Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fanoušci sporťáků slavte. Toyota GT86/Subaru BRZ dostane nástupce. S větším motorem!

David Bureš David Bureš 5. 4. 2018
10
23
Zobrazit náhledy (10)
Toyota GR HV Sports Toyota GR HV Sports Toyota GR HV Sports Toyota GR HV Sports Toyota GR HV Sports
Spolupráce mezi Toyotou a Subaru v oblasti sporťáků bude pokračovat. Novinka by navíc měla vyřešit oblast, v níž dnešní duo GT86/BRZ tlačí pata.

Duo sportovních sourozenců Toyota GT86 a Subaru BRZ patří mezi oblíbená auta petrolheadů, přesto se v minulosti mnohokrát spekulovalo o tom, zda se dočkají nástupce. Druhá generace opravdu přijde a navíc dostane větší motor, aby měla více síly!

Právě výkon dvoulitrového atmosférického čtyřválce poskytujícího 147 kW je občas terčem kritiky na jinak skvělém GT86/BRZ. Zatímco jedněm k charakteru auta sedí (jezdí se s ním ve stále relativně bezpečných rychlostech), pro jiné je to zkrátka málo.

A Toyota, respektive Subaru tuto kritiku podle všeho vyslyší, protože podle informací serveru Japan Times se nástupci GT86/BRZ dočkají 2,4litrového motoru, který nahradí dnešní dvoulitr. Na jaký výkon bude nový agregát naladěn, je zatím ve hvězdách, bude to ale jistě více než dnešních 147 kW. Jistě pak nebudeme daleko od pravdy, když prohlásíme, že půjde o motor typu boxer vyvinutý Subaru.

Druhá generace Toyoty GT86 a Subaru BRZ je plánována pro rok 2021, přičemž si má zachovat charakter stávající dvojice. To znamená motor vpředu, pohon zadních kol, hodně nízké těžiště (prý ještě níže než dnes), jejichž kombinace má poskytnout skvělé jízdní vlastnosti.

Konkrétně u BRZ se ale očekává moderní technika včetně bezpečnostního systému EyeSight, který by bohužel mohl znamenat zástavbu převodovky CVT. S manuálem totiž EyeSight automobilka nedělá a podle nedávných zpráv to ani nemá v plánu. Třeba koncept Toyota GR HV Sports ale naznačil, že výrobce zvažuje možnosti, jak zvýšit řidičský zážitek i u vozu s automatem – koncept využil unikátní volič s „háčkovou“ kulisou jak z manuálu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - woody-alien
Mundus vult decipi
| 7. 4. 2018
Háčko pro automat je jasná věc. Pro ještě sportovnější pocity bych doporučil instalovat odpojený pedál spojky....samozřejmě s nastavitelnou tuhostí. :-)
Avatar - woody-alien
2,4 litru, atmo
| 7. 4. 2018
To já to vím přesně.
Sem Eště potřeboval vozit Děti A Náklad. ;-)
Avatar - white label
Prevodovky
| 6. 4. 2018
...pro severní Ameriku!
>:D >:-[] ;-)
Avatar - Beefcake
Prevodovky
| 6. 4. 2018
Aby boli vsetci "bychari" spokojni:
[odkaz]
"Australský magazín Drive cituje ředitele Subaru pro Severní Ameriku Toma Dolla, který jednoznačně potvrdil, že si sportovní modely, jako třeba WRX STI nebo BRZ, zachovají klasické manuální převodovky."
Atmo 2,4
| 6. 4. 2018
Jenže se na to člověk musí podívat i z pohledu času. V roce 2012 stálo Toyobaru proti autům, která v té době měla 240-280 PS. Za další dlouhé tři roky sice zřejmě přijde posílené, ale v době, kdy zase bude stát proti autům 300PS+ .... Takže těch 9 let, což je u některých automobilek 1,5 generace, tak jen prakticky dojde k přírozenému výkonovému nárůstu tak, jako u konkurence a aut různých kategorií obecně ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku