Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Citroën C5 Aircross – Čtyři nebo pět hvězd v závislosti na výbavě

Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
9 Fotogalerie
Diskuze (2)

Citroën C5 Aircross je jedním z automobilů, jimž organizace Euro NCAP v souvislosti s výbavou uděluje dvě různá hodnocení.

Euro NCAP od roku 2016 u vybraných modelů zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Citroën C5 Aircross je jedním z nich. Euro NCAP chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu byl Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1495 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Volitelnou výbavou, stojící za ziskem pěti hvězd, byl systém automatického nouzového brzdění s detekcí cyklistů.

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující. Výjimkou byla pravá holeň figuríny řidiče, u níž byla ochrana hodnocena jako slabá.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující s výjimkou hlavy spolujezdce, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako mezní.

Citroën C5 AircrossCitroën C5 Aircross | Zdroj: Euro NCAP

Při bočním nárazu ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a Citroën C5 Aircross získal maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,37151,73,3/433,4/34,187/89

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,6871242,686%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až slabou. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.

Ochrana pánve je dobrá v celé šířce přídě vozu. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,7662,2/6,927,9/32,6 58/67

Asistenční systémy

Citroën C5 Aircross měl při testech organizace Euro NCAP ve výbavě systém automatického nouzového brzdění, jehož fungování v rychlostech typických pro dálniční provoz bylo hodnoceno jako mezní. V nízkých rychlostech dokáže zabránit kolizi nebo výrazně zmírnit její následky. Toto provedení stojí za celkovým hodnocením čtyřmi hvězdami.

Video placeholder
Euro NCAP Citroën C5 Aircross • Zdroj: Euro NCAP

Pět hvězd je výsledek, jímž se podle Euro NCAP mohou pochlubit vozy, které jsou vybaveny systémem automatického nouzového brzdění dodávaným pro nejvyšší stupeň nebo za příplatek. Ten již disponuje i rozpoznáváním cyklistů.   

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy  
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,53,51,3/2,39,8/10,875%/82%

 

Celkový výsledek: Čtyři nebo pět hvězd

Citroën C5 Aircross vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosáhl tento model v ochraně dětských cestujících a špatně si nevedl ani v oblasti ochrany dospělých cestujících. Prostor pro zlepšení má podle organizace Euro NCAP především v ochraně chodců. Asistenční systémy se pak právě díky automatickému nouzovému brzdění promítají i do výsledků ochrany dospělých a chodců.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků   
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky33,4/34,187/8942,686%27,9/32,6 58/679,8/10,8 75/8279/70
Počet hvězd****/*****

 

 

 

 

Zdroj: Euro NCAP

Vstoupit do diskuze (2)