Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 488 Pista Spider se představuje. Osmiválcová otevřená střela má 720 koní

David Bureš
Diskuze (2)
Otevřená verze Ferrari 488 Pista používá stejný motor jako kupé, 3,9litrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly o výkonu 720 koní.

Ferrari je další automobilkou, která letos představila nějaký nový model v průběhu letošního automobilového týdne v Monterey. Podobně jako konkurenční Lamborghini, které tam představilo Aventador SVJ, vsadilo na odlehčenou specialitku stávajícího auta s posíleným motorem. Jmenuje se Ferrari 488 Pista Spider.

Otevřená novinka debutuje půl roku po odvozeném kupé, které se světu poprvé ukázalo na jarním autosalonu v Ženevě. Převzala jeho techniku, a tak i v jejím případě najdeme v útrobách 3,9litrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly naladěný na 720 koní (530 kW) a 770 N.m. Díky němu konkurent Lamborghini Huracán Performante Spyder zrychlí z 0-100 k/h za pouhé 2,85 sekundy (stejně jako kupé), na dvoustovce je za rovných osm sekund a jede až rychlostí 340 km/h.

Také další prvky byly převzaty z kupé, oproti kterému je Spider o 91 kilogramů těžší. Stále ale váží 1.377 kilogramů, což není moc. Odlehčovalo se třeba pomocí chybějících koberečků, místo nichž je tu jen viditelná hliníková podlaha, nebo pomocí lehkých řemenů nahrazujících klasické kliky dveří. Snížit hmotnost mohou i příplatková jednodílná karbonová kola, nahrazující výchozí kované hliníkové disky, oproti nimž jsou o 20 % lehčí.

Dále je v tomto směru řeč o přepracovaném vzhledu ve srovnání s výchozím 488 Spider, při čemž se zapracovalo na aerodynamice, nebo o systému Ferrari Dynamic Enhancer, který pomocí palubního softwaru určuje brzdný tlak pro účinnější zatáčení.

Nástupce takových modelů jako 16M Scuderia Spider a 458 Speciale Aperta se při premiéře představuje v bílo-modrém zbarvení, které má odkazovat na dávné historické modely vzpínajícího se hřebce. To má připomenout fakt, že Ferrari 488 Pista Spider je jubilejním padesátým otevřeným modelem z Maranella. Kolik bude novinka stát a zda bude její výroba nějak omezena, výrobce nespecifikoval.

David Bureš
Diskuze (2)
28. 8. 2018 12:59
Re: Zase a stále s pořád..
Tak pro plakátového kovboje zcela jistě ;-)
27. 8. 2018 11:08
Zase a stále s pořád..
...pořád ještě tam dávají ty ovládací čudliky na radio a na klimu z Ducata. Sice se to generace od generaci lepší (F430-488) ale pořád máte v autě za 8+mil. ovládače z dodávky. Až v 12 válcových GT dávají ty lepší. (F12,812) Jinak dobry,no..Stejně tomu McLaren (650s,570s,) natrhne * ve všech ohledech krom efektu vozu jedoucího po Pařížšké zaparkovat k Deanovi...a 720s asi i v tomto.. :-) :yes: