Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Mazda2 má 5 hvězd po drobném škobrtnutí

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Lehká konstrukce nové malé Mazdy obstála při testech pasivní bezpečnosti na výbornou. Elektronika ale nejprve vývojářům nadělila perné chvilky.

995 kg těžká Mazda2 1.3 GE se při prvním pokusu o úspěšný výsledek vydala proti deformovatelné bariéře, ale drobný nedostatek v elektronice způsobil, že k aktivaci airbagů po nárazu došlo s větším než malým zpožděním. Vzduchové vaky tak neposkytly posádce takovou ochranu, jako by jim poskytnout mohly. Euro NCAP povolilo výrobci učinit změny, které tento problém odstranily, a napodruhé už upgradovaný software řídicí jednotky airbagů pracoval bezchybně. Všechna nová auta dnes již vyjíždí s novým softwarem a kusy, které dnes již po silnicích jezdí, dostanou nový software v autorizovaných servisech.

Lehká stavba malé Mazdy odolala nárazu rychlostí 64 km/h a zůstala stabilní. Kolena a stehna cestujících na předních sedadlech byla dobře chráněna a to i u osob nestandardních rozměrů. Za přední náraz dostala Mazda2 maximální počet 16 bodů.

Boční náraz by dopadl podobně, kdyby nedošlo k otevření zadních dveří na straně postižené nárazem. Za to strhli komisaři Euro NCAP Mazdě jeden bod a odjela tak nakonec s 15 body. Za dobrovolný test nárazem boku auta na sloup dostala Mazda 2 body a další dva si odvezla jako bonus za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů.

Celkem tedy 34 bodů a výborný pětihvězdičkový výsledek malého vozu. Důležitá poznámka: automobil byl vybaven předními, bočními a hlavovými airbagy.

Mazda2 poskytuje podle Euro NCAP výbornou ochranu tříletým dětem v dětské sedačce při čelním i bočním nárazu. Euro NCAP konstatuje, že manuální vypnutí airbagu spolujezdce není možné. Deaktivaci lze provést pouze v servisu Mazdy. Teprve pak lze na předním sedadle převážet dítě v sedačce umístěné proti směru jízdy. Vysvětlující pokyny nejsou podle Euro NCAP dostatečně viditelné, podobně jako přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech. Ochrana dětí celkově 37 bodů a výborné 4 hvězdy.

Ochrana dolních končetin chodců byla označena jako převážně dobrá. Oblast kapoty, kam bude směřovat hlava dospělého chodce při střetu, hodnotí Euro NCAP spíše negativně. Za ochranu chodců nasbírala Mazda2 18 bodů a 2 hvězdy (ze čtyř).

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Avatar - skejpa
19. 12. 2007 23:54
Re: PROJEĎ TO
nejsi objektivni. pises tam kritiku na stredovy panel, hluk od kol a par dalsich drobnosti. stredovy panel a jeho vzhled je opet pouze subjektivni a me se napriklad libi. to ze pro tebe volant neni dostatecne spravne kozeny je taky pouze subjektivni. nerikam ze ten test nema spravne postrehy. jen mi muzes verit, ze nam doma stoji v garazi jako druhy auto prave polo, ktere vystridalo corsu a pro mne to znamenalo krok zpet. corsa na me (krome slabouckeho motoru a chybejiciho posilovace) pusobila mnohem lepsim dojmem ve vsech smerech. a ne jen na me ale i na vsechny ostatni, kdo to mohl porovnat.
proto sem se nedivil ze to nova corsa vyhrala ale divil sem se ze na jeji uroven radis polo a mazdu davas uplne dozadu. a to podle me neni spravedlive... M2 je krasna, bezpecna, cenou asi jako fabie (coz je hodne slusny), motory velice konkurenceschopne (v porovnani s HTP od VW primo dabelske >:D ) a jde dolu s vahou apod. podle me si ji tam zbytecne "zarizl"... ale jak jsem psal predtim. je to zbytecne resit protoze si stejne budes stat za svym...
19. 12. 2007 22:19
Re: PROJEĎ TO
Zkus mě na blogu v Supertestíku nachytat na neobjketivnosti. Nenachytáš, skejpo, napsal jsem to přesně, jak to je. Králem v subkompaktech je des opravdu a jedině corsa. Až přijde nové POLO a Fiesta budou se s Corsou tahat o prvenství. Nikdo jiný na tuhle trojku nemá. Pod nimi je díky příbuznosti s VW Fabia. Z hlediska odladěšní toho základního, to je odpor volantu, odezva od kol, odpor pedálů, nástup brzd a řazení nedosáhne dvojka na premianty ani náhodou. V tomhle (až na kolena) sekunduje jen Clio. P.S. nenech se strhávat venkovní krásou dvojky... zdání někdy klame. Píši o tom v závěrečném shrnutí, tak prosím přečti.
Avatar - skejpa
19. 12. 2007 22:08
Re: PROJEĎ TO
GTI ja to cetl a jeste sem nikdy od tebe nevidel ze by si mazdu chvalil. Vzdy najdes nejakou vymluvu proc je VW koncern nejlepsi. nema to cenu se s tebou hadat. podivej. krome tebe tu neni jediny zastance VW koncernu (v tomto pripade fabie). Nikdy by si nepripustil ze by si nahodou nemel pravdu takze je to zbytecny. a ted ocekavam prichod FX nebo allesia apod >:D to zase bude flame..
19. 12. 2007 21:42
Re: PROJEĎ TO
Projeď sám, budeš překvapen. Největší šok pro mne byl hluk u dvojky od předních kol. Dojem - jako by podběhy byly neošetřené tlumícím materiálem. Na druhou stranu je nutno pochválit ergonomii, te je ukázková. Řazení též. Komplexní pocit ovšem, zejména přívětivost užívání, nástup brzd, - Fabia na vrcholu třídy ve všem, jen vadí umístění ovládání klimačky. Dvojka - městská skákačka pro ženskou. A já to nepíši negativně, naopak, je dobře, že si ruzní lidé vyberou. Jen je potřeba vědět, co které auto vlastně je. Četls ten můj blog?
19. 12. 2007 18:45
Re: PROJEĎ TO
Dost casto bylo psano,jak to sou rozdilny auta.Zatimco Fabie vlastne jiz od pocatku tak trochu nakukovala do tridy malych strednich,MAzda 2 jde stejne jako Yaris(zmensovani).To je prvni(ne)podstatny rozdil.Druhy je takovy,ze zatimco Fabie,,chce"jezdit po meste a soukat do sebe vse co de,MAzda 2 je radsi za mestem na okreskach,kde majitel muze vyzkouset obe veci.JAk hezky sedi,a potom,jak to je doopravdy s tou bezpecnosti.....
P.S.Fabie taky dost sedi,takze to vyuziva k,,myskovani"ve meste... ;-)