Facelift Audi A6: Vylepšení vzhledu i spotřeby
Předpokládaná změna se stala skutečností. Dříve pouze nejdražším modelům vyhrazené privilegium výrazného pásu světelných diod v předních světlometech se nyní dostává i do úspěšné modelové řady A6. Jednoznačný poznávací znak ingolstadtské značky tvoří šest světelných diod v každém z předních světlometů. I tady ale budete muset pro diody dodávané se světly Xenon Plus sáhnout pro příplatek do bankovního účtu.
Bez příplatku je nový design nárazníku a pozměněná příď. Ve stylu menšího A4 byly změněny koncové svítilny, bohatě využívající LED. 5 ze 13 vnějších barev ze vzorníku je nových. Uvnitř je mj. displej s vyšším rozlišením a novou grafikou, nové materiály na sedadlech a obložení interiéru.
V nabídce motorizací je šest zážehových a čtyři vznětové motory, vybírat lze z manuálně řazených i automatických převodovek (včetně CVT Multitronic) a příplatkových verzí s pohonem všech kol (pro motory od 140 kW výše). Spotřeba celé flotily se s faceliftem snížila o 15 %.
Základním motorem je čtyřválec 2,0 TFSI (125 kW), nad ním jsou dva nové šestiválcové motory 2.8 FSI (140 a 162 kW) s proměnným časováním a zdvihem ventilů. Velkou novinkou je kompresorem přeplňovaný motor 3.0 TFSI (213 kW, 420 Nm). S ním zvládá sedan stovku za 5,9 s, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h a kombinovaná spotřeba činí 9,5 l/100 km.
Nabídka motorů TDI začíná na známých čtyřválcích 2.0 TDI (100 kW a 125 kW), nyní již výhradně se vstřikováním common-rail. Ve verzi 2.0 TDIe je pak A6 s upravenou aerodynamikou (cx=0,28 schopna jezdit v kombinovaném cyklu za 5,3 l/100 km). Nad čtyřválci jsou šestiválce 2.7 TDI (140 kW, 380 Nm) a 3.0 TDI (176 kW, 450 Nm).
Pro řadu A6 lze zvolit řadu technicky náročných systémů. Jedním z vrcholů je vzduchové odpružení kombinované s adaptivními tlumiči. Audi Side Assist varuje řidiče před vozidly ve vedlejších jízdních pruzích, Audi Lane Assist pomáhá udržovat vůz v jízdním pruhu a pokročilý Audi parking system disponuje couvací kamerou.
Většina změn pro řadu A6 byla zavedena také pro populární Allroad quattro a řadu S6. Allroad je dodáván se šestiválci TDI nebo s novým motorem 3.0 TFSI.
První vozy přijdou do německých dealerství v říjnu 2008, ceny se nemění.