Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Volkswagenu Golf v Paříži je. Jen to nikdo neví

David Bureš
Diskuze (24)
Modernizovaná sedmá generace Volkswagenu Golf se začne prodávat na jaře příštího roku. Velké změny najdeme pod kapotou.

Volkswagen měl na letošním pařížském autosalonu prezentovat očekávanou modernizaci sedmičkového golfu. Ta se však na výstavě neukázala, Volkswagen raději upřel pozornost na koncept I.D. naznačující jeho elektrickou budoucnost. Faceliftovaný golf se ale na výstavišti přece jen objevil, jen ho muselo bystré oko nejprve najít.

Modernizovaný golf se totiž ukrývá pod maskou vozu oficiálně nazvaného e-Golf Touch, který se ukázal již na lednové přehlídce elektroniky CES v Las Vegas. Ten se na první pohled jeví jako prototyp vylepšeného elektrického golfu s dojezdem prodlouženým na 300 kilometrů (z dnešních 190 kilometrů), jenže pohled do jeho interiéru naznačuje i něco jiného. Palubní deska totiž disponuje prvky, které se objeví i v modernizovaném golfu. A Volkswagen to nechtěl moc dávat najevo, protože v průběhu dne vystavené vozidlo zamkl, aby se do něj už nikdo nedostal.

Hlavní dominantou interiéru inovovaného golfu bude nový multimediální systém s větším displejem a dotykovými plochami místo konvenčních tlačítek. Podle dřívějších zpráv bude mít nová obrazovka úhlopříčku 9,2 palce a rozlišení 1280 x 640 pixelů. Samozřejmostí bude spárování s chytrými telefony (MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay), důležitou novinkou však bude ovládání gesty. Modernizovaný golf se dočká i digitálního přístrojového štítu, který koncept e-Golf Touch rovněž využívá.

Na karoserii jsme žádné odlišnosti proti stávajícímu modelu neobjevili, jenže ani skutečný modernizovaný golf se proti dnešní verzi tolik neodliší. Zkrátka typicky jemné retuše, pro Volkswagen typické.

O to větší změny najdeme pod kapotou, které budou doslova revoluční. V útrobách totiž bude pracovat nová generace motorů. Základem bude tříválec 1.0 TSI, který se sice na okolních trzích nabízí již nyní, u nás ale doposud ne. Nad ním pak bude stát nově vyvinutý čtyřválec 1.5 TSI, který postupně nahradí dnešní přeplňovanou čtrnáctistovku. Podle dřívějších zpráv máme v první fázi počítat se dvěma výkonovými variantami s 96 a 110 kW. Nabídku doplní i turbodiesely, v jejich případě však zatím nevíme, zda se bude jednat o dnešní 1.6 TDI, nebo chystané 1.5 TDI.

A kdy že se modernizovaného golfu dočkáme? Představit by se měl ještě letos, zřejmě již za měsíc, do prodeje pak vstoupí na jaře příštího roku. V té době se začne prodávat i v Paříži prezentovaný e-golf s prodlouženým dojezdem.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - JohnST
30. 9. 2016 13:51
VW evo
Iste by som si u noveho motoru pockal, aku bude mat spolahlivost. :-)
30. 9. 2016 13:29
Re: 1.5?
DPF asi ne, že (D v DPF je Diesel). ;-) A DPF filtr je tak trochu redundantní, když F v DPF je Filter.
30. 9. 2016 11:59
Re: 1.5?
Hmm,
a ako cerešnička na torte bude s DPF filtrom >:D
30. 9. 2016 10:23
Re: 1.5?
Bude spise zajimava ta silnejsi 1,5T-VTEC s cca 200konma, ktera je delana pro evropsky trh. Snad se predstavi brzy.
29. 9. 2016 23:40
Re: 1.5?
myslis tu současnou chciplotinu od hondy, kterou musíš tocit, tocit a tocit aby to vůbec trochu jelo??
jako pubertak, sem miloval vytocenej motor, ale ted sam rad, ze mi turbo benzin zabira uz od 1500 ot a pres 4tis se dostanu jen vyjimecne.

a poslouchat na dalnici několik hodin motor vytocenej na 4tis jako u civica s 1.8, tak to diky, ale masochista nejsem