Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Renault Clio – Pět hvězd stejně jako u předchůdce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Renault si za poslední desetiletí vybudoval pověst výrobce, jehož modely z Euro NCAP vždy odjíždějí s plným počtem hvězd.

Renault Clio se letos představuje ve své čtvrté generaci a pohled do minulosti na výsledky předchozích tří generací nabízí zajímavý pohled na zvyšování počtu hvězd. V případě první generace získalo Clio v roce 1997 pouhé dvě hvězdy. Výrazné zlepšení přinesla druhá generace, která se v roce 2000 mohla pochlubit čtveřicí hvězd a Clio třetí generace odjíždělo z testů Euro NCAP v roce 2005 s plným počtem pěti hvězd.

Čtvrtá generace Clia předvedla při letošních testech Euro NCAP velmi slušné výsledky v oblasti ochrany dospělých i dětských členů posádky, ale výrazný prostor pro zlepšení poskytuje kategorie ochrany chodců.

Předmětem testu byl Renault Clio 1.0 v základní výbavě s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1087 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, omezovač síly pásů na zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven omezovačem rychlosti a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Britax Römer Baby Safe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

crashtest renault euroncap novemodely crashtest renault euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Malý Renault poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu získalo Clio maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu nárazu na sloup bylo zaznamenáno stlačení žeber, což indikuje slabou ochranu hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,993%8100%6,480%2,563%3288%

Ochrana dětí

V testech dynamického nárazu získalo Clio za ochranu dětí maximum bodů. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční11,596%4100%2100%17,597%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4389%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou ochranu.

Kapota poskytuje špatnou nebo mezní ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého i dítěte.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,849%5,998%6100%2466%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Renaultu Clio je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Stejně tak je standardem i omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,990%3100%3100%799%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Clio má dobré výsledky v ochran cestujících, ale v ochraně chodců má ještě co vylepšovat.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%4389%2466%799%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
30. 8. 2012 16:15
fancinuje ma...
...ako postupili v oblasti bezpecnosti, prve auto, ktore sa vyvijalo podla novych bezpecnostnych standartov je pezot407 (3zonova deformacna zona atd, co si vysiadalo dan v podobe neforemneho exterieru kde A stlpik konci az v polovici auta) a ked porovnam videa, tak pezotu sa zlomil A stlpik, zasiahlo aj kusok strechy a toto clio, co je o dve triedy mensie auto je uplne ok, A stlpik len minimalne naruseny, strecha nedotknuta, znieslo by mozno aj 70kmh. A novy Ceed ma A stlpik absolutne neporuseny.
30. 8. 2012 10:15
Re: nove clio
No, já na Tvém místě bych ještě rozšířil pole působnosti o novou Fabii. Třeba se koncern předvede a stvoří vážného konkurenta pro Clio. Zatímco Polo, jak bylo zpočátku velice líbivé, tak v dnešní konkurenci je o to více nudné. A pokud bych měl volit mezi Riem a Cliem, asi by mě to táhlo více k francouzovi (a pokud bude Clio stejně nebo ještě více kvalitní než jeho předchůdce, tak chybu neuděláš).
Avatar - Czerwik
30. 8. 2012 08:22
Re: nove clio
no ja som kúpil koncom júla nové Rio... zatiaľ nemám jediný negatívny dojem z neho... motor síce malý, ale snaží sa, interiér lahoda, exteriér je krásny (musel som si priplatiť za LED packet bez toho to nešlo proste >:D ),cestovanie parádne... nabehal som s ním už cez 3000km Praha - SVK a aj na ďialnici sa nenechá zahanbiť... len tie kooopce >:D
Avatar - 3_diamanty
30. 8. 2012 07:28
nove clio
horuci kandidat spolu s 208 a riom na buduce nove auto :yes:

samozrejme nie este hned ani to nepotrebujem,,,, pockajme kym sa vychytaju muchy a mozno za rok za dva ktovie :yes: paradne auticko aj ked levik od pezota sa mi paci viac... treba to ale nazivo skusit sadnut a tak mudrovat..... rio bude takisto moje zeliezko v ohni..... pockame vyskusame uvidime..... kazdopadne nove clio je paradne :yes:

ja mam v malej triede jasno: clio 208 a rio..... zvysok ma nezaujal vobec.... inovovana fiesta je hnus, mazda 2 je mala a draha, inovovana i20 uz predsa ma svoje rocky, seat ibiza je sice krasne auto najkrajsie medzi malymi ale osobne mi koncern motoricky nevyhovuje, punto je uz veteran, vajce C3 sa mi nepaci ani nahodou, swift ma maly aj razvorom aj kufrom, fabia je uzka neforemna nudna tuctova a opat koncernove motory.......... takze volba je jasna rio 208 alebo clio