Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Factory Five Racing F9R s monstrózním 9,5litrovým dvanáctiválcem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 12. 2019 • 22:28
10
6
Zobrazit náhledy (10)
Factory Five F9R Factory Five F9R Factory Five F9R Factory Five F9R Factory Five F9R

Společnost Factory Five Racing Inc. nabízí první ochutnávky vzhledu své nové vlajkové lodi. Model F9R vedle agresivních linií zaujme i vidlicovým dvanáctiválcem ve své přídi.

Společnost Factory Five Racing Inc. se sídlem ve Wareham ve státě Massachusetts na východním pobřeží Spojených států amerických byla založena v roce 1995 a může se pochlubit poměrně pestrou paletou replik i vlastních modelů.

V případě replik hraje prim několik provedení roadsterů ve stylu Shelby Cobra a kupé Shelby Daytona, jimž sekundují hot rod roadstery, kupé a pick-upy, které připomínají klasické osmiválce Ford z let 1933 až 1935. Vlastní modely pak představují kupé a roadstery 818 s motory Subaru před zadní nápravou a supersport GTM s vidlicovým osmiválcem z produkce General Motors, umístěným rovněž před zadní nápravou.

Factory Five Racing Inc. od začátku roku 2018 pracuje na vývoji své nové vlajkové lodi. V první fázi byly zkoušeny nové vývojové i výrobní postupy a výsledkem se stal prototyp vozu s označením GTF.

Na jaře roku 2019 požádala společnost designéra Phila Franka, pracujícího mimo jiné i na liniích supersportu Saleen S7, aby spolupracoval s Jimem Schenckem na návrhu druhého tvarového řešení GTF. To se mělo stát možnou alternativou pro první verzi, kterou nakonec překonalo a stalo se základem pro nový model, který je nyní označován F9 a F9R.

Zároveň s tímto postupem vývojem byl na SEMA Show v listopadu 2019 představen prototyp šasi s vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 9,5 l, výkonu 552 kW (750 k) a točivém momentu 949 N.m. Tento motor pochází od australské společnosti V12LS a ta je jej vyvinula na základech osmiválce LS-1 z produkce koncernu General Motors.

Plně pojízdný podvozek s vidlicovým dvanáctiválcem zaujal a i díky němu se zvedla vlna zájmu o vzhled připravovaného modelu. Factory Five Racing Inc. i díky tomu již nyní nabízí první vizualizace modelu F9R. Ten je připravován především pro využití na závodních okruzích. Model F9, který bude více zaměřen na použití v běžném silničním provozu se má lišit provedení předních i zadních partiích, které nebudou zdobit tak výrazné aerodynamické prvky.

Karoserie modelů F9R i F9 mají být celé vyrobeny z kompozitních materiálů. Dvoumístné kupé klasické koncepce s rozvorem náprav 2,64 m, šířkou 1,98 m a výškou 1,16 m má mít pohotovostní hmotnost pouze 1088 kg. Dvanáctiválec má představovat vrchol v nabídce pohonných jednotek, ale do přídě má být možné uložit i small block osmiválce z produkce koncernů Ford a General Motors.

Factory Five Racing Inc. v současnosti plánuje na rok 2020 pokračování vývoje modelů F9R i F9 a pokud vše půjde podle plánu a bez komplikací, pak se začátkem roku 2021 můžeme dočkat zahájení výroby vozů pro zákazníky.

Zdroj: Factory Five Racing Inc.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Podle mého názoru
| 16. 12. 2019
budeme separovat z CO2 ropne produkty... toho bych se nebál...

leda že by padl kapitalismus - je i v číně, nemám strach, jen co pak chudák Gréta a její svědci,

hele musk už hulí tak moc, že chce ve space X pašovat technické konopí do cosmosu,, prý aby se vědělo jestli nemutuje, případně jak moc... takže tak... :-[]
Avatar - CICERO
Re: Palec nahoru
| 15. 12. 2019
čeroký :yes: Jako je to konečně normální kurveta… ta obludka žralokoidní motorem uprostřed NIKDY nebude moje VYSNĚNÁ :yes: :yes: :yes:
Avatar - CICERO
Re: Re: Palec nahoru
| 15. 12. 2019
byl sem v praze, ani sem nemohl dýchat... ale mužou za to SUV měli by je zakazaD :-!
ZOUHLAZIS ? ZAVILE YAY YO
Avatar - Hammunasakra
Re: Palec nahoru
| 15. 12. 2019
To s těma greténama blbě chápeš = nejde o pár podobnejch výjímek = de o těch ostatních skoro sto milionů aut co vychrlíme rok co rok. A tvoje představa z jiný diskuze že už skoro čistí vzduch = je zatim bohužel SAKRA vzdálená realitě

Zajímavý jak se přes křiky o regulátorech a smrtících emisních normách atd. = se naopak množí V12 = po Pagani aktuálně Gordon Murray a jeho zdá se moc zajímavá novinka https://www.autosport.com/…ing-point-on-t50 a tady aktuálně další

S těma neni a nebude problém = tak jak ti už před mnoha desítkama let naznačila sci-fi literatura = vono to víme už sakra dávno = tak to maličko jinak bude muset bejt s masovou dopravou. Jednak tim že nemůže bejt navěky na ropu = a za druhý že s rostoucim počtem obyvatel bude muset bejt časem sdílená a víc se přesouvat do vlaků apod. = prostě počet aut už dávno roste rychlejš než silnic a dálnic. To všechno VÍME

Takže neni nutný hysterčit a vymejšlet kraviny = je to vlastně stejně jako vícválcový motory = jen se to přesouvá do vyšších tříd = do kategorie víc peněz. Prostě to NEMŮŽE mít masa = my na východní straně železný opony sme bohužel o velkou část toho nejlepšího díky komunistum přišli. A vlastně dodnes přicházíme = doteď tu nejsou platy jako = ve státech kde komunista neřádil. TO je ten problém = TO bejt nemuselo = ne okolnostma vynucený určitý omezení pro masy = ať emisní nebo technický
Podle mého názoru
| 15. 12. 2019
Sporťáků vzniklo, vzniká a bude vznikat spoustu dokud lidé budou závodit (myšleno na okruzích). Jde spíše o to, kam svou energii, vědomosti a umění zaměřit. Dříve nebo později se ropa přestane používat jako palivo pro osobní přepravu, z důvodů nedostatku, ekologie nebo nějakého jiného důvodu a tedy rozumím snahám zlepšovat auta na baterie, vodík nebo nějaký jiný pohon, ale snahám o to vydělat na nějakém líbivém individualizovaném autě, které má monstrózní spalovací motor nebo něco jiného monstrózně vylepšeného, chápu v případě třeba v případě snahy rumunského teenagera zaujmou nedostupnou blondýnku z Bucoviny :-) j

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku