Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské registrace nových aut v dubnu: Vzhůru míří skoro všichni, Tesla padá

Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Čísla za čtvrtý letošní měsíc posilují optimistické výhledy. Všechny důležité trhy meziročně rostly, dařilo se také drtivé většině automobilek. Výjimky se ovšem našly.

Letos v dubnu bylo v 27 zemích Evropské unie, ve státech EFTA a Velké Británii registrováno 1.080.913 nových automobilů. To meziročně představuje nárůst o 12 procent. Nejvíce se dařilo kategorii hybridů (318.854 vozů) s plusovými 29,1 procenty. Jak jsem ale již psal v minulých článcích, ACEA neboli Evropské sdružení výrobců automobilů do této škatulky započítává i mild-hybridy, kterých neustále přibývá.

Největší zastoupení stále mají čistě zážehové motory (387.288 vozů), na třetím místě jsou elektromobily se 144.656 kusy (+14,4 %), následují diesely (124.943 aut a -0,8 procenta) a plug-in hybridy (74.766 exemplářů; +5,5 %).

V samotné Evropské unii bylo registrováno 913.995 nových aut, přičemž z velkých trhů si významné přírůstky připsaly všechny země. Nejlépe se vedlo Španělsku (+23,1 %), Německo zaznamenalo téměř pětinový růst, Francie 10,9 % a Itálie 7,7 procent. Registrace za první letošní čtyři měsíce se v rámci EU zvýšily o 6,6 % na téměř 3,7 milionu aut.

Z automobilek a automobilových koncernů si nejvyšší meziroční přírůstky připsalo Volvo (+59 %). Dařilo se ovšem také Hondě (+49,6 procent), ta ovšem roste z mnohem nižší základny. Naopak Toyota patří mezi nejúspěšnější z pohledu registrací i nárůstu, který dosáhl 42 procent.

Video se připravuje ...

Na opačném konci najdeme Ford. V jeho případě registrace spadly o 12,8 %, přičemž v minusu je trochu překvapivě také Tesla (-2,3 %) a Stellantis (-1,5 procenta). Přehled nejvýznamnějších výrobců a jejich dubnových výsledků si můžete prohlédnout v tabulce.

Registrace nových aut v dubnu 2024 (EU+EFTA+UK)
Výrobce Podíl na trhu v roce 2024 (%) Registrace v dubnu 2024 Meziroční změna (%)
koncern Volkswagen 27,8 300.598 14
Stellantis 15,4 166.534 -1,5
Renault Group 10,1 109.391 11,6
skupina Hyundai  8,5 91.361 1,8
skupina Toyota 7,8 84.329 42
BMW Group 6,9 74.551 11,6
Mercedes-Benz 5 54.160 4,8
Ford 3,3 36.066 -12,8
Volvo 3,1 33.767 59
Nissan 2 21.692 14,2
Suzuki 1,6 17.318 33,7
SAIC Motor 1,6 17.091 12,9
Tesla 1,3 13.951 -2,3
Jaguar Land Rover 1,1 12.286 12,9
Honda 0,5 5887 49,6
Mitsubishi 0,3 3771 19,8
Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
25. 5. 2024 18:19
Re: ??? - no, je to jako ve filmu.
To si úplně nemyslím.

Teď mi občas přijde, že si čtenost snaží přiživit na článcích co jedou na vlně eurohujerství a boje proti němu.

Z druhé strany tu máme třeba Vaculíka, který podlehl díky své naivitě EV propagandě a snaží se nás přesvědčit o té správné pravdě o EV, kterou potřebuji i automobilky. Bohužel tím zapomíná komu slouží.
Avatar - rohYpnol
25. 5. 2024 18:13
Další výprask eurohujerům
Tak co, hendíčku doníčku... :-[] :-[] :-[]

EV nikdo nechce :-[] :-[] :-[]

A jaj, eurohujerská úderka raději dělá ze se dívá na hokej :-[] :-[] :-[]
Avatar - W.O. PRSCLEY
24. 5. 2024 22:43
Re: ??? - no, je to jako ve filmu.
No ono i Auto cz nás dlouhodobě vychovává k elektromobilizmu ... :-[] :-[] :-[] tedy snaží se pekelně :-)
Avatar - W.O. PRSCLEY
24. 5. 2024 22:41
Re: ???
Pepo z depa, dobře plácáš o té naftě. To bys taky mohl napsat že elektro už se pomalu nevyrábí, protože počty jsou podobné až na to, že desítky tisíc dieselů jsou zařazeny do mild hybridů = tedy hybridů.
Pepo, nezesměšňuj se :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - W.O. PRSCLEY
24. 5. 2024 22:39
Když se započítají mild hybridy ...
.... velká část dieselů jsou mild hybridy
jako zázrakem už to nejsou diesely ale mild hybridy :-)
... a tak se dá diesel vykázat jako klesající :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]