Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FedEx je obviněn z největšího podvodu se stočenými tachometry v historii

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Zásilková firma měla vyměnit tachometry u mnoha dodávek, které následně prodala.

Společnost FedEx patří mezi největší přepravce na světě, s čímž souvisí také provozování obrovského vozového parku. Jakmile však společnost přestane některé typy vozidel používat, často přijde na řadu jejich prodej. Některé pokračují v rozvozu zásilek pod jinou společností, jiné čekají různé přestavby – na obytné vozy, pojízdné kuchyně, atd.

Než ale společnost dodávku prodá, potřebuje s ní něco najet. Američtí kolegové z TheDrive však nedávno upozornili, že společnost FedEx nyní čelí obvinění z pravděpodobně největšího podvodu se stočenými kilometry v historii. Minimálně v historii užitkových vozidel.

Video se připravuje ...

Měnili tachometry za nové

Podle obvinění měla společnost u mnoha svých vozidel vyměnit tachometry za nové, následně s nimi chvíli pokračovat v rozvozu zásilek a poté měly být vozy společnosti prodávány s údajným nájezdem pod 100.000 mil (méně než 160.000 kilometrů).

Pro zájemce se tak mohlo jednat o velmi zajímavou nabídku, za kterou neváhali utratit větší částky. Skutečný nájezd dodávek však mohl být údajně až čtyřnásobně větší, uvádí kolegové z TheDrive. Dodávky tak mohly začít velice rychle vyžadovat nákladný servis, případně se mohly stát zcela nepoužitelnými.

Podle KTNV Las Vegas měl na problém se stáčením tachometrů upozornit mezi prvními Tom Layton z Hendersonu v Nevadě, který se živí nákupem a prodejem nákladních a užitkových vozidel. Layton měl od FedExu koupit tahač s nájezdem okolo 180.000 mil, když však jeho zákazník připojil vůz na diagnostiku, dostal s k nájezdu zhruba až 400.000 mil.

Layton se již tehdy pustil se společnosti FedEx do sportu, který nyní běží samostatně vedle nového obvinění, kterému FedEx čelí. Problémů se stočenými tachometry u bývalých vozidel společnosti si pak měli všimnout lidé také ve státech Kalifornie, Tennessee, New Jersey, Florida nebo Virginia.

Dříve rovnou na vrakoviště

Společnost FedEx přitom neprodávala své vysloužilé dodávky vždy. V minulosti je používala do nájezdu 350.000 mil, kdy následně stroje zamířily na vrakoviště. Teprve od roku 2011 začala společnost prodávat své vysloužilé vozy přes společnost Holman Fleet Leasing, která je nyní také účastníkem sporu.

Video se připravuje ...

Podle obvinění měly společnosti FedEx a Holman úmyslně vyměňovat tachometry, aby navýšily cenu prodávaných vozidel. O výnos se měly společnosti dělit. Jak přitom obvinění zmiňuje, tachometry se jen málokdy porouchají, proto je jejich častá výměna velmi nepravděpodobná. Prodávat vůz s novým tachometrem přitom není ilegální. A to dokonce ani tehdy, když neukazuje nesprávné hodnoty.

Kupující však musí být na tuto skutečnost předem upozorněn, aby si byl vědom, že vůz může mít najeto podstatně více kilometrů a v blízké době ho mohou čekat investice. Podle obvinění na webu TheDrive však nic z toho ani jedna ze společností neudělala. Zástupce společnosti FedEx ale ve vyjádření pro Spectrum News všechna obvinění striktně odmítl. „Jsme si vědomi obvinění uvedených ve stížnosti a budeme se žalobě důrazně bránit.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

27. 6. 2023 14:04
Re: Akyze to sport?
:-[] :-[] :-[]
:yes: :yes: :yes:
27. 6. 2023 13:49
Akyze to sport?
"Layton se již tehdy pustil se společnosti FedEx do sportu, který nyní běží samostatně vedle nového obvinění, kterému FedEx čelí."

:D