAP pětihěvzdičkové hodnocení i po zpřísnění metodiky.

1531 kg těžký sedan s motorem 2,0 D-4D byl vybaven sedmi airbagy a předpínači a omezovači tahu na předních sedadlech.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Kolenní airbag poskytoval kolenům a stehnům řidiče dobrou ochranu. Výrobce deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí. Toyota Avensis zaznamenala maximální hodnocení za ochranu při bočním nárazu, při nárazu na kůl bylo naměřeno nerealistické zatížení těla a vyšší zatížení žeber, které se odrazilo na nižším bodovém zisku. Ochrana krčních páteří cestujících při nárazu zezadu je dobrá (pro standardní sedadla s látkovými potahy).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%16100%1275%3,383%3290%

Ochrana dětí

Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. 18 měsíční dítě bylo v sedačce umístěné po směru jízdy ochráněno hůře než to v sedačce umístěné proti směru jízdy, ale všechny na figurínách naměřené hodnoty byly v bezpečných mezích.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Řidič dostává jednoznačnou a dobře čitelnou informaci o aktuálním stavu aktivace airbagu. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou ve voze přítomna a odpovídají požadavkům Euro NCAP. Také proto má Avensis neobvykle vysoké hodnocení bezpečnosti dětí přepravovaných ve voze.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4286%

Ochrana chodců

Nárazník Toyoty Avensis poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná, střet s hlavou dospělého je ale relativně málo bezpečný.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,653%0,58%6100%1953%

crashtest toyota euroncap strednitridacrashtest toyota euroncap strednitrida | Zdroj: acz

Asistenční systémy

Stabilizační systém je položkou standardní výbavy Avensisů na naprosté většině evropských trhů a tam kde tomu tak není, je v nabídce pro všechny motorizace a výbavy za příplatek. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro přední i zadní sedadla) je součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Očekávaný velmi dobrý výsledek v oblasti ochrany cestujících při čelním a bočním nárazu Avensis naplnil. Nezklamal ani v oblasti ochrany krční páteře. Navíc vykázal mimořádně dobrou ochranu dětí přepravovaných v dětských sedačkách.

Nejslabším místem bezpečnostního výkonu této Toyoty je podle Euro NCAP ochrana chodců. Metodika s tímto zatím obvyklým jevem počítá a pro pětihvězdičkový verdikt tak testovanému vozu stačí zisk 25 % maxima v této kategorii. Avensis získal 53 % maxima.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1953%686%81%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Vstoupit do diskuze (3)