Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2014: Opel Corsa má tentokrát čtyři hvězdy

Euro NCAP 2014: Opel Corsa má tentokrát čtyři hvězdy

Euro NCAP 2014: Opel Corsa má tentokrát čtyři hvězdy Zdroj: acz

Diskuze (20)
Přísnější nárazové zkoušky Euro NCAP znamenají, že si malý hatchback od Opelu proti předchůdci pohoršil o jednu hvězdu.

Pátá generace Opelu Corsa bude již příští týden oficiálně uvedena na český trh. Ještě předtím však tento malý hatchback prošel crash testy Euro NCAP, v nichž obdržel čtyři hvězdy. Výsledek Corsy E ovlivnilo hodnocení ochrany posádky a nabídky bezpečnostních asistentů.

V čelním a bočním nárazu si Corsa vedla dobře, jen ochrana posádky v oblasti hrudníku byla při bočním nárazu ohodnocena jen jako adekvátní. Hůře už Corsa dopadla v náročnějším bočním nárazu do sloupu, při kterém se ukázala slabší úroveň ochrany posádky v oblasti hrudníku. Stejně tak se projevila horší ochrana krční páteře spolujezdců na zadních sedadlech při nárazu zezadu.

crashtest mini opel smart euroncap novemodelycrashtest mini opel smart euroncap novemodely | Zdroj: acz

Děti jsou podle Euro NCAP v nové Corse v bezpečí. V ochraně dítěte starého 1,5 roku auto dosáhlo maximálního počtu bodů, u ochrany tříletého dítěte byla pouze naměřena vyšší síla působící na jeho krk. Pracovníci Euro NCAP si dále všimli, že do úchytů Isofix se jedna z testovaných autosedaček (Britax-Römer Duo Plus) špatně upevňuje.

V ochraně chodců Corsa boduje, 71 % je v této kategorii nejvyšší výsledek z naposledy testovaných automobilů. Dobrého výsledku dosáhl přední nárazník, čelní hrana kapoty i kapota.

Euro NCAP 2014 – Opel Corsa E
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3079%3877%2671%756%75%
Počet hvězd****


Další vozy se čtyřmi hvězdami

V poslední sérii zveřejněných testů Euro NCAP bylo hodnoceno celkem 12 automobilů. Sedm z nich dosáhlo plného pětihvězdičkového ohodnocení, čtyři vozy dostaly hvězdy čtyři. Vedle Opelu Corsa E to byly ještě Mini 3D a duo Smart Fortwo/Forfour.

Také Mini si proti předchůdci pohoršilo o jednu hvězdu. Při bočním nárazu na hruď a břicho posádky působila velká síla, ochrana těchto částí těla tak byla u tohoto vozu hodnocena pouze jako marginální. V oblasti ochrany dětí si pracovníci Euro NCAP všimli, že auto nijak nevaruje, že je airbag spolujezdce zapnutý a je tak nebezpečný pro dítě v sedačce orientované proti směru jízdy. Montáž dětské sedačky na zadní sedadla se pak ukázala jako náročná.

Fortwo a Forfour se zdají být jako prakticky stejné vozy, výsledky obou provedení se ale lišily. Jako vítěz ze značkového duelu vyšel menší Fortwo, který podle Euro NCAP chrání lépe dospělé i děti. V případě dvoumístného Fortwo ale nebyly provedeny dynamické testy ochrany dětí. Hodnocení bylo v tomto případě založeno na snadnosti montáže autosedačky a možnostech přepravy dětí.

V případě bočního nárazu do sloupu se u obou modelů vyjevila slabá ochrana posádky. U Fortwo si pracovníci Euro NCAP povšimli, že boční airbagy posádku méně chrání, což Daimler slíbil napravit do poloviny příštího roku. Pevná karoserie se pak projevila v ochraně chodců, která je u Fortwo i Forfour vcelku slabá.


Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Vstoupit do diskuze (20)