Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2014: Volkswagen Golf Sportsvan – 5 hvězd pro nástupce Plusu

David Bureš
Diskuze (0)
Nový Golf Sportsvan svoji posádku chrání kvalitně. Ochrana chodců však na pět hvězd stačila jen těsně.

Nárazovými zkouškami Euro NCAP prošla nejnovější karosářská verze sedmé generace Volkswagenu Golf – MPV nazvané Sportsvan. Automobil těsně dostal pět hvězdiček. Srovnání s předchůdcem však není, předchozí Golf Plus testy Euro NCAP neprošel.

Předmětem testu byl Golf Sportsvan v nižším stupni výbavy Comfortline s turbodieselem 1.6 TDI pod kapotou. Pohotovostní hmotnost tohoto vozu činí 1.345 kg, daný exemplář měl volant vlevo.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka Bobsy G0 Plus ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Bobsy G1 (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro posádku Golfu Sportsvan zůstal po nárazu stabilní, dobře ochráněn byl řidič i spolujezdec. Výsledky nárazového testu ukázaly, že Sportsvan dokáže se stejnou úrovní dobře chránit různě vysoké osoby.

V bočním nárazu Sportsvan dokonce dostal plný počet bodů. Naopak v nárazu do sloupu auto vykazuje jen průměrnou ochranou hrudníku posádky. Ochrana proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu je dobrá pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,899%8100%788%2,358%0,00%3387%

crashtest vw golf euroncap novemodely mpv crashtest vw golf euroncap novemodely mpv

Ochrana dětí

Pro převážení malých batolat je Sportsvan ideálním vozem, v ochraně dítěte starého 1,5 roku získalo wolfsburgské MPV plný počet bodů. V případě tříletého dítěte je však ochrana jeho krku jen slušná.

Euro NCAP pochvaluje fakt, že na všechna místa pro posádku je možné autosedačku řádně nainstalovat. Airbag spolujezdce je možné vypnout, díky čemuž je zde možné použít autosedačku instalovanou proti směru jízdy.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí22,895%788%1275%4285%

Ochrana chodců

Zatímco samotný nárazník dostal v hodnocení ochrany noh chodců maximální počet bodů, přední hrana kapoty je pro chodce nebezpečná a nezískala ani jeden bod. Ochrana hlavy chodce je převážně dobrá, problémem jsou pouze tuhé A-sloupky, které však jistě ocení posádky vozu.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,468%00%6100%2262%

Asistenční systémy

Sportsvan je standardně vybaven sedmi airbagy, tříbodovými bezpečnostními pásy s předepínačem na předních sedadlech a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech. Další standardně dodávaná bezpečnostní výbava zahrnuje varování na nezapnuté bezpečnostní pásy či ESP.

Omezovač rychlosti je dodáván na přání, předpokladem však je, že tímto systémem bude vybavena většina vyrobených aut, což splňuje požadavky Euro NCAP pro započítání bodů za tento systém. K dispozici je i příplatkový asistent jízdy v pruzích, v tomto případě se však neočekává, že by tímto prvkem byla vybavena většina aut. Z toho důvodu jej Euro NCAP neobodovala.

Součástí příplatkové výbavy je také automatické brzdění. Euro NCAP ohodnotilo pouze systém fungující ve vyšších rychlostech, který podle testu funguje dobře.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3330,02,21073%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Nový Volkswagen Golf Sportsvan si v testech Euro NCAP vedl velmi dobře v ochranně dospělých i dětských cestujících, i když u tříletých dětí se najde prostor pro zlepšení. V případě srážky s chodcem jej mohou výrazně ohrozit přední hrana kapoty a A-sloupky. Právě v ochraně chodců má Sportsvan nejvíc prostoru na zlepšení.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3387%4285%2262%1073%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

David Bureš
Diskuze (0)