FCA se nebrání spolupráci s GM nebo Fordem

Sergio Marchionne postupně spojil italský koncern Fiat se severoamerickým Chryslerem a nyní se podle The Detroit News nechal slyšet, že současný Fiat Chrysler Automobiles nemá žádná omezení ohledně spojenectví a je otevřen spolupráci s jedním z dvojice severoamerických gigantů.
Automobilky kvůli snižování nákladů hledají možnosti, jak spolupracovat s jinými výrobci a Sergio Marchionne již dříve uvedl, že si myslí, že automobilový průmysl je i nadále příliš roztříštěný.
Důvodem pro Marchionneho úvahy o možné spoluprácí s General Motors nebo Fordem jsou do jisté míry stále se zvyšující náklady na vývoj nových modelů, splňujících neustále se zpřísňující emisní normy. Tradiční značky pak navíc musí čelit hrozbě v podobě snah společností Google a Apple proniknout mezi výrobce automobilů.
Spolupráce FCA s General Motors nebo Forde nemusí nutně znamenat sdílení platforem a motorů nebo prolínání designu, ale může se odehrávat například na úrovni sdílení nákladů na vývoj alternativních pohonných systémů od hybridů až po palivové články nebo může přispět k urychlení vývoje autonomních systémů řízení.
Na dotaz The Detroit News ohledně spolupráce s FCA směrovaný koncernům General Motors a Ford jejich zástupci ovšem odpověděli, že mají své vlastní strategie, jimž se věnují.
Marchionne: Fiat už v Evropě nebude masovou značkou
Na rozdíl od zmiňovaných severoamerických koncernů neprojevuje Sergio Marchionne příliš mnoho nadšení pro prohlubování spolupráce s francouzským PSA, s nímž má přitom v současnosti společnou produkci lehkých užitkových modelů. Německý Volkswagen pak šéf FCA přímo zavrhuje.