Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faraday Future představuje produkční FF 91, údajně první opravdu luxusní elektromobil

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Ani dnes představený první produkční vůz ale ještě nemusí být finální podobou. Ostatně s výrobou se počítá až v průběhu třetího čtvrtletí roku.

Kalifornská společnost Faraday Future sice představila svůj prémiový elektrický crossover FF 91 již v roce 2017, teprve nyní se však konečně pochlubila jeho první produkční verzí. V mezidobí totiž musela řešit řadu potíží, včetně těch existenčních. Díky finanční podpoře z Číny by však měly být všechny problémy definitivně zažehnány.

Společnost dostavěla svůj výrobní závod a připravuje se na zahájení sériové výroby, ke které by mělo dojít ještě letos. Přesné datum ovšem společnost nezmínila. Navzdory představení prvního produkčního vozu je totiž pravděpodobné, že ještě zcela neukončila vývoj.

Video se připravuje ...

Během prezentace totiž padla informace, že prezentované vozidlo obsahuje řadu komponentů určených k produkci. V následujících měsících ale společnost plánuje ještě výrobu několika podobných „produkčních“ vozů, na kterých by mělo probíhat testování, ověřování a finální certifikace k výrobě.

Pokud půjde všechno podle plánu, mohla by se skutečná sériová výroba elektromobilu Faraday Future rozběhnout v průběhu třetího čtvrtletí tohoto roku. Jak ovšem uvedl Matt Tall, viceprezident pro výrobu, výroba prvního k produkci určeného vozu FF 91 v kalifornském závodu Hanford je velkým krokem kupředu pro celý tým.

Tato verze je nejbližší produkčnímu modelu FF 91, jakou jsme kdy viděli,“ uvedl Tall. Současně zmínil, že elektrický crossover resetuje očekávání zákazníků ve smyslu bezkonkurenčních zážitků pro řidiče i spolujezdce. Jeho prohlášení, podle kterého je FF 91 prvním skutečně luxusním elektromobilem na trhu, je ovšem dosti odvážné.

Dosud prezentované technické parametry vozu ale vypadají velmi zajímavě. Základem je platforma s označením Variable Platform Architecture, která pojme baterii o kapacitě 130 kWh. Baterie by měla napájet pohonný systém se třemi elektromotory a funkcí vektorování točivého momentu na zadní nápravě.

Kombinovaný výkon by se měl pohybovat okolo 783 kW (1065 k), díky čemuž zvládne FF 91 akceleraci z 0 na 96 km/h za 2,39 sekundy. Maximální dojezd by se pak měl pohybovat kolem 608 kilometrů. Lze však předpokládat, že s dalším vývojem a testováním budou hodnoty ještě upřesněny.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme