Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Italia Grand Am: Speciál pro americkou sérii

David Bureš
Diskuze (0)
Ferrari 458 Italia pro americký šampionát Grand Am je s výkonem 373 kW (500 k) slabší než silniční verze.

Automobilka Ferrari poprvé vyzkoušela na svém okruhu Fiorano speciál pro americkou závodní sérii Grand Am, který je postaven na základech modelu 458 Italia. Další testy tohoto vozu proběhnou 26. a 27. června na trati Daytona International Speedway na Floridě. V americkém šampionátu bude 458 Italia startovat příští rok.

Závodní speciál pro Grand Am vychází z Ferrari 458 Italia určeného pro evropskou sérii FIA GT3. Z důvodu rozdílných technických předpisů obou šampionátů se však oba vozy v mnohém liší.

Výkon 4,5litrového vidlicového osmiválce klesl z původních 410 kW (550 k) na 373 kW (500 k). Sériová Italia je přitom ještě silnější, nabízí totiž výkon 425 kW (570 kW). Závodní auto používá 48mm restriktor a točí maximálně 8000 min-1. U silniční verze to je 9000 min-1.

Mezi další změny patří chybějící ABS a kontrola trakce. Aerodynamika vozu je méně účinná, ochranný rám byl zesílen, Ferrari to vysvětluje tím, že se v sérii Grand Am častěji bourá. Pneumatiky pochází od firmy Continental, která je jejich dvorním dodavatelem pro tento šampionát. V souladu s předpisy je použitá směs velice tvrdá.

Během prvních testů na Fioranu se za volant auta posadili závodní jezdci Maurizio Mediani a Jaime Melo. Podle Ferrari během testů vůz fungoval bez jakýchkoliv technických komplikací.

Italská automobilka nevybrala okruh Daytona International Speedway pro další testování náhodou. Nejenže se zde Grand Am jezdí, Ferrari zde navíc pětkrát vyhrálo místní čtyřiadvacetihodinový vytrvalostní závod a k tomu přidalo 15 vítězství ve své kategorii. V roce 1972 byla dokonce čtyři Ferrari v nejlepší desítce, přičemž Mario Andretti a Jacky Ickx za volantem 312 PB vyhráli.

Ferrari 458 Italia Grand Am se bude příští rok konkrétně účastnit poháru Rolex Sports Car Series GT. V čele letošního průběžného pořadí jsou zatím Memo Rojas a Scott Pruett z týmu Chip Ganassi Racing with Felix Sabates. Tato posádka usedá do speciálu, jehož motor je od BMW, zatímco karoserie od společnosti Riley Technologies. Šampionátu se ale účastí také například Porsche 911 GT3 či Mazda RX-8.

Ferrari 458 Italia Grand Am není prvním závodním vozem, postaveným na základech sériové 458 Italia. Vedle verze pro evropský šampionát FIA GT3 tu je také 458 Challenge, které od letošní sezony startuje ve stejnojmenném značkovém poháru.

Tento automobil má proti výchozí sériové verzi jinak odstupňovanou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku Getrag a upravenou její řídicí elektroniku. Výkon motoru zůstal beze změn. Značkové série Ferrari Challenge Trofeo Pirelli se účastní i český tým Scuderia Praha/MenX.

David Bureš
Diskuze (0)