Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Euro NCAP 2019: Mazda 3
Euro NCAP 2019: Mazda 3
Euro NCAP 2019: Mazda 3
Euro NCAP 2019: Mazda 3
9
Fotogalerie

Euro NCAP 2019: Mazda 3 – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu posádky

Mazda 3 ve své nové generaci v testech organizace Euro NCAP předvedla velmi dobrou ochranu své posádky a špatně si nevedla ani v dalších kategoriích.

Mazda 3 zamířila do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 2006 a tehdy v nich získala čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětských cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. Následně v letech 2009, 2013 a 2019 tento zástupce japonské značky získal vždy pět hvězd a s každou novou generací měl i vyšší bodové hodnocení svých výkonů.

Předmětem testu byla Mazda 3 Skyactiv-G s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1346 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá řidiče i spolujezdce na zadním sedadle a Mazda 3 získala maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Mazda 3Euro NCAP 2019: Mazda 3 | Euro NCAP

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Mazda 3 i v těchto testech získala maximum bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých7,78161,8437,598%   

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Mazda 3 získala maximální počet bodů. Celkové hodnocení kategorie ochrana dětí snižují pouze body za úchyty pro dětské sedačky, které jsou jen na krajních zadních sedadlech.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí16871243,087%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.  

Pánev i nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře a Mazda 3 zde opět získala maximální počet bodů.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,6668,639,281%

 

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.

Video placeholder
Euro NCAP: Mazda 3 • Euro NCAP

Systém sledování jízdních pruhů pouze varuje před možným vybočením, ale na rozdíl od řady jiných nových automobilů nezasahuje do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,42,522,69,573%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mazda 3 se v letošním roce řadí svými výsledky mezi nejbezpečnější automobily podle hodnocení organizace Euro NCAP. Velmi dobrého hodnocení tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3898%4387%3981%9,573%87%
Počet hvězd*****

 

 

Zdroj: Euro NCAP