Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Mazda 3 – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu posádky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Mazda 3 ve své nové generaci v testech organizace Euro NCAP předvedla velmi dobrou ochranu své posádky a špatně si nevedla ani v dalších kategoriích.

Mazda 3 zamířila do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 2006 a tehdy v nich získala čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětských cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. Následně v letech 2009, 2013 a 2019 tento zástupce japonské značky získal vždy pět hvězd a s každou novou generací měl i vyšší bodové hodnocení svých výkonů.

Předmětem testu byla Mazda 3 Skyactiv-G s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1346 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá řidiče i spolujezdce na zadním sedadle a Mazda 3 získala maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Mazda 3 Euro NCAP 2019: Mazda 3

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Mazda 3 i v těchto testech získala maximum bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,7 8 16 1,8 4 37,5 98%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Mazda 3 získala maximální počet bodů. Celkové hodnocení kategorie ochrana dětí snižují pouze body za úchyty pro dětské sedačky, které jsou jen na krajních zadních sedadlech.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 7 12 43,0 87%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.  

Pánev i nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře a Mazda 3 zde opět získala maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 18,6 6 6 8,6 39,2 81%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.

Video se připravuje ...

Systém sledování jízdních pruhů pouze varuje před možným vybočením, ale na rozdíl od řady jiných nových automobilů nezasahuje do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,4 2,5 2 2,6 9,5 73%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mazda 3 se v letošním roce řadí svými výsledky mezi nejbezpečnější automobily podle hodnocení organizace Euro NCAP. Velmi dobrého hodnocení tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 38 98% 43 87% 39 81% 9,5 73% 87%
Počet hvězd *****

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - lamal
23. 5. 2019 11:54
wow
Ten bocak a tyč je asi to naj co som videl ! parada !!!