Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: SsangYong Korando – Pět hvězd poprvé v historii značky

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 9. 2019
9
4
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2019: SsangYong Korando Euro NCAP 2019: SsangYong Korando Euro NCAP 2019: SsangYong Korando Euro NCAP 2019: SsangYong Korando

SsangYong Korando je prvním zástupcem své značky, který se může pochlubit pětihvězdičkovým hodnocením po absolvování testů organizace Euro NCAP.

SsangYong Korando je teprve třetím vozem v historii značky, jemuž organizace Euro NCAP věnovala pozornost a udělila hodnocení. Zároveň je pak prvním vozem značky SsangYong s plným počtem hvězd. Dvojice modelů Tivoli a XLV, která byla testována v roce 2016, získala čtyři hvězdy.

Předmětem testu byla SsangYong Korando 1.6D s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1728 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující. V případě pravé holeně řidiče pak byla ochrana hodnocena jako mezní.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá a dostačující s výjimkou pánve figuríny spolujezdce, u níž došlo k podklouznutí pod bezpečnostními pásek. Podle údajů z figuríny sice nebylo indikováno vysoké riziko zranění, ale i přesto bylo pro pánev uvedeno nedostačující hodnocení.  

Euro NCAP 2019: SsangYong Korando

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a SsangYong Korando získal maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá až na hrudník, v jeh ž případě byla hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 6,9 6,4 15,1 1,4 4 33,8 88%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krku staršího z dětí, u nějž byla hodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 14,8 8 7 12 41,8 85%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující až mezní po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie a u základny čelního skla je ochrana hodnocena jako nedostačující.

Nohy chodce jsou při případné srážce chráněny dobře v celé šířce vozu, ale ochrana pánve je smíšená od dobré až po nedostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 17,1 2,9 6 7 33,1 68%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění u modelu Korando v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize, i když v případě cyklistů uvádí Euro NCAP jeho hodnocení jako mezní.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,6 2,5 3,3 2,4 9,7 74%

Celkový výsledek: Pět hvězd

SsangYong Korando v letošních testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd, ale stále má jistý prostor pro zlepšení prakticky ve všech sledovaných kategoriích.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 34 88% 41,8 85% 33 68% 9,7 74% 81%
Počet hvězd * * * * *

360p720p

Zdroj: Euro NCAP

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: slusny tank
| 8. 9. 2019
no tys ko*ot si jezdi nakym papirovym trivalcovym kráme co ti nevydrzi ani rok :D
Avatar - CICERO
Re: slusny tank
| 8. 9. 2019
asi poslední masivní auto? Chceš za svý peníze přece dostat co nejvíc ne??? Vsichni tady LOVE YOU z litinove 1,9 EVER, pak ji při pořadne nehodě najdeš stejně o 50 m jinde než zbytek auta a tvoje tělo...... Nu já radši TATRU, ale OK.... to máme bratru 11 Tun a výš---- pohoda... narazova zona? ehm předek centrální nosné roury.... Děkuji a nebrečte až Vás FOSTEK seškrábne...
Avatar - 3_diamanty
slusny tank
| 8. 9. 2019
toto 4,45m kompaktne SUV s 1,6D vazi bez sofera 1728kg? panecku tak to je sila ... to este aj ten tazkotonazny sportage je vedla neho v priemere o metrak lahsi ( 100-150kg ) .. a potom ze preco tie maximalky vsetkych yongov ( korando, tivoli a pod ) su na urovni malych trojvalcovych aut 8-s

PS: vid hned test kde o triedu vacsie tarraco s vacsim 2.0tdi a v 4kolke s automatom vazi 1,8 tony aj so soferom ... ale je mozne ze to korando ma nejake tie zlate kablove zily ako v rollse.... co by davalo logiku :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku