Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faraday Future přeci jen nezačne vyrábět, chybí jí stovky milionů dolarů

Filip Melich
Diskuze (4)

Americká společnost Faraday Future ještě nedávno tvrdila, že je výroba modelu FF 91 na spadnutí. Dle nejnovějších informací jí však na start výroby chybí přes 200 milionů dolarů.

Jedním z problematických elektrických start-upů, které se snaží proniknout mezi zavedené automobilky, je kalifornská společnost Faraday Future. Podle nejnovější zprávy agentury Reuters firmě schází přes 200 milionů dolarů, tedy přes 4,8 miliardy korun, na zajištění a odstartování výroby.

První model nazvaný FF 91 značka, která byla založena v roce 2014, představila v roce 2017, přičemž výroba měla odstartovat hned následující rok. Vůz v téměř produkční podobě přitom Faraday Future představila až v průběhu února 2022. A ještě v červnu letošního roku její zástupci tvrdili, že výroba je na spadnutí – konkrétně se její start očekával ve třetím čtvrtletí letošního roku. Faraday Future o sobě zároveň tvrdí, že je elektrickou obdobou automobilek Bentley či Maybach.

Agentura Reuters však informuje, že společnost začala poptávat nové finance, údajně přes 200 milionů dolarů (4,8 miliardy korun). Částku potřebuje na odstartování výroby a její zajištění na nejbližší budoucnost. Přitom Faraday Future vykázala za první čtvrtletí letošního roku provozní ztrátu ve výši 149 milionů dolarů (3,6 miliardy korun), zatímco ve stejném období loňského roku její ztráta činila pouze 19 milionů dolarů (459 milionů korun). Hodnota akcií Faraday Future v letošním roce stihla spadnout o 57 procent.

Pokud se jí podaří získat potřebné finance, výroba modelu FF 91 má odstartovat ještě v závěru letošního roku. Je otázka, co další odložení začátku výroby znamená pro druhý oznámený model, nazvaný FF 81, který má být levnější a zaujmout širší pole zákazníků.

Vývoj FF 81 prý již běží a smlouva na jeho výrobu, která údajně odstartuje v roce 2024, byla uzavřena s jihokorejskou společností Myoung Shin Industrial, jež je dodavatelem dílů pro autoprůmysl. Její továrna v Kunsanu prý nabízí flexibilitu potřebnou pro výrobu vozu a logisticky výhodný přístup k přístavu. Plány jsou to zajímavé, ale je otázka, co z nich nakonec bude, když ještě ani není ve výrobě první, vlajkový model Faraday Future.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Roland Von Wagen
6. 8. 2022 02:42
Ale jak to?
V Kalifornii nedokáží vyrobit a prodat elektromobil?! To je nějaký houks. Sójové latéčka a ne*ři to jistě rádi zasponzorují.
5. 8. 2022 19:57
Re: Takže to krátce shrnu...
Nikdy bych si nepomyslel, že zrovna s tebou budu někdy souhlasit.... :D

Jak praví klasik : Tahle země není pro starý.
5. 8. 2022 19:29
Re: Takže to krátce shrnu...
21. století. Start-upy. Televizní hvězdy z YouTube. Modelky z instagramu. Fighteři z Facebooku. Nic není jak vypadá. Nikdy bych si nepomyslel, ze to napisu; to za našich časů :-[]
5. 8. 2022 13:05
Takže to krátce shrnu...
...8 letou historií ověnčená firma, která 5 let šampónuje lidi o výrobě luxusního EV aniž by dodnes vyrobila jediný kus potřebuje od někoho vydojit dalších 200 mil. dolarů a pak se možná uvidí. Přesto se v jakési tabulce tržních hodnot výrobců automobilů umístila na 43. místě, které je o jedno místo lepší, než obsadil Aston Martin.

Divíte se mi stále, že jsem, opatrně řečeno, mírně nedůvěřivý ?

A to počínaje podobnými tabulkami resp. kritérii sloužících a použitých k jejich tvorbě, přes hromadu nových výrobců automobilů zejména EV, až po bezhlavé investování do podobných projektů odstartovaných na teď bez seriózních kalkulací, průzkumů a realistických výhledů, přikrytých pouze magickým kouzelným zaklínadlem vyrábíme - pardon, chceme vyrábět EV.