Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v roce 2012: Propad o 8 %, Nissan Qashqai v top ten

David Bureš
Diskuze (21)
Rok 2012 byl na starém kontinentu ve znamení poklesu prodejů. Všechny vozy z nejprodávanější top ten loni zaznamenaly méně registrací než v roce 2011.

V Evropě se během loňského roku prodalo 12.573.842 nových automobilů, což je o 7,9 procenta méně než v roce 2011. To odpovídá více než milionu aut. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Nejžádanějším vozem v Evropě byl i loni Volkswagen Golf, 431.742 prodaných exemplářů však znamená meziroční propad o 11,1 %. Je to také nejhorší výsledek Golfu od roku 2006. Za pokles prodeje vozu může i jeho loňská mezigenerační výměna.

Golf každopádně zaznamenal druhou nejmenší meziroční ztrátu z vozů v první desítce. Proti 2011 si méně pohoršil jenom Nissan Qashqai. Loni se v Evropě prodalo 207.885 exemplářů tohoto japonského crossoveru, což je pouze o 0,3 procenta méně než v roce 2011. Ve Velké Británii vyráběný Qashqai byl loni mimochodem jediný vůz japonské značky v top ten nejprodávanějších aut na starém kontinentu.

Do nejlepší desítky se probojoval jediný vůz střední třídy – tak jako předloni desátý Volkswagen Passat.

Evropský trh v roce 2012 – registrace nových aut podle modelů
Poř.Model2012 [ks]2011 [ks]Rozdíl [%]
1.Volkswagen Golf431.742485.824-11%
2.Ford Fiesta306.405350.850-13%
3.Volkswagen Polo287.828358.726-20%
4.Opel Corsa265.297316.254-16%
5.Renault Clio244.280295.627-17%
6.Ford Focus241.862283.702-15%
7.Opel Astra232.645291.218-20%
8.Nissan Qashqai207.885208.431-0,3%
9.Renault Megane199.167239.329-17%
10.Volkswagen Passat195.617235.852-17%

Značkám v roce 2012 dominoval Volkswagen s 1.613.913 prodanými vozy. Jedná se však o 4,4% pokles proti předchozímu roku. Z top ten rostly prodeje pouze dvěma prémiovým značkám – šestému Audi (+3,4 %) a devátému Mercedes-Benzu (+0,6 %).

Špatně si nevedl ani třetí člen německé trojky – BMW, jehož prodeje meziročně poklesly o zanedbatelnou 0,1 %.

Evropský trh v roce 2012– registrace nových aut podle značek
Poř.Model2012 [ks]2011 [ks]Rozdíl [%]
1.Volkswagen1.613.9131.687.846-4%
2.Ford953.1741.095.609-13%
3.Opel/Vauxhall838.206993.877-16%
4.Renault816.9331.048.648-22%
5.Peugeot795.839913.661-13%
6.Audi705.739682.7283%
7.Citroën674.688773.472-13%
8.BMW641.378641.964-0,1%
9.Mercedes598.301594.4791%
10.Fiat582.995687.125-15%
-CELKEM12.573.84213.650.068-8%

I přes špatnou ekonomickou situaci v Evropě mají zákazníci podle vyjádření JATO stále zájem o nové automobily. Evropští klienti hledají především inovaci a dobrý poměr cena:výkon.

Co se týče největších pěti evropských trhů, pouze Velká Británie zaznamenala meziroční nárůst prodejů, a to 5,3 procenta. Anglie tak byla loni po Německu druhým největším trhem na starém kontinentu.

Největší procentuální propad prodeje proti roku 2011 zaznamenaly státy těžce bojující s ekonomickými problémy – Řecko a Portugalsko. V prvním jmenovaném klesly prodeje proti roku 2011 o 40,2 %, v druhém pak o 34,3 %.

Analytická společnost JATO Dynamics do statistik započítává prodejní výsledky z 30 evropských zemí. Z Evropské unie mezi nimi není Bulharsko a Malta, naopak ze států mimo ni jsou zařazena data ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - pelikoš
29. 1. 2013 18:16
Re: Výsledky firmy rendlík a syn
konečně jsi se odvrátil od temné strany
Avatar - woody-alien
28. 1. 2013 12:25
Re: Polo
To si taky nemyslím, navíc u Pola pochopitelně jde záruku prodloužit za slušnou cenu.
Avatar - Emel
28. 1. 2013 12:22
Re: Polo
Hm, možná to byly prodeje Golfu co ubralo zákazníky.
Avatar - Emel
28. 1. 2013 12:21
Re: Polo
Nemyslím, tyhle věci obvykle přijdou na přetřes až když je ruka v rukávě... pokud z toho někdo neudělá marketingovou kampaň.
28. 1. 2013 11:51
Re: Polo
Ford dava o rok väcsiu zaruku ako VW (snad okrem CZ a SK). To moze byt tiez nie nezanedbatelne plus pre Ford.