Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: VW Passat – Pět hvězd

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
5 Fotogalerie
Po omlazovací kúře dostal Passat pět hvězd i dle nové metodiky Euro NCAP.

Z testů Euro NCAP si VW Passat odváží 5 hvězd, které by ale v roce 2012 těsně neuhájil díky ochraně chodců. Zlepšit by se mohla především ochrana nohou při čelním nárazu a ochrana pánve a hlavy dospělého chodce. Prostor k dalšímu zlepšení je u ochrany hrudníku při nárazu na kůl.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval faceliftovaný model VW Passat. Z pohledu struktury karosérie se nic zásadního nezměnilo, proto byly výsledky pro čelní a boční náraz a náraz na kůl převzaty ze zkoušek v roce 2005, kdy byl testování podroben VW Passat se vznětovým agregátem o objemu 1,9 litru ve výbavě Trendline s karoserií sedan o hmotnosti 1447 kg a v provedení s levostranným řízením.

Na faceliftovaném modelu byly provedeny jen testy ochrany chodců a ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash), to vše v souladu s metodikou pro rok 2010. Hodnocení těchto disciplín nemělo totiž v roce 2005 dle staré metodiky vliv na zisk 5 hvězd.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX ) autosedačka Bobsy G0 plus ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Bobsy G1 ISOFIX (pomocí úchytů ISOFIX ), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Nicméně konstrukce sloupku řízení je rizikem pro cestující s nestandardními tělesnými parametry a v nestandardních pozicích při sezení, takže oblast stehen byla hodnocena jen jako dostačující.

crashtest vw euroncap strednitrida passatcrashtest vw euroncap strednitrida passat | Zdroj: acz

Při bočním nárazu je zaručena dobrá míra ochrany všech sledovaných oblastí těla a komisaři udělují maximum bodů.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hlavy a pánve dobrá a ochrana hrudníku a břicha dostačující.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%8100%7,391%3,383%3391%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Na základě změřených hodnot zrychlení byla ochrana hrudníku ohodnocena známkou dostačující a ochrana hlavy známkou dobrá.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu spolujezdcova airbagu není řidiči zprostředkována dostatečně jasně.

Varovná samolepka na sluneční cloně upozorňuje jasně na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,495%4100%2100%646%--
36 měsíční8,470%4100%2100%--
Ochrana dětí-3877%

Ochrana chodců

Výsledky zkoušky ochrany chodců nebyly z testu v roce 2005 převzaty, protože se od té doby zkušební metodika změnila (výsledek ochrany chodců neměl tehdy vliv na zisk 5 hvězd celkově).

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve 4 ze 6 zón, ve zbylých oblastech je pouze mezní.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je nedostačující, nebyl udělen ani bod.

V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá (ve 4 ze 6 zón) a mezní v krajních zónách.

Naproti tomu je ochrana hlavy dospělého chodce hodnocena převážně jako nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1458%00%5,388%1954%

Asistenční systémy

VW Passat je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

VW Passat podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení maximální počet hvězd. Přesto by se mohla zlepšit například ochrana nohou při čelním nárazu, ochrana hrudníku při nárazu na kůl nebo ochrana pánve či hlavy dospělého chodce.

Současných 5 hvězd by v roce 2012 těsně neobhájil kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3391%3877%1954%571%79%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%