Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Volkswagen Golf – Pět hvězd pro sedmou generaci

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 11. 2012 • 18:51
5
75
Volkswagen Golf předvedl v testech Euro NCAP výsledky, které vzhledem k důležitosti tohoto modelu nejspíš nikoho nepřekvapí a pouze potvrzují současnou pozici německé automobilky.

Volkswagen Golf sedmé generace svými výsledky v testech Euro NCAP navazuje vysoké skoré, kterého dosáhl jeho přímý předchůdce v roce 2009 podle tehdejších změn v metodice hodnocení.

Nový Golf dosáhl velmi dobrých výsledků ve všech současných testech Euro NCAP, ale i u něj je stále prostor pro zlepšení ochrany cestujících i chodců, jimž kapota motoru poskytuje převážně špatnou ochranou.

Předmětem testu byl Volkswagen Golf 1,2TSI s karosérií pětidvéřový hatchback, výbavou Comfortline, pohotovostní hmotností 1205 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních sedadlech a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce,kolenní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední a za příplatek i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Bobsy G0 Plus ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Bobsy G1 (pomocí úchytů ISOFIX a top theter) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu pro všechny části těla kromě bérců řidiče, které mají ochranu dostatečnou. Golf poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest vw euroncap golf novemodely nizsistredni crashtest vw euroncap golf novemodely nizsistredni

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber a ochrana byla vyhodnocena jako mezní.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní Boční Na sloup Whiplash Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
Ochrana dospělých 15,9 99% 8 100% 6,8 85% 3,3 83% 34 94%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal Golf maximum bodů za ochranu 3letého dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Dynamické testy Označení Upevnění Celkem sedačky Celkem
Jednotky body % body % body % - - body %
18 měsíční 10,6 88% 4 100% 2 100% 16,6 92% - -
36 měsíční 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
Vozidlo - 9 69%
Ochrana dětí - 44 89%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje ve všech svých oblastech pouze mezní ochranu.

Kapota poskytuje převážně špatnou a mezní ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého. Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytují dobrou ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana chodců 14,8 62% 2,8 47% 6 100% 24 65%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Volkswagenu Golf je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla. Omezovač rychlosti je ovšem součástí volitelné výbavy.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Celkem
- body % body % body % body %
Asistenční systémy 0 0% 3 100% 2 67% 5 71%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Volkswagen Golf získal výborné výsledky v ochraně cestujících. Zlepšit je třeba ochranu chodců a bezpečnostní výbavu vozu.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 34 94% 44 89% 24 65% 5 71% 85%
Počet hvězd *****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 60% 60% 80%
Pro **** 70% 60% 50% 40% 70%
Pro *** 40% 30% 25% 25% 60%
Pro ** 30% 25% 15% 15% 55%
Pro * 20% 15% 10% 5% 45%

Související články

Témata
29. 11. 2012 21:13
Re: golf drtí konkurenci
Tak teď jsi se jasně doznal k tomu, že jsi nového golfa ani neviděl. Interiér je co do kvality a provedení spíš nadstandart střední třídy než průměr nižší střední a to myslím zcela vážně. Osobně jsem to čekal horší s ohledem na snižování nákladů, ale opak je pravdou. Abychom si rozuměli, tak teď nepíšu o designu, ale o technickém a kvalitativním provedení. O ostatním co píšeš snad ani nemá cenu nějak reagovat, protože to je už i pod úrovní toopera...
Avatar - Ham.
29. 11. 2012 19:44
Re: golf drtí konkurenci
- 90 litrů v kufru za cenu manévrovatelnosti jak kombajn. Golf variant nebo octa v kombajnu se proti tomuhle otesánkovi otočí na pětníku.
- ano minulé generace. Z nové generace tam má Civic pouhá 4 auta a Golf žádné. Počkej si rok a bude to stejný rozdíl zase ve prospěch Golfu.
- je myšleno 9G, ano proti 8G se tento nešvar trochu zlepšil, ale stále je kritizován a v rámci třídy je stále co dohánět jak v komfortu pružení tak ve schopnostech handlingu v ostře jetých zatáčkách. Jediné co může Golf srazit na tuto úroveň je torzka u nižších motorizací, které se dosud pořádně netestovali. Ale to se teprve uvidí.
A když si prohlížíš videa z NCAP testů tak si také prohlédni podrobné protokoly z měření ESC. Jsou tam vždy tři hodnoty které vyjadřují jak auto reaguje na povely od řízení (lateral displacement, čím větší výchylka v metrech tím lépe) a jak stabilní je auto po provedení manévru simulovaného přejetí z pruhu do pruhu tedy jak stabilně drží přímý směr (Yaw rate ration po 1,00 sec a po 1,75 sec, čím menší procento tím auto lépe drží směr po tomto manévru). Ve všech třech je Golf lepší než Civic. Výsledky Civicu nejsou samozřejmě katastrofa a třeba nový MB-A docela propadl (samozřejmě kritérium ESC splnil, ale je jasně vidět, že je to Mergl, pomalá odezva na řízení a auto rozhozené po provedení panického manévru), ale lze z nich usuzovat, které auto má lepší handling (Golf to absolvoval s torzkou, nová A3 s multilinkem a je také ještě lepší než Golf).
Avatar - Choochoo
29. 11. 2012 19:04
Re: golf drtí konkurenci
kuva, tak nevim >:D
Avatar - Choochoo
29. 11. 2012 19:03
Re: golf drtí konkurenci
Jo dokonce >:D Kdo muze konkurovat vahou motorum do sekacek, co zdechnou za 20tis >:D
29. 11. 2012 19:03
Re: golf drtí konkurenci
preco je na naftova 1,6 od PSA veteran?
Články odjinud