Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Mazda CX-30 – Pět hvězd nejen za vynikající ochranu cestujících

Euro NCAP 2019: Mazda CX-30
Euro NCAP 2019: Mazda CX-30
Euro NCAP 2019: Mazda CX-30
Euro NCAP 2019: Mazda CX-30
9 Fotogalerie
Diskuze (1)

Mazda CX-30 v testech organizace Euro NCAP předvedla velmi dobrou ochranu své posádky a špatně si nevedla ani v dalších kategoriích.

Mazda CX-30 vyplňuje v nabídce své značky mezeru mezi modely CX-3 a CX-5. Kompaktní SUV navazuje na výsledky modelů značky Mazda v testech organizace Euro NCAP za poslední tři roky a nabízí vysokou úroveň ochrany pro svou posádku i ostatní účastníky silničního provozu.

Předmětem testu byla Mazda CX-30 Skyactiv-G s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1420 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující v případě holenní.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako dobrá u řidiče i spolujezdce na zadním sedadle a Mazda CX-30 získala maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Mazda CX-30Euro NCAP 2019: Mazda CX-30 | Zdroj: Euro NCAP

Při bočním nárazu i nárazu bokem na sloup byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Mazda CX-30 i v těchto testech získala maximum bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých7,88161,8437,699%   

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře obou figurín, kdy u staršího dítěte byla její ochrana hodnocena jako mezní a u mladšího dítěte jako dostačující.

V bočním nárazovém testu získala Mazda CX-30 za ochranu dětských cestujících plný počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,2871242,286%

Ochrana chodců

 

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.  

Pánev i nohy chodce jsou v případě srážky podle hodnocení organizace Euro NCAP chráněny dobře a Mazda CX-30 zde získala maximální počet bodů.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,766838,780%

Asistenční systémy

 

Systém automatického nouzového brzdění byl v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. Zároveň je tento systém schopen identifikovat chodce a cyklisty.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy32,522,610,077%

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

Mazda CX-30 se v letošním roce řadí svými výsledky mezi nejbezpečnější automobily podle hodnocení organizace Euro NCAP. Dobrého hodnocení tento model dosáhl v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestující a dobře si vedl v ochraně chodců i asistenčních systémech.  

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3899%42,286%3980%10,077%88%
Počet hvězd* * * * *

 

Zdroj: Euro NCAP

Vstoupit do diskuze (1)