Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Jaguar F-Pace – Pět hvězd pro první SUV s kočkou ve znaku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Jaguar F-Pace poskytuje podle hodnocení organizace Euro NCAP vysokou míru pasivní i aktivní bezpečnosti.

Jaguar F-Pace sdílí podle prohlášení organizace Euro NCAP značnou část své konstrukce i bezpečnostní výbavy s vozidly Range Rover Velar, testovaným v říjnu roku 2017. Některé výsledky testů byly proto použity i pro Jaguar F-Pace a doplňují je pouze nově provedené testy, u nichž může dojít k rozdílným výsledkům.

Předmětem testu byl Jaguar F-Pace 20d AWD s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1874 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a ochrana řidiče i předního spolujezdce byla dobrá nebo dostačující. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, resp. dostačující v případě jeho hrudníku, zatímco zadního spolujezdce byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní.

crashtest jaguar euroncap novemodely video crashtest jaguar euroncap novemodely video

Za ochranu svých cestujících při testech s bočními nárazy získal Jaguar F-Pace maximální počet bodů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,47,2161,92,935,593%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá, ale v případě krční páteře je uvedena mezní. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy a dostačující ochrana krku i hrudníku.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15871242,085%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a přední hrany kapoty, kde může být ochrana slabá až nedostačující. Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,54,46633,980%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených s figurínami chodců a při městských i dálničních rychlostech dokázal zabránit kolizím nebo výrazným snížením rychlosti ke zmírnění jejich následků. V případě testů s figurínami chodců byl systému udělen maximální počet bodů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3322,58,772%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Jaguar F-Pace předvedl v testech Euro NCAP podobně jako Range Rover Velar, s nímž sdílí výsledky některých zkoušek, slušné výsledky v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících. V případě ochrany chodců patří jeho výsledky k lepšímu standardu a v kategorii asistenčních systému má díky své bohaté standardní výbavě rovněž dobré hodnocení.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3693%4285%3480%8,772%85%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
15. 12. 2017 16:19
NCAP
...no rovnaky výsledok ako Hyundai Kon....o pol stranky nizsie >:D >:D >:D >:D ...pobavil som sa...