Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v srpnu 2019: Mercedes-Benz druhou nejprodávanější značkou, Škoda před Peugeotem

David Bureš
Diskuze (24)

V červenci evropské prodeje aut vzrostly, aby v srpnu opět klesly. Trojcípá hvězda ale ze situace uměla vytěžit.

Pokles prodejů automobilů na evropském trhu pokračuje. V červenci sice počet registrací meziročně vzrostl o 1,2 %, o měsíc později ale opět klesl. V srpnu bylo na starém kontinentu registrováno 1.074.169 osobních automobilů, o 8,6 %. Vyplývá to ze statistiky Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Strmý srpnový pád má však tentokrát důvod především v tom, že srpen 2018 byl z hlediska registrací neobyčejně silný – automobilky na poslední chvíli registrovaly vozy se starou homologací, které už od září nemohly jako nové prodat, kvůli novým emisním normám. A tak loni registrace meziročně vzrostly o 29,8 %.

Letošní srpnový pokles tak sice vypadá děsivě, na druhou stranu jde pořád o lepší výsledek než v srpnu 2017 – tehdy bylo v Evropě registrováno 902.870 aut.

Výsledek ovlivnil hlavně pád španělského a francouzského trhu. Ve Francii registrace nových meziročně spadly o 14,1 %, ve Španělsku dokonce o 30,8 %. Loni tam naopak registrace silně rostly (o 40 %, respektive 48,7 %), což je nepochybně způsobeno tamějšími automobilovými producenty.

I v takové situaci se však jako obvykle najdou značky, kterým se navzdory obecnému trendu dařilo. Takovou je jednoznačně Mercedes-Benz, kterému počet registrací meziročně vyskočil o 13,2 % na výsledných 61.722 aut. Stal se tak druhou nejprodávanější značkou na trhu, lepší byla než dlouhodobá jednička, Volkswagen. Ten naopak meziročně spadl o 14 %, na výsledných 128.686 vozů. Strmý pád zažil také celkově třetí Renault, a to o 38 %.

Také Škoda zažila úspěšný měsíc. V srpnu se vyhoupla na šestou příčku s meziročním nárůstem o 5,4 % na výsledných 57.658 automobilů. Předstihla tak značky Peugeot a Opel, které bývají obvykle před ní. Dva zástupci Skupiny PSA se mimochodem seřadili hned za mladoboleslavskou značkou, Peugeot byl sedmý, Opel/Vauxhall osmý.

Evropský trh v srpnu 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 8/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 128.686 -14,0 12
2. Mercedes-Benz 61.722 +13,2 5,7
3. Renault 60.331 -38,0 5,6
4. Ford 59.995 +1,7 5,6
5. Audi 59.700 -9,1 5,6
6. Škoda 57.658 +5,4 5,4
7. Peugeot 57.513 -3,4 5,4
8. Opel/Vaxuhall 52.673 -6,9 4,9
9. Toyota 50.157 -1,1 4,7
10. Dacia 46.968 +7,1 4,4
11. BMW 46.629 -8,4 4,3
12. Seat 42.850 -0,6 4,0
13. Hyundai 40.809 -1,9 3,8
14. Citroën 38.844 -8,1 3,6
15. Fiat 35.349 -26,0 3,3
16. Kia 30.261 -3,2 2,8
17. Nissan 23.494 -47,5 2,2
18. Volvo 16.959 +8,7 1,6
19. Mazda 14.861 -12,5 1,4
20. Jeep 12.405 -19,6 1,2
- CELKEM 1.074.169 -8,6 -

Do nejlepší desítky se tentokrát probojovala také Dacia. Uzavírá ji s 46.968 registrovanými vozy, což byl meziroční nárůst o 7,1 %. Na konci nejlepší dvacítky je pak Jeep, s 12.405 registrovanými auty. Na záda mu tentokrát dýchal Smart, který meziročně vyskočil o 102 % na výsledných 12.328 automobilů. Smart se nicméně hodlá stát výrobcem výhradně elektromobilů, a tak výsledek může souviset s výprodejem skladů verzí se spalovacím motorem.

Za osm měsíců roku pak bylo v Evropě registrováno 9.791.370 automobilů, o 3,6 % méně než před rokem. Prodeje tak zatím nepřekonaly desetimilionovou hranici jako loni touto dobou. Na první příčce se s jistotou drží Volkswagen, následují francouzské značky Renault a Peugeot. Škoda se umístila na deváté příčce s 524.574 registrovanými vozy (+1,6 %).

