Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaná Mazda6: upravené motory a převodovky

Libor Zezulka
Diskuze (5)
Mazda se v Ženevě prezentuje faceliftovanou šestkou. Ta kromě mírně upraveného vzhledu dostala i vylepšené motory a dvě nové převodovky.

Mazda připravila na rok 2005 mírný facelift šestky. S vnějším vzhledem neměli designéři mazdy mnoho práce, neboť dynamický sedan neměl s nedostatkem sexapealu nikdy problémy a stále patří na vrchol své třídy. Mazda se proto rozhodla zbytečně nekombinovat a místo dramatických úprav pouze zúžila přední světlomety, zvětšila nasávací otvor předního nárazníku, vymodelovala nový zadní nárazník a přidala koncovku výfuku. Navíc přidala dvě nové metalízy (modrou a šedou).

V interiéru se revoluce také nekonala. Nepatrně změněná středová konzola získala titanové obložení, sedadla se mohou pochlubit novým potahem a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče si bude pamatovat pozice. Za příplatek bude možné pořídit systém systém „keyless entry“ umožňující nastupování bez nepříjemností spojených s klíčkem a startování stiskem tlačítka. Základní výbava se rozšíří o CD přehrávač s dálkovým ovládáním.

Nejzajímavější část faceliftu se tentokrát netýká vnějšího vzhledu ani interiéru, ale motorů a převodovek. Vznětové motory s objemem 2 litry standardně nabídnou filtr pevných částic. Slabší z obou jednotek bude mít nadále výkon 88 kW/121 k, ale točivý moment vzroste z 310 na 320 Nm, zatímco spotřeba klesne z 6,5 na 6 litrů. Silnější motor s původním výkonem 100 kW/136 k posílí o dalších 5 kW/ 7 k a točivý moment naroste na 360 Nm, přičemž spotřeba se sníží 0,5 litru.

Posilování zasáhlo i zážehové jednotky kromě základní 1.8 88 kW/121 k, která alespoň dostala elektronický plyn. S elektronickým plynem a zvýšeným výkonem na 108 kW/147 k a točivým momentem na 183 Nm vyjede i dvoulitr. Spotřeba se opět snížila, tentokrát na 7,8 litru. Nejsilnější čtyřválec s výkonem 122 kW/166 k se spokojil pouze s nižší spotřebou (o 0,2 litru). Mazda slibuje v faceliftované šestce vylepšené převodovky s kratšími drahami, přesnějším a lehčím řazením.

Vznětové jednotky a nejsilnější zážehový motor budou zkombinovány s šestistupňovou manuální převodovkou, benzínové motory s objemem 2.0 litru a 2.3 litru bude možné na přání spojit s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Libor Zezulka
Diskuze (5)