Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v září 2019: Meziroční skok prodejů táhnul Volkswagen a Renault

David Bureš
Diskuze (14)

Loňské září bylo kvůli novým emisním normám na evropských trzích z hlediska prodejů nadmíru slabé. Rok nato tak prodeje významně vyskočily.

Evropské prodeje nových automobilů v září zažily nebývalý skok. Na starém kontinentu bylo podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) registrováno 1.285.494 nových aut, o 14,4 % více než před rokem. Více než vyšší zájem zákazníků může za růst loňský propad prodejů.

Září 2018 bylo totiž v Evropě ve znamení nadmíru slabého odbytu – tehdejší prodeje meziročně spadly o nebývalých 23,5 %. Důvodem byl začátek platnosti nových emisních norem, na které se mnohé automobilky nestačily včas připravit. Nezvládly homologovat modely podle nových pravidel, a tak jim kvůli nedostatku dostupných vozů spadly prodeje.

O rok později se už výrobci z nových norem vzpamatovali, a tak zářijové prodeje opět meziročně vzrostly. Stále se však nevrátily na úroveň předcházejících let, v letech 2015 až 2017 byly tehdejší zářijové odbyty vyšší než letos. ACEA mimochodem sleduje počet registrací v 27 státech Evropské unie (bez nedůležité Malty) a trojice států EFTA (bez Lichtenštejnska).

Nejvíce meziroční růst táhnul německý trh, kde registrace vyskočily o 22,2 % na výsledných 244.622 aut. V Itálii prodeje rostly o 13,4 %, ve Francii o 16,6 % a třeba u nás o 8,4 %.

Z hlediska značek pak skok prodejů táhly hlavně Volkswagen nebo Renault, které se loni silně propadly – německá značka o 52,1 %, ta francouzská o 31,5 %. Letos si naopak Volkswagen polepšil o 58,2 % na 118.255 registrovaných vozů a Renault o 30,3 % na 85.538 aut.

Mezi ně se však vklínil Mercedes-Benz. Ten hlásí 88.329 registrovaných automobilů, o 9,9 % více než před rokem, což mu vyneslo druhé místo mezi značkami. Loňská jednička, Opel/Vauxhall, se vrátil zpět na pátou příčku, s 81.861 prodanými auty (+1,0 %).

Škoda v září obsadila devátou příčku s 55.553 registrovanými auty (+19,9 %), skončila tak za Toyotou (65.393 prodaných aut, +4,5 %). Nejlepší desítku tentokrát obsadil Hyundai, který zažil nebývalé úspěšný měsíc. S 52.056 prodanými auty zažil 11% meziroční nárůst. Hned za ním skončila jeho koncernová sestra, Kia, s 50.262 prodanými vozy. Obě korejské značky tak v září dopadly lépe než tradiční evropští výrobci jako Citroën nebo Fiat.

Evropský trh v září 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 9/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 118.255 +58,2 9,2
2. Mercedes-Benz 88.329 +9,9 6,9
3. Renault 85.538 +30,3 6,7
4. Ford 84.424 +8,5 6,6
5. Opel/Vauxhall 81.861 +1,0 6,4
6. BMW 75.203 -6,6 5,9
7. Peugeot 73.655 +1,5 5,7
8. Toyota 65.393 +4,5 5,1
9. Škoda 55.553 +19,9 4,3
10. Hyundai 52.056 +11,0 4,0
11. Kia 50.262 +1,3 3,9
12. Citroën 49.440 +12,9 3,8
13. Fiat 48.912 +10,8 3,8
14. Audi 43.445 +38,8 3,4
15. Dacia 37.228 +23,1 2,9
16. Seat 34.347 +57,4 2,7
17. Nissan 33.542 -7,0 2,6
18. Volvo 31.010 +9,3 2,4
19. Mini 27.095 +25,3 2,1
20. Mazda 26.613 +12,0 2,1
  CELKEM 1.285.494 +14,4 -

Statistiky za první tři čtvrtletí roku pak ukazují, že letošní prodeje by nakonec mohly být na stejné úrovni jako loni. Za devět měsíců roku bylo v Evropě evidováno 12.115.927 nových aut, o 1,6 % méně než před rokem. Před sebou ale máme měsíce, které byly před rokem slabé (kvůli důsledku nových emisních norem), což slibuje meziroční růst prodejů a tudíž vyrovnání statistik.

I po devíti měsících roku je na první příčce Volkswagen, a to přestože si meziročně pohoršil o 3,9 %. Klesá ale i druhý Renault (-8,8 %) a třetí Ford (-3,8 %). Z top 10 meziročně rostou jen tři značky – šestý Mercedes (+3,5 %), devátá Škoda (+3,2 %) a desátá Toyota (+1,6 %). Nadále boduje Dacia, s meziročním nárůstem o 11 % skončila třináctá.

Evropský trh v období leden-září 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-9/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 1.339.576 -3,9 11,1
2. Renault 807.640 -8,8 6,7
3. Ford 739.639 -3,8 6,1
4. Peugeot 738.648 -1,9 6,1
5. Opel/Vauxhall 682.271 -2,6 5,6
6. Mercedes-Benz 673.544 +3,5 5,6
7. BMW 612.769 -0,7 5,1
8. Audi 580.696 -4,9 4,8
9. Škoda 580.515 +3,2 4,8
10. Toyota 569.903 +1,6 4,7
11. Fiat 515.952 -11,0 4,3
12. Citroën 500.008 +6,2 4,1
13. Dacia 449.949 +11,0 3,7
14. Hyundai 428.861 +0,8 3,5
15. Seat 397.498 +9,5 3,3
16. Kia 389.151 +0,9 3,2
17. Nissan 305.573 -25,8 2,5
18. Volvo 248.950 +4,6 2,1
19. Mazda 184.295 +0,3 1,5
20. Mini 163.568 +1,7 1,4
  CELKEM 12.115.927 -1,6 -
David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Emel
18. 10. 2019 12:08
Re: A bude hur... Od kdy ze se zacinaji platit ty "pokuty" ?
Pokuty se platí už dávno, jen jsou z nich zatím nějaké úlevy, snad od nového roku platí přísnější varianta.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2019 11:20
A bude hur... Od kdy ze se zacinaji platit ty "pokuty" ?
A bude vymalovano.
Soukrome nakupy klesnou blizko k nule, firmy budou neco kupovat dal, ale min,

Takze nejlepsi bussines budou nahradni dily.
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 09:50
Re: Úvodní foto
:yes: :yes:

Pozor na nenáVWist = projevující se naštěstí jen těma :no: :-)
18. 10. 2019 09:42
Re: Úvodní foto
Vy ale opravdu nechápete psaný text. Pointa byla uživatelem miromen jako jediným pochopena správně.

To auto vypadá jako levná Dacie a vzhledem k tomu, že jeho účelem je zejména být stylovkou do města (mega praktické to není, do terénu to taky není, na řezání okresek je to samozřejmě pomalé a neohrabené), tak mi to přijde jako těžký průser.

Opravdu od sebe dvě značky rozeznám, pouze jsem trochu poeticky naznačil, že tohle se jim fakt úplně nepovedlo. Ale pro vás to klidně řeknu napřímo, abyste neměli problém s chápáním: Za ty prachy to vypadá úplně tragicky, low-costově a uspěchaně.

Ty "chromované plasty" vpředu někoho fakt rajcujou ? Vždyť to vypadá jako přilepené dodatečně.
Avatar - _Karel_
17. 10. 2019 23:13
Re: Úvodní foto
"něco mi říká..." - jj, asi instinkt. :yes: