Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Challenge představeno, od sezóny 2011 na závodních tratích

Diskuze (1)
V Maranellu se na každoročním setkání dealerů Ferrari představilo nový závodní speciál 458 Challenge. Na okruzích v závodech značkové série Ferrari Challenge Trofeo Pirelli se objeví na startu sezóny 2011.

Ferrari 458 Challenge je již pátou generací challengových speciálů. Vše začalo v roce 1993, kdy se okruhový pohár určený výlučně pro osmiválcová Ferrari jel poprvé. Tehdy se závodilo s modelem 348 Challenge, od té doby se vždy s odstupem po nové generaci představila také jeho závodní specifikace. Současné F430 Challenge bylo poprvé nasazeno v sezóně 2006.

Technika nové 458 Challenge jde ve stopách jejich předchůdců. Filozofie Ferrari spočívá ve využití maxima prvků ze sériových vozů, které jsou doplněny funkčními, avšak jen úměrně komplikovanými úpravami. Díky tomu si 458 Challenge ponechá například dvouspojkovou převodovku a karbon-keramické brzdy, které jsou například v seriálu FIA GT zapovězeny.

Osmiválcový motor s přímým vstřikováním o objemu 4,5 litru je shodný se silniční pohonnou jednotkou. Ta má nejvyšší výkon 425 kW při 9000 min-1 a dosahuje mexima točivého momentu 540 Nm při 6000 min-1. Upraveno bylo pouze odstupňování a řídící elektronika dvouspojkové převodovky Getrag se sedmi převodovými stupni.

Velká pozornost byla naopak věnována snížení hmotnosti. Došlo proto ke ztenčení povrchových dílů a aplikaci lehkých materiálů, jako je karbon a Lexan. 458 Challange je navíc snížené o 30 mm, má tužší pružiny, tvrdší tlumiče a pevné hliníkové silentbloky. K tomu má 19palcová kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Pirelli, a novou generaci karbonových brzd Brembo CCM2, které se poprvé objevily na experimentálním voze 599XX.

Jako první závodní Ferrari přebírá 458 Challenge ze silniční verze elektronicky řízený diferenciál. Ten je propojen se systémem F1-Trac, použitým také poprvé v závodním voze. Pro okruhové použití byl F1-Trac naladěn na dva specializované režimy, které odpovídají suché a mokré vozovce. Kontrolu trakce bude možné také zcela odpojit.

Díky technickým inovacím dosáhne 458 Challenge na testovací trati ve Fioranu času 1:16,5 – o dvě sekundy lepší než u F430 Challenge. Zároveň dosáhne bočního přetížení až 1,6 G.

458 Challenge bude nejprve nasazena do poháru profesionálních závodníků Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Nižší sérii Copa Shell, určené pro amatéry a gentlemen drivers, ovládne novinka později.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Ferrari 458 Italia – To nejlepší z Itálie

Diskuze (1)
Avatar - ReznikCZE
19. 7. 2010 14:46
Boží!
Jdu si to obědnat 1/16 AutoArt >:D