Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v srpnu 2020: Mercedes druhý mezi značkami, úspěch BMW a Hyundai v top 10

David Bureš
Diskuze (21)

Srpen 2020 je dalším důkazem, že luxusní značky jsou aktuální pandemií koronaviru zasaženy méně než mainstreamové značky.

Evropský trh s novými automobily zůstává nadále silně ovlivněn pandemií koronaviru. Jak jinak si vysvětlit fakt, že v srpnu došlo k silnějšímu propadu prodejů. Jestliže v červenci 2020 meziroční pokles činil zanedbatelné 3,7 procenta, v srpnu pád registrací činil 17,6 %. Vyplývá to ze statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA).

Výsledkem je 884.394 registrovaných vozů za srpen 2020, zatímco před rokem jich bylo přes milion. ACEA přitom prodeje počítá na základě prodejních statistik států Evropské unie (bez nedůležité Malta), k nimž přičítá výsledky Velké Británie a vybraných států EFTA (Island, Norsko, Švýcarsko).

Nutno ale zmínit, že srpen 2019 byl vcelku silný měsíc. Meziročně sice tehdejší evropské registrace spadly o 8,6 %, to ale souviselo s tím, že srpen 2018 byl neobyčejně silný, kvůli tehdy se blížícím přísnějším emisním normám, které značky přinutil narychlo registrovat automobily podle starých pravidel. Loňský srpen i přesto byl silnější než ten samý měsíc o dva roky dříve.

Letos v srpnu každopádně žádná ze značek nepřekonala stotisícovou hranici. Nejvýše se každopádně pořád drží Volkswagen, s 97.442 registracemi, o 24,8 % méně než o rok dříve, což je nejvyšší procentuální propad z top 10 značek. Na druhou příčku se však stejně jako před rokem vyšvihl Mercedes-Benz s 57.892 registrovanými vozy, o 4,3 % méně než před rokem. Trojcípá hvězda tak porazila Renault i Peugeot.

Potvrzuje se tak opět fakt, že luxusní značky bývají krizí postiženy méně než běžné značky. Celkově šesté BMW je totiž jedinou značkou v top 10, které si meziročně pomohlo, o 7,8 % na výsledných 50.615 registrací. V top 20 jsou pak jen tři takové značky, vedle BMW i její Mini, celkově devatenácté, s mírným nárůstem o 0,7 %. Kia pak díky skoku o 18,7 % obsadila jedenáctou příčku. Před ní tentokrát skončil mateřský Hyundai, který díky tomu uzavírá nejlepší desítku.

Škoda mimochodem obsadila sedmou příčku. Jejích 50.103 registrovaných kusů je meziročně o 13,7 % méně. Naopak takové Dacii, Seatu nebo Opelu se v srpnu nedařilo, všechny tyto značky hlásí propad o více než 30 %. Naopak Jeep tentokrát nakoukl do nejlepší dvacítky, který o pouhých 110 registrovaných vozů překonal Mazdu.

Evropský trh v srpnu 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 8/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 97.442 -24,8 11
2. Mercedes-Benz 57.892 -4,3 6,5
3. Renault 53.989 -12,3 6,1
4. Peugeot 53.900 -6,4 6,1
5. Ford 52.232 -13 5,9
6. BMW 50.615 +7,8 5,7
7. Škoda 50.103 -13,7 5,7
8. Toyota 48.578 -4,3 5,5
9. Audi 43.218 -28 4,9
10. Hyundai 37.471 -8,1 4,2
11. Kia 35.920 +18,7 4,1
12. Fiat 34.212 -3,3 3,9
13. Dacia 34.112 -34 3,9
14. Opel/Vauxhall 33.448 -36,5 3,8
15. Citroën 33.377 -14,0 3,8
16. Seat 29.071 -32,5 3,3
17. Nissan 19.893 -16,8 2,2
18. Volvo 16.549 -2,1 1,9
19. Mini 12.152 +0,7 1,4
20. Jeep 10.950 -11,8 1,2
  CELKEM 884.394 -17,6 -

V období leden až srpen 2020 bylo v Evropě podle statistiky ACEA registrováno 7.267.621 automobilů, o 32,9 % méně než před rokem. Jarní propad zkrátka statistiky pořád silně ovlivňuje.

