Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: VW Passat – Pět hvězd

Jan Blaha
Diskuze (20)
Po omlazovací kúře dostal Passat pět hvězd i dle nové metodiky Euro NCAP.

Z testů Euro NCAP si VW Passat odváží 5 hvězd, které by ale v roce 2012 těsně neuhájil díky ochraně chodců. Zlepšit by se mohla především ochrana nohou při čelním nárazu a ochrana pánve a hlavy dospělého chodce. Prostor k dalšímu zlepšení je u ochrany hrudníku při nárazu na kůl.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval faceliftovaný model VW Passat. Z pohledu struktury karosérie se nic zásadního nezměnilo, proto byly výsledky pro čelní a boční náraz a náraz na kůl převzaty ze zkoušek v roce 2005, kdy byl testování podroben VW Passat se vznětovým agregátem o objemu 1,9 litru ve výbavě Trendline s karoserií sedan o hmotnosti 1447 kg a v provedení s levostranným řízením.

Na faceliftovaném modelu byly provedeny jen testy ochrany chodců a ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash), to vše v souladu s metodikou pro rok 2010. Hodnocení těchto disciplín nemělo totiž v roce 2005 dle staré metodiky vliv na zisk 5 hvězd.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX ) autosedačka Bobsy G0 plus ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Bobsy G1 ISOFIX (pomocí úchytů ISOFIX ), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Nicméně konstrukce sloupku řízení je rizikem pro cestující s nestandardními tělesnými parametry a v nestandardních pozicích při sezení, takže oblast stehen byla hodnocena jen jako dostačující.

crashtest vw euroncap strednitrida passat crashtest vw euroncap strednitrida passat

Při bočním nárazu je zaručena dobrá míra ochrany všech sledovaných oblastí těla a komisaři udělují maximum bodů.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hlavy a pánve dobrá a ochrana hrudníku a břicha dostačující.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%8100%7,391%3,383%3391%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Na základě změřených hodnot zrychlení byla ochrana hrudníku ohodnocena známkou dostačující a ochrana hlavy známkou dobrá.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu spolujezdcova airbagu není řidiči zprostředkována dostatečně jasně.

Varovná samolepka na sluneční cloně upozorňuje jasně na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,495%4100%2100%646%--
36 měsíční8,470%4100%2100%--
Ochrana dětí-3877%

Ochrana chodců

Výsledky zkoušky ochrany chodců nebyly z testu v roce 2005 převzaty, protože se od té doby zkušební metodika změnila (výsledek ochrany chodců neměl tehdy vliv na zisk 5 hvězd celkově).

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve 4 ze 6 zón, ve zbylých oblastech je pouze mezní.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je nedostačující, nebyl udělen ani bod.

V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá (ve 4 ze 6 zón) a mezní v krajních zónách.

Naproti tomu je ochrana hlavy dospělého chodce hodnocena převážně jako nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1458%00%5,388%1954%

Asistenční systémy

VW Passat je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

VW Passat podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení maximální počet hvězd. Přesto by se mohla zlepšit například ochrana nohou při čelním nárazu, ochrana hrudníku při nárazu na kůl nebo ochrana pánve či hlavy dospělého chodce.

Současných 5 hvězd by v roce 2012 těsně neobhájil kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3391%3877%1954%571%79%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Jan Blaha
Diskuze (20)
Avatar - Tomogo
30. 11. 2010 16:54
Potvrzení doměnky
že pokud jste větší, tak kolena asi pěkně trpí nárazem o hranu palubní desky....
Avatar - Ronault.
28. 11. 2010 23:53
Re: Čo dodať?
>:D >:D
Avatar - Krispos
28. 11. 2010 20:15
Re: Nova generace
Prosím tě, nepoužívej v diskusi s Frantiszkem cizi slova jako "precti" nebo "nepochopil".... >:D
Avatar - Katikakus
28. 11. 2010 20:12
Re: Nova generace
Franto, precti si ten clanek jeste jednou, prip. dvakrat. Zatim to vypada, zes to vubec necetl, nebo cetl, ale nepochopil. :no:
28. 11. 2010 16:00
Nova generace
je tak dobra, ze stacilo udelat jen test narazu do chodce a vyzkouset operku hlavy :yes: