Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 360 GTC - rychlé nadělení z Maranella

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 10. 12. 2003 • 23:58
4
Na Bologna Motor Show představilo Ferrari evoluci známého typu 360 Modena. Sportovní modifikace nese prostý název 360 GTC a byla zkonstruována specielně pro sérii závodů poháru Gran Turismo (GT).

Podobu mu vtisklo a na všech specifikacích třídy N se podílelo oddělení Corse Clienti přímo v italském Maranellu společně s Michelotto Automobili.

Nadupaná „třistašedesátka“, jejíž dravou eleganci podtrhuje přítlačné křídlo černé barvy na zádi, má klasicky uložený motor nad zadní nápravou. Jedná se o osmiválcový 3,6 litrový motor Ferrari F131, jehož výkon byl lehce navýšen na 445 k (327 kW) při 8750 ot./min. Maximální točivý moment při 6500 otáčkách osciluje na hranici 410 Nm. Nejvyšší rychlost pouhých 1100 kg vážícího auta stejně jako zrychlení nejsou oficielně udávány.

Ferrari 360 GTC je dále vybaveno technickými libůstkami jako je elektronický paket MR 3 od Magnetti Marelli či pozměněnou sekvenční šestistupňovou převodovkou, která se od té sériové liší především odlišným zpřevodováním. Přední kola jsou na 18palcových ráfcích s pneumatikami o rozměru 265/35, pro zadní pak 305/35. Adekvátně k výkonu byla zvolena i brzdová soustava Brembo. O zpomalení „gétécéčka“ se tak starají ocelové disky 380x32 mm, respektive 332x32 mm na zadních kolech.

Závodní speciál je vybaven soustavou dvou nádrží, které jsou umístěny v prostoru za jezdcem a jejichž objem dosahuje podle předpisů FIA 100 litrů. Samozřejmostí a nutností zůstává rám z vysokopevnostní oceli uvnitř vozu.

Počítá se, že Ferrari s řadou GTC, kterou zastupuje ještě ostřejší 575, hodlá pořádně znepříjemnit život konkurenčnímu Porsche.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku