Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: BMW řady 3 – Pět hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Nová generace BMW řady 3 odjíždí z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd bez jakýchkoliv potíží.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

BMW řady 3 vyšlo z letošních testů Euro NCAP s velmi dobrými výsledky ve všech kategoriích. Prostor pro zlepšení tradičně představuje ochrana chodců a to především pro případ srážky s dospělým.

V případě ochrany dětí je diskutabilní příplatek za možnost deaktivovat airbag předního spolujezdce pro případ přepravy dětské sedačky umístěné proti směru jízdy.

Předmětem testu bylo BMW 320d s karosérií čtyřdveřový sedan s pohotovostní hmotností 1495 kg a volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak stejná autosedačka, avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. BMW poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest bmw novemodely crashtest bmw novemodely

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku a břicha přiměřená, ochrana hlavy a pánve dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,899%8100%7,493%3,178%3495%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získala řada 3 maximum bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte a ztratila desetinu bodu v ochraně 3letého dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, ovšem za příplatek. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-4184%

Ochrana chodců

Nárazník a přední hrana kapoty získaly maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Kapota poskytuje převážně špatnou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytuje kapota dobrou ochranu téměř ve všech testovaných oblastech.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,966%6100%6100%2878%

Asistenční systémy

Standardním vybavením BMW řady 3 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti je ovšem součástí volitelné výbavy.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

BMW řady 3 získalo výborné výsledky v ochraně cestujících i chodců. Především ochrana chodců by se ale přeci jen dala vylepšit.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%4184%2878%686%89%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 5. 2012 17:51
Re: ochrana chodců
Ano, M3 CSL E46 od G-Power, můj sen ;-) G-Power je vůbec v současnosti top úpravce BMW. Řada Hurricane z M5 E60 je doslova mazec.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 5. 2012 17:49
Re: ochrana chodců
To ano. Třeba E36 jej má fakt miniaturní, při každém mytí se pousměju. Nebo sundaný nárazník vypadá komicky. ;-)

Nemyslím si, že by BMW směřovalo k MB. Spíš se přizpůsobuje nejnovějším trendům jak ekologickým a bezpečnostním, tak i zkouší něco nového, neotřelého, ale do toho se snaží vždy zamíchat své původní hodnoty. Někdy je z něčeho někde více, někdy méně, každopádně si BMW zachovává pořád svou tvář. Neříkám, že to je vždy dobře, na druhou stranu by život v zajetých kolejích taky nikoho nebavil, že ne? Takže si myslím, že designéři experimentují, ale je to na únosné míře.
Avatar - Choochoo
25. 5. 2012 08:02
Re: ochrana chodců
Nejak se podelal odkaz na BMW, povedenj kousek ;-)
[odkaz]%2520Bmw%2520… />
[odkaz]%2520Bmw%2520… />
24. 5. 2012 22:44
Re: ochrana chodců
Ale i přední převis už má dnes BMW delší,než před 15-20 lety... Ne o moc,ale delší je. Zatímco Mercedes i Audi ty přední převisy zkracují v posledních letech jak to jen jde... Celkově mi přijde,že za posledních 15 let dělají u Mercedesu a Audi vše pro to,aby se přiblížili nejen designem BMW a v BMW zase dělají vše pro to,aby se přiblížili Mercedesu...
24. 5. 2012 22:41
takto sa robia kvalitne auta
karoseria tuha, celny naraz zvladla s vysokou rezervou, ani celne sklo neprasklo. Pri bocnom naraze tusim uz zvnutra zacalo praskat, ale pri tom bocnom tiez krasne vidiet, ze ma tuhy skelet, to auto nebude poznat krutenie v zatackach.