Nejvýše se drží Volkswagen, následovaný Renaultem a Peugeotem, všechny se však meziročně propadly o více než 30 %. Hned za nimi jsou Mercedes-Benz následovaný BMW. Škoda je letos zatím na šesté příčce, 402.178 registrovaných kusů je o 23,4 % méně než rokem, což je nižší pokles než celkový trh. I díky tomu se drží třeba před Fordem.

Evropský trh v období leden-srpen 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-8/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 821.279 -33,4 11,3
2. Renault 501.070 -30,7 6,9
3. Peugeot 451.407 -32,1 6,2
4. Mercedes-Benz 437.360 -24,2 6,0
5. BMW 409.586 -23,8 5,6
6. Škoda 402.178 -23,4 5,5
7. Ford 401.722 -38,3 5,5
8. Toyota 393.652 -22 5,4
9. Audi 370.080 -31,1 5,1
10. Fiat 294.608 -36,9 4,1
11. Opel/Vauxhall 294.252 -51,0 4
12. Citroën 283.478 -37,1 3,9
13. Kia 259.442 -23,4 3,6
14. Hyundai 259.410 -31,1 3,6
15. Dacia 247.581 -40,5 3,4
16. Seat 237.646 -34,6 3,3
17. Nissan 176.522 -35,3 2,4
18. Volvo 168.558 -22,5 2,3
19. Mini 101.772 -25,4 1,4
20. Mazda 85.088 -46 1,2
  CELKEM 7.267.621 -32,9 -
David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

21. 9. 2020 16:25
Re: Tristní výsledky
Tragický je hlavně mezigenerační zmenšení vnitřního prostoru a absurdní zkrácení zadních dveří! :-( :-( :-( :no:
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2020 16:07
Re: Tristní výsledky
hlavne za mna corsa uz nie je tou corsou aku by som rad videl... je to take uz pomixovane cele... aj vizualne aj technicky...
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2020 16:04
Re: Tristní výsledky
s corsou suhlas.. nevidim dovod dnes uz na jej kupu.. vizualne aj technicky to za mna nie je opel aky by som chcel vidiet ... to radsej original P208 ked uz... alebo ist potom do clia ...

cena je jedna vec.. ale mne sa uz ani ten dizajn mazdy nelubi ako kedysi.. nova 3ka je vylovene nepekna... v tomto zlata predosla .. CX30 ma oplastovanie jak offroad kola zapadnute... cena jak premia .. vo vysledku ale aj nejaky xceed ju da do kolien... ale tak snad vedia co robia ... dajme tomu este cas... ak ale aj buduci rok bude mat slaby tak je jasne ze nieco tu uz nehra...
Avatar - Dinar
21. 9. 2020 13:34
Re: Kolik se u nás registruje nových aut a je to málo nebo h
Samotný počet úředníků nám asi moc nepomůže, v ČR je to kolem 70 tis., v Bruselu jen v institucích EU 55 tis., to je skoro jeden další stát úředníků ve státě navíc. Jde spíše o to, kolik je tam těch organizací, kde se točí nová auta, určitě to neudělá ten dvojnásobek, který má Belgie oproti Česku, je to prostě bohatší stát, ale rozhodně to ta čísla deformuje, díval bych se opravdu spíše na Rakousko nebo Švédsko. ;-)
Avatar - fOE
21. 9. 2020 11:47
Re: Kolik se u nás registruje nových aut a je to málo nebo h
Mas k tomu nejaka cisla, k Belgii? Zajima me to neb zrovna ceska urednicka masinerie nabira v poslednich letech taky na obratkach, tak aby nakonec v CR a v Belgii nebylo stejne uredniku. To ze ti belgicti si casteji sahnou na sluzebak pak muzou vykompenzovat cesti muzi zakona, kterych je taky jednech z nejvic na pocet obyvatel v evrope. :-)

Jinak s AT a SE souhlas, a navic ta cisla i pekne sedi s PPP. Cesi zkratka kupuji tolik aut kolik jejich kupni sila dovoli. Nahoru to uz poleze jen pozvolna.