Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Volkswagen Golf – maximální skóre s jednou drobnou výhradou

28. 11. 2008
5
43
Nový Golf prošel nárazovými zkouškami v základní verzi 1,4 Trendline. Jednalo se o pětidveřový hatchback s pohotovostní hmotností 1190 kg, auto bylo vybaveno sedmi airbagy.

Čelní náraz

Po čelním nárazu zůstal prostor pro posádku stabilní. Čelní sloupek je posunul o méně než 10 mm vzad – stejného výsledku dosáhl souběžně testovaný Renault Mégane (pro srovnání Ford Fiesta vykázal posun o 4 mm). Ochrana všech částí těl řidiče a spolujezdce byla označená jako dobrá, k ochraně řidičových kolen a stehenních kostí také přispěl kolenní airbag. Ten by navíc poskytnul srovnatelnou úroveň ochrany různě velkým postavám sedícím v různých pozicích.

Boční náraz

Při nárazové zkoušce z boku ztratil Golf zlomek bodu za ochranu hrudníku. Tento drobný nedostatek ale Volkswagen u všech vyrobených aut odstranil změnou uchycení bočního airbagu.

Celkem získal Golf VI za ochranu cestujících 36 bodů – 16 bodů za čelní náraz, 16 bodů za boční náraz, 2 body za náraz na kůl a 2 body za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů. To znamená zisk 5 hvězd, do maximálního skóre Golfu chybí jen bod za připomínače pásů na zadních sedadlech.

crashtest vw golf euroncap nizsistredni crashtest vw golf euroncap nizsistredni

Ochrana dětí

Také za ochranu dětí – 3letého a 18měsičního – získal Golf plný počet bod. Body ale Euro NCAP odebral za varování před umístěním dítěte v sedačce proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce. Je totiž umístěno na odstranitelném štítku, navíc pouze v podobě piktogramů bez textu.

Airbag spolujezdce přesto lze deaktivovat, takže tento typ dětské sedačky je možné bezpečně používat. Řidič ale nemá dostatečně jasnou informaci o stavu aktivace/deaktivace airbagu.

Pochvala naopak směřuje ke zřetelnému označení úchytů dětských sedaček ISOFIX a top-tether na vnějších zadních sedadlech. Celkové skóre za ochranu dětí je 41 bodů z 49 a zisk 4 hvězd.

Ochrana chodců

Přední nárazník obdržel maximum bodů za ochranu nohou chodců při střetu. Hodnocení přední části kapoty je v některých oblastech dobré, stejně jako ochrana při střetu s hlavou dítěte. Ochrana hlavy dospělého chodce při střetu s horní částí kapoty je většinou špatná. Za ochranu chodců získal Golf dohromady 22 bodů a 3 hvězdy.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Pole_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Pole_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

Témata

Diskuse: Přidat názor

Srovnání s Fiestou..
Klaudius
| 30. 11. 2008
Najideálnejším smerom by bolo znižovanie hmotnosti pri zachovaní pevnosti konštrukcie. Dôsledky - nižšia spotreba a možno aj znižovanie výkonov motorov, keď na rovnaké jazdné výkony auta budú stačiť menšie, ľahšie, slabšie pohonné jednotky.
Teraz sú kvôli bezpečnosti autá stále ťažšie, nároky na výkony motorov stúpajú a auta rastú a rastú a tučnejú a pýtajú stále viac výkonu. Dnes majú vozidlá rovnakej triedy rádovo o 500 kg viac ako pred 20 rokmi, takmer dvojnásobne výkonné motory, o 2-3 litre nižšiu spotrebu. Keby sa tak podarilo obrátiť trend, autá by mohli o 20 rokov mať o pol tony menej, stačil b o tretinu nižší výkon, a spotreba by bola možno polovičná... Kua kua, už fantazírujem... >:D
Avatar - T613
Chyba v clanku celni sloupek Fiesta
T613
| 28. 11. 2008
sssspiknutí
Srovnání s Fiestou..
Deadlift
| 28. 11. 2008
V clanku je chyba, ono je to totiz 4 mm a ne 44 mm ;-)

The passenger compartment remained stable in the impact, the windscreen pillar being displaced rearwards by only 4mm after the test.
[odkaz]
Chyba v clanku celni sloupek Fiesta
Deadlift
| 28. 11. 2008
Čelní sloupek je posunul o méně než 10 mm vzad – stejného výsledku dosáhl souběžně testovaný Renault Mégane (pro srovnání Ford Fiesta vykázal posun o 44 mm).

No nekde mate chybu. >:D

Euro NCAP: Ford Fiesta [odkaz]
Čelní náraz
U zkoušky čelního nárazu sdružení Euro NCAP zjistilo posunutí čelního sloupku pouze o 4 mm dozadu.

Tak o 44 mm nebo 4 mm? :no:
Srovnání s Fiestou..
kuko
| 28. 11. 2008
tak rychlost na těch přecpaných silnicích skutečně asi už nemá kam jít výš. Škoda, že jsi toho nevšimnou i ti "neohrožení" závodníci, co si myslí že "já jezdím rychle, ale bezpečně".... ;-\