Evropský trh v období leden-srpen 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-8/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 1.221.144 -7,5 11,3
2. Renault 721.126 -12,0 6,7
3. Peugeot 664.935 -2,3 6,1
4. Ford 654.779 -5,2 6,0
5. Opel/Vauxhall 600.413 -3,1 5,5
6. Mercedes-Benz 585.215 +2,6 5,4
7. BMW 537.224 +0,1 5,0
8. Audi 536.950 -7,3 5,0
9. Škoda 524.574 +1,6 4,8
10. Toyota 503.785 +1,1 4,7
11. Fiat 467.028 -12,8 4,3
12. Citroën 450.588 +5,5 4,2
13. Dacia 412.669 +10,0 3,8
14. Hyundai 376.700 -0,5 3,5
15. Seat 362.965 +6,4 3,4
16. Kia 338.889 +0,8 3,1
17. Nissan 272.147 -27,5 2,5
18. Volvo 217.841 +3,9 2,0
19. Mazda 157.678 -1,4 1,5
20. Mini 136.477 -1,9 1,3
- CELKEM 9.791.370 -3,6 -
David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:26
Re: A proč se dobře prodává Mercedes?
https://www.e15.cz/…m-v-zemi-1362513

S tou ropou si napsal pěknej NESMYSL = na palivo se zpracovává jen menší část vytěžený ropy! Z tý většiny máš třeba počítač na kterym píšeš a tisíc dalších věcí. Tam jí zatim NEUMÍME nahradit = na pohon auta z bodu a do b = tam jo. Takže i když bude Evropa jednou za desítky let jezdit z 99% na vodík elektřinu slunce https://vtm.zive.cz/…250/default.aspx + https://www.auto.cz/…-nabijeni-129862 tak ropu dál budeme NUTNĚ POTŘEBOVAT
20. 9. 2019 13:01
Re: A proč se dobře prodává Mercedes?
Norsko sa dava za priklad, ktory by mali nasledovat ostatne krajiny pokial ide o predaj EV. Je to ale velmi vtipne a strasne kratkozrake. Norsko svojimi dotaciami a danovymi upravami dosiahlo, ze EV stoja menej ako benzinove, ci dieslove auta. Tesla S napriklad stoji v Norsku okolo 60 000 EUR ( takze dotacia na Teslu S je realne okolo 40 - 50 000 EUR ), co je menej ako Skoda Superb. Nisan Leaf je lacnejsi ako Golf. Do tohoto momentu by to mohlo byt cool ... ALE ... Norsko si tuto cenovu politiku moze dovolit len vdaka tomu, ze je jednym z najbohatsich statov Sveta a to je len a len vdaka tomu, ze je jednym z najvacsich producentov ropy :-) :-) :-) Takze ked si to rozmenime "na drobne" Norsko exportuje svoj bordel mimo svoju krajinu a doma sa hra na ekologiu :) Stale pritom zamoruje svoju krajinu tazbou ropy. Samozrejme, ak by neboli v Norsku dotacie na EV a Tesla S by stala cca 120 000 EUR tak ako vo vacsej casit EU, nikto by ju nekupoval a vsetci by jazdili na diesloch / benzinoch. Najlepsi je ten "moment" ked si clovek uvedomi, ze ak by to Norsko s ekologiou myslelo skutocne vazne, zatvori vsetky svoje ropne polia.
20. 9. 2019 12:55
Re: korejci v europe
To co som napisal je proste fakt. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš se dokonce i rozčilovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat.
U fosteka sa nicomu nedivim, je to idiot. Ale o tebe som si myslel, ze mas aspon nieco v hlave.
A samozrejme plati aj PSA 149.000ks. Ak by niekto tvrdil, ze to je nezmysel, tak je hlupak.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 12:01
Re: A proč se dobře prodává Mercedes?
Vlastně jo a vlastně ne ;-)

Nicméně je to docela velkej problém = prostě jednu z těch verzí uměle velmi výrazně zvýhodňujeme, my evropani = bez dotace by neměla skoro šanci

Plus to má další negativní vedlejší důsledky = třeba těch asi 50 tisíc náklaďáků co tu denně proudí = jen samý negativa a ty negativa navíc stoje desítky miliard = ročně.

Až po absurdní negativum = že extrémně sponzorovanej diesel má víc fandů než srovnatelnej za tržní cenu hybrid
20. 9. 2019 11:36
Re: A proč se dobře prodává Mercedes?
Už jsem myslel, že si to o tom zvýhodnění nafty nepřečtu i podvěstěpadesátétřetí... Jako tohle už je nějakej autismus, nejsou na to prášky?