Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Factory Five Racing F9R s monstrózním 9,5litrovým dvanáctiválcem

Factory Five F9R
Factory Five F9R
Factory Five F9R
Factory Five F9R
10 Fotogalerie

Společnost Factory Five Racing Inc. nabízí první ochutnávky vzhledu své nové vlajkové lodi. Model F9R vedle agresivních linií zaujme i vidlicovým dvanáctiválcem ve své přídi.

Společnost Factory Five Racing Inc. se sídlem ve Wareham ve státě Massachusetts na východním pobřeží Spojených států amerických byla založena v roce 1995 a může se pochlubit poměrně pestrou paletou replik i vlastních modelů.

V případě replik hraje prim několik provedení roadsterů ve stylu Shelby Cobra a kupé Shelby Daytona, jimž sekundují hot rod roadstery, kupé a pick-upy, které připomínají klasické osmiválce Ford z let 1933 až 1935. Vlastní modely pak představují kupé a roadstery 818 s motory Subaru před zadní nápravou a supersport GTM s vidlicovým osmiválcem z produkce General Motors, umístěným rovněž před zadní nápravou.

 

Factory Five Racing Inc. od začátku roku 2018 pracuje na vývoji své nové vlajkové lodi. V první fázi byly zkoušeny nové vývojové i výrobní postupy a výsledkem se stal prototyp vozu s označením GTF.

Na jaře roku 2019 požádala společnost designéra Phila Franka, pracujícího mimo jiné i na liniích supersportu Saleen S7, aby spolupracoval s Jimem Schenckem na návrhu druhého tvarového řešení GTF. To se mělo stát možnou alternativou pro první verzi, kterou nakonec překonalo a stalo se základem pro nový model, který je nyní označován F9 a F9R.

Zároveň s tímto postupem vývojem byl na SEMA Show v listopadu 2019 představen prototyp šasi s vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 9,5 l, výkonu 552 kW (750 k) a točivém momentu 949 N.m. Tento motor pochází od australské společnosti V12LS a ta je jej vyvinula na základech osmiválce LS-1 z produkce koncernu General Motors.

 

Plně pojízdný podvozek s vidlicovým dvanáctiválcem zaujal a i díky němu se zvedla vlna zájmu o vzhled připravovaného modelu. Factory Five Racing Inc. i díky tomu již nyní nabízí první vizualizace modelu F9R. Ten je připravován především pro využití na závodních okruzích. Model F9, který bude více zaměřen na použití v běžném silničním provozu se má lišit provedení předních i zadních partiích, které nebudou zdobit tak výrazné aerodynamické prvky.

Karoserie modelů F9R i F9 mají být celé vyrobeny z kompozitních materiálů. Dvoumístné kupé klasické koncepce s rozvorem náprav 2,64 m, šířkou 1,98 m a výškou 1,16 m má mít pohotovostní hmotnost pouze 1088 kg. Dvanáctiválec má představovat vrchol v nabídce pohonných jednotek, ale do přídě má být možné uložit i small block osmiválce z produkce koncernů Ford a General Motors.

Factory Five Racing Inc. v současnosti plánuje na rok 2020 pokračování vývoje modelů F9R i F9 a pokud vše půjde podle plánu a bez komplikací, pak se začátkem roku 2021 můžeme dočkat zahájení výroby vozů pro zákazníky.

Zdroj: Factory Five Racing Inc.