Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faralli & Mazzanti Antas V8 GT se vyrábí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Malá italská firma specializující se na restaurování historických automobilů na loňské výstavě luxusních a malosériových vozů v Monaku představila svůj vlastní model Antas V8 GT a letos zde prezentovala jeho produkční verzi.

Karoserie Antasu je vytvořena způsoben jakým se automobily stavěly v době, kdy počítač do navrhování karoserií ještě nezasahoval. Na ocelovém rámu je připevněna hliníková ručně vyrobená karoserie dlouhá 4,75 m. Pod kapotou prvního prototypu pracuje osmiválec Maserati 4719 cm3 se čtyřmi karburátory Weber, který dává nejvyšší výkon 228 kW (310 k) při 6000 ot./min a točivý moment 421 Nm při 3500 ot./min. Zadní kola jsou poháněna prostřednictvím pětistupňové manuálně řazené převodovky ZF.

S tímto motorem Antas V8 GT dosahuje maximální rychlosti 270 km/h a z nuly na 100 Km/h zrychluje přibližně za 5 sekund.

Na letošním dubnovém autosalonu Top Marques v Monaku se Antas představil s lehce upraveným vzhledem karoserie. Nejviditelnějšími změnami jsou rozměrné přítlačné křídlo z karbonu na zádi a nová kola.

Společnost Faralli & Mazzanti se rozhodla pro zakázkovou výrobu Antasu. Klient se účastní prvního návrhu svého vozu a může měnit i některé stylistické prvky, vybere si pohonnou jednotku, kterou může dodat sám nebo mu ji zajistí výrobce vozu, rozhodne se jaký chce lak a jak provést čalounění a vybavení vozu.

V průběhu výroby může sledovat jak se jeho automobil rodí a může ještě zasahovat drobnými úpravami. Nakonec je mu předán hotový vůz, DVD a kniha, dokumentující stavbu vozu.

Pojetí návrhu vozu i jednání s klientem má být připomínkou dvacátých, třicátých, ale i padesátých let , kdy se vyráběly luxusní zakázkové karoserie. V Evropě tento přístup k automobilům téměř vymizel a v současnosti se pomalu vrací v podobě luxusních vozů jako je Antas nebo zakázkových karoserií od Zagata a Pininfariny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Avatar - da_b0mb
1. 6. 2007 10:08
Re: ala Marcos
Marcos je nekolikanasobne hezci...Marcos TSO GTC :yes: Spolecna mi prijde akorat barva laku a trosku linie "cumaku" ;-)
1. 6. 2007 10:00
ala Tatra
No zadek to ma jako tatraplan. Aspon nejaky vliv maji ceska auta i dnes :-)
Avatar - Dylan McKay
1. 6. 2007 09:42
ala Marcos
Ale zle to nevypadá...
Avatar - da_b0mb
1. 6. 2007 09:03
Hmmmm
Batman by zavidel! Sice je to vypracovany do detailu a nepochybuju o kvalite provedeni, kdyz je to maloserie...ale tech detailu je tam az moc! Nelibi se mi bocni profil a zadek a spousta tech serepetiček