Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Subaru Forester – Lesník získal pět hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
V pořadí čtvrtá generace SUV japonské automobilky Subaru je historicky prvním Foresterem v testech Euro NCAP a předvedla velmi dobré výkony.

Nové Subaru Forester je prvním zástupcem své modelové řady v testech Euro NCAP a odjíždí z nich s plným počtem hvězd. V kategoriích ochrany dospělých cestujících a dětí předvedlo japonské SUV vynikající výkony.

Velmi dobře si Forester vedl i v kategorii asistenčních systémů a slušných výsledků dosáhl i v ochraně chodců, i když i zde má podobně jako většina současných automobilů prostor pro zlepšení.

Předmětem testu bylo Subaru Forester 2,0 l, s karosérií pětidveřové SUV s pohotovostní hmotností 1519 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak pomocí úchytů ISOFIX a top tether autosedačka Britax-Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Subaru poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest subaru euroncap novemodely crashtest subaru euroncap novemodely

Při testu bočního nárazu získal Forester maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu nárazu na sloup došlo ke kompresi žeber a ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako mezní.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%8100%6,581%3,383%3391%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte nadměrný.

Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře ochráněny autosedačkami a možnost nárazu hlavy dítěte do částí interiéru byla minimální.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy. Airbag se zapne pouze pokud systém zachytí na sedadle cestujícího správné výšky a váhy.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,898%4100%2100%17,899%--
36 měsíční11,798%4100%2100%17,798%--
Vozidlo-969%
Ochrana dětí-4591%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu a nezískala ani jeden bod.

Kapota poskytuje dobrou ochranu ve většině oblastí možného nárazu hlavy dospělého i dětského chodce.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců20,385%00%6100%2673%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Subaru Forester je ESC a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti není k dispozici.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Subaru Forester má výborné výsledky v ochraně cestujících, prostor pro zlepšení je v ochraně chodců a doplnění některých asistenčních systémů.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3391%4591%2673%686%87%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)