Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Toyota Aygo – Podle výbavy může mít tři nebo čtyři hvězdy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Toyota Aygo je další z řady automobilů, kterým organizace Euro NCAP v souvislosti s výbavou uděluje dvě různá hodnocení.

Euro NCAP od loňského roku u vybraných modelů zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Toyota Aygo je jedním z nich. Euro NCAP chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testů byla Toyota Aygo s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 910 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel.

crashtest toyota euroncap video minivozy crashtest toyota euroncap video minivozy

Volitelnou výbavou jsou pak systémy automatického nouzového brzdění a sledování jízdního pruhu, které byly ve výbavě vozu oceněného čtyřmi hvězdami.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní, ale ohledně konstrukce palubní desky organizace Euro NCAP uvádí, že je zde riziko možného zranění cestujících na předních sedadlech. Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobra a v případě hrudníku dostačující, ale u cestujícího na zadní sedadle byla ochrana hlavy, krku a hrudníku vyhodnocena jako nedostačující a nebyly za ni uděleny žádné body.

V bočních nárazových testech získala Toyota Aygo maximální bodové hodnocení a poskytoval při nich cestujícím dobrou ochranu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,33,8162,20/2,928,3/31,374/82

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte vyhodnocena dobrá ochrana hlavy, slabá ochrana krku a dostačující ochrana hrudníku, zatímco u figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy, mezní ochrana krku a slabá ochrana hrudníku.

Při testu bočního nárazu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla nedostačující ochrana hrudníku.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí6,2761231,263%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostačující nebo mezní ochranu. V oblasti v okolí A sloupků je pak ochrana nedostačující. Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu a v pro pánev chodce je uváděna dobrá nebo mezní ochrana.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,34,76027,064

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění je k dispozici pouze v rámci příplatkového paketu a jeho výsledky v testech provedených v rychlostech typických pro městský provoz i při dálničních rychlostech označuje Euro NCAP jako dobré, i když neumí detekovat chodce.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy0/330/1,50/2,43/6,925/57

Celkový výsledek: Tři a čtyři hvězdy

Toyota Aygo nabízí dospělým cestujícím na předních sedadlech s ohledem na svou velikost relativně dobrou pasivní ochranu, ale v případě zadních sedadel odhalují testy Euro NCAP jisté nedostatky. Plného počtu hvězd tak tento model nedosahuje ani s příplatkovými asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky28,3/31,374/8231,263%27643/6,925/5760/70
Počet hvězd***/****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
18. 12. 2017 15:13
Ochrana posadky
je zavisla od tej jednohviezdickovej vybavy? Aby cele EuroNCAP neskoncilo na hodnoteni aktivnej bezpecnosti a pasivna uz nebude nikoho zaujimat.
18. 12. 2017 11:13
Výsledek
Na prcka slušný