Mazda 3 ve své nové generaci v testech organizace Euro NCAP předvedla velmi dobrou ochranu své posádky a špatně si nevedla ani v dalších kategoriích.
Mazda 3 zamířila do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 2006 a tehdy v nich získala čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětských cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. Následně v letech 2009, 2013 a 2019 tento zástupce japonské značky získal vždy pět hvězd a s každou novou generací měl i vyšší bodové hodnocení svých výkonů.
Předmětem testu byla Mazda 3 Skyactiv-G s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1346 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá řidiče i spolujezdce na zadním sedadle a Mazda 3 získala maximální počet bodů.
Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Mazda 3 i v těchto testech získala maximum bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,7 | 8 | 16 | 1,8 | 4 | 37,5 | 98% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Mazda 3 získala maximální počet bodů. Celkové hodnocení kategorie ochrana dětí snižují pouze body za úchyty pro dětské sedačky, které jsou jen na krajních zadních sedadlech.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.
Pánev i nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře a Mazda 3 zde opět získala maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 18,6 | 6 | 6 | 8,6 | 39,2 | 81% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.
Systém sledování jízdních pruhů pouze varuje před možným vybočením, ale na rozdíl od řady jiných nových automobilů nezasahuje do řízení.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,4 | 2,5 | 2 | 2,6 | 9,5 | 73% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mazda 3 se v letošním roce řadí svými výsledky mezi nejbezpečnější automobily podle hodnocení organizace Euro NCAP. Velmi dobrého hodnocení tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 38 | 98% | 43 | 87% | 39 | 81% | 9,5 | 73% | 87% |
Počet hvězd | ***** |
Zdroj: Euro NCAP