Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropa má za sebou víkend dopravních kolapsů. Kde to bylo nejhorší?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Nejhůře bylo podle všeho už v pátek, ale zácpy, dlouhé fronty a čekání v neztenčené míře pokračovaly i v sobotu.

Média a automotokluby nejpostiženějších zemí se shodují, že situace se postupně uklidňuje, i když leckde budou řidiči nuceni dál projevovat trpělivost.

Německý automotoklub ADAC odhadl, že fronty aut dosáhly přes víkend jen na německých komunikacích celkové délky 10.000 kilometrů. Nejhorší to bylo v pátek, kdy se na 3000 kolon táhlo do celkové délky kolem 7000 kilometrů. V sobotu 1200 dopravních zácp zablokovalo vozidly 2784 kilometrů silnic a dálnic. Nejvytíženější byl dálniční okruh kolem Mnichova a dálnice A8 z Mnichova do rakouského Salcburku, jakož i dálnice A7 ve směru na sever k Baltu.

Řidiči mířící za rekreací na jih Evropy, zejména na Jadran, vůbec neměli snadnější situaci v Rakousku. Až desetikilometrové zácpy se podle rakouského automotoklubu ÖAMTC tvořily kolem Vídně a Štýrského Hradce. Cesta po dálnici ze Salcburku ke slovinským hranicím v sobotu trvala místo běžných dvou hodin až trojnásobně déle.

Ve Slovinsku a v Chorvatsku problémy kulminovaly také v sobotu. Před slovinsko-chorvatským hraničním přechodem Macelj ve směru do Chorvatska se vytvořila až 20kilometrová fronta aut. Dvě i více hodin museli čekat řidiči i na dalších příjezdech do Chorvatska, včetně dálničního přechodu Bajakovo, kde se ve směru ze Srbska v jednu chvíli čekalo i víc než jen dvě hodiny.

Podle údajů Chorvatského motoklubu (HAK) je dnes večer situace na chorvatských hraničních přechodech znatelně lepší, i když se zcela nepřetržitou jízdou nadále počítat nelze. Na většině přechodů se při příjezdu do Chorvatska čeká "jen" 20 až 45 minut. Se dvěma hodinami musejí ovšem řidiči počítat při výjezdu do Černé Hory na přechodu Krasovići a do Srbska na přechodu Bajakovo.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
31. 7. 2017 18:58
Re: to muselo bejt priotravenejch lidi z tech nastartovanejc
asi sem v ty kolone nebyl.
ja do chorvatska poslední dobou jezdil ve čtvrtek na noc tam a další tyden v nedeli na noc zpet a navíc v zari kdy není takovy horko. takze bez kolon.
mylim ze museli byt otraveni vsichni, i kdyby stali na cistem horskem vzdousku ;-)

tim soudnim rozhodnutim se konce dyzlu opet vice priblizil :yes:
pro vsechny, co zvazuji koupi noveho auta je to dobre vedet, protoze pri koupi dyzlu jim hrozi, ze je brzo do vetsich mest nepusti
31. 7. 2017 17:49
Re: to muselo bejt priotravenejch lidi z tech nastartovanejc
nafťáky všechny otrávily jenom ty tady furt seš ;-\ >:D
31. 7. 2017 15:19
Re: to muselo bejt priotravenejch lidi z tech nastartovanejc
To mas pravdu, z nejake obavy z opetovneho ne-nastartovani furt ty nafty klepou, i kdyz nekde stoji pul hodiny, v zimne topi, v lete chladi. Ale posouvat se 20km systemem 1m za 10sekund s necim jako 1.9TDI, co trha nohy na pedalu uz od volnobehu, neni nic moc.
31. 7. 2017 14:49
to muselo bejt priotravenejch lidi z tech nastartovanejch na
protože spravnej dunihlav svůj naftak nevypina, i kdyby mel otrávit všechny okolo, vcetne svoji rodiny.

zajimavy, ze ACZ uplne ignoruje zpravu o soudnim zakazu vjezdu naftaku do Stuttgartu. a další velka nemecka města o tomto opatreni uvazuji.
ano není to ještě pravomocne rozhodnuti, ale je téměř jiste, ze jestli nektery naftak do města pusti, tak az s euro6, nebo s jeji prisnejsi variantou euro6d
31. 7. 2017 14:31
Re: zajimave
jj sem prehledl