Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI
36 Fotogalerie

Evropský trh v září 2019: Meziroční skok prodejů táhnul Volkswagen a Renault

Loňské září bylo kvůli novým emisním normám na evropských trzích z hlediska prodejů nadmíru slabé. Rok nato tak prodeje významně vyskočily.

Evropské prodeje nových automobilů v září zažily nebývalý skok. Na starém kontinentu bylo podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) registrováno 1.285.494 nových aut, o 14,4 % více než před rokem. Více než vyšší zájem zákazníků může za růst loňský propad prodejů.

Září 2018 bylo totiž v Evropě ve znamení nadmíru slabého odbytu – tehdejší prodeje meziročně spadly o nebývalých 23,5 %. Důvodem byl začátek platnosti nových emisních norem, na které se mnohé automobilky nestačily včas připravit. Nezvládly homologovat modely podle nových pravidel, a tak jim kvůli nedostatku dostupných vozů spadly prodeje.

O rok později se už výrobci z nových norem vzpamatovali, a tak zářijové prodeje opět meziročně vzrostly. Stále se však nevrátily na úroveň předcházejících let, v letech 2015 až 2017 byly tehdejší zářijové odbyty vyšší než letos. ACEA mimochodem sleduje počet registrací v 27 státech Evropské unie (bez nedůležité Malty) a trojice států EFTA (bez Lichtenštejnska).

Nejvíce meziroční růst táhnul německý trh, kde registrace vyskočily o 22,2 % na výsledných 244.622 aut. V Itálii prodeje rostly o 13,4 %, ve Francii o 16,6 % a třeba u nás o 8,4 %.

Z hlediska značek pak skok prodejů táhly hlavně Volkswagen nebo Renault, které se loni silně propadly – německá značka o 52,1 %, ta francouzská o 31,5 %. Letos si naopak Volkswagen polepšil o 58,2 % na 118.255 registrovaných vozů a Renault o 30,3 % na 85.538 aut.

Mezi ně se však vklínil Mercedes-Benz. Ten hlásí 88.329 registrovaných automobilů, o 9,9 % více než před rokem, což mu vyneslo druhé místo mezi značkami. Loňská jednička, Opel/Vauxhall, se vrátil zpět na pátou příčku, s 81.861 prodanými auty (+1,0 %).

Škoda v září obsadila devátou příčku s 55.553 registrovanými auty (+19,9 %), skončila tak za Toyotou (65.393 prodaných aut, +4,5 %). Nejlepší desítku tentokrát obsadil Hyundai, který zažil nebývalé úspěšný měsíc. S 52.056 prodanými auty zažil 11% meziroční nárůst. Hned za ním skončila jeho koncernová sestra, Kia, s 50.262 prodanými vozy. Obě korejské značky tak v září dopadly lépe než tradiční evropští výrobci jako Citroën nebo Fiat.

 

Evropský trh v září 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 9/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen118.255+58,29,2
2.Mercedes-Benz88.329+9,96,9
3.Renault85.538+30,36,7
4.Ford84.424+8,56,6
5.Opel/Vauxhall81.861+1,06,4
6.BMW75.203-6,65,9
7.Peugeot73.655+1,55,7
8.Toyota65.393+4,55,1
9.Škoda55.553+19,94,3
10.Hyundai52.056+11,04,0
11.Kia50.262+1,33,9
12.Citroën49.440+12,93,8
13.Fiat48.912+10,83,8
14.Audi43.445+38,83,4
15.Dacia37.228+23,12,9
16.Seat34.347+57,42,7
17.Nissan33.542-7,02,6
18.Volvo31.010+9,32,4
19.Mini27.095+25,32,1
20.Mazda26.613+12,02,1
 CELKEM1.285.494+14,4-

Statistiky za první tři čtvrtletí roku pak ukazují, že letošní prodeje by nakonec mohly být na stejné úrovni jako loni. Za devět měsíců roku bylo v Evropě evidováno 12.115.927 nových aut, o 1,6 % méně než před rokem. Před sebou ale máme měsíce, které byly před rokem slabé (kvůli důsledku nových emisních norem), což slibuje meziroční růst prodejů a tudíž vyrovnání statistik.

I po devíti měsících roku je na první příčce Volkswagen, a to přestože si meziročně pohoršil o 3,9 %. Klesá ale i druhý Renault (-8,8 %) a třetí Ford (-3,8 %). Z top 10 meziročně rostou jen tři značky – šestý Mercedes (+3,5 %), devátá Škoda (+3,2 %) a desátá Toyota (+1,6 %). Nadále boduje Dacia, s meziročním nárůstem o 11 % skončila třináctá.

 

Evropský trh v období leden-září 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-9/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen1.339.576-3,911,1
2.Renault807.640-8,86,7
3.Ford739.639-3,86,1
4.Peugeot738.648-1,96,1
5.Opel/Vauxhall682.271-2,65,6
6.Mercedes-Benz673.544+3,55,6
7.BMW612.769-0,75,1
8.Audi580.696-4,94,8
9.Škoda580.515+3,24,8
10.Toyota569.903+1,64,7
11.Fiat515.952-11,04,3
12.Citroën500.008+6,24,1
13.Dacia449.949+11,03,7
14.Hyundai428.861+0,83,5
15.Seat397.498+9,53,3
16.Kia389.151+0,93,2
17.Nissan305.573-25,82,5
18.Volvo248.950+4,62,1
19.Mazda184.295+0,31,5
20.Mini163.568+1,71,4
 CELKEM12.115.927-1,